Aviseringar
Rensa alla

Elitseriens domare, bra eller anus?


sincan
Ämnesstartare

Vad tycker ni om Elitseriens domare? Själv tycker jag att domarnivån är fruktansvärt låg samt att hela systemet är alldeles för mjäkigt. Domarna gör ofta matchavgörande insatser och är fruktansvärt inkonsekventa. Detta utan någon som helst tillrättavisning efter matcherna, istället står domarna bakom varandras ryggar och försvarar de mest horribla insatserna.

Vanligaste scenariot är att de åker omkring och tar var 5:e hakning, som antagligen inte är i närheten av de hakningarna som friats innan. Ett annat scenario är att om ett lag spelar mycket fulare än det andra laget så blir utvisningsminuterna ändå relativt lika mellan lagen för domarna ska oftast kompensera.

Tacka vet jag NHL där nivån är fruktansvärt mycket bättre samt att domarna även får använda sig av lite mer känsla än enbart regelbok.
Image


   
Citera

inkonsekvens är bäst


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

OF 5:

inkonsekvens är bäst


   
SvaraCitera

Nja det är jävligt ojämnt dock. [zzz]


   
SvaraCitera

Domarna blir bättre med åren. Kommer ihåg vilket jäkla stolpskott Lärking var förut. Han är bättre nu dock. Så jag tycker det är ganska hg kvalité på svenska domarna. Eller så är det för att Luleå Hockey går bättre nu än för några år sedan som jag tycker så (?)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera