Aviseringar
Rensa alla

Elitserien 2010/2011 [Ishockey]


sincan
Ämnesstartare

Chryseus:

Är ju inte så konstigt att de är så få med tanke på hur hårt svensk hockey (elitserien) suger. T.o.m allsvenskan har mer öppet och underhållande spel än elitserien.

Det som suger mest i elitserien är domarnas brist på kunskap och spelkänsla.

Chryseus:

Anfall existerar knappt på matchplanen. Det är som en bonus.

Då såg du inte HV71 förra säsongen? (det här säger jag som frölundasupporter[sad]) Allsvenskan har absolut sin charm den med, men ibland gör just klasskillnaden att vissa matcher känns rätt sega.


   
SvaraCitera

sincan:

Då såg du inte HV71 förra säsongen?

Nej, jag har tröttnat och följer inte längre svensk hockey mer än min moderklubb (Redhawks) lite sporadiskt. Följer bara NHL och OHL(där jag spelade till och från 2006-2008).


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Chryseus:

Nej, jag har tröttnat och följer inte längre svensk hockey mer än min moderklubb (Redhawks) lite sporadiskt. Följer bara NHL och OHL(där jag spelade till och från 2006-2008).

Lite konstigt att uttala sig om det då? Nog för att elitserien är långt från perfekt.


   
SvaraCitera

sincan:

Lite konstigt att uttala sig om det då? Nog för att elitserien är långt från perfekt.

Tvivlar på att spelet skulle ha ändrats avsevärt de senaste två säsongerna jämfört med när jag följde den fram till runt 2008.


   
SvaraCitera

Håller som vanligt på Modo + de andra norrlandslagen dock är jag mest engagerad i allsvenskan och leksand, leksing tills jag dör osv.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Tvivlar på att spelet skulle ha ändrats avsevärt de senaste två säsongerna jämfört med när jag följde den fram till runt 2008.

Hardy Nilsson är tillbaka och då händer det grejer.


   
SvaraCitera

djurgårds medgångare


   
SvaraCitera