Aviseringar
Rensa alla

Elöverkänslighet?


Ämnesstartare

vad tror du - finns det eller inte?
osäker själv, men en sak är klar. jag har en kompis vars mamma lider av sjukdomen(?) och är heltidssjukskriven. saken är den att ingen vill erkänna att det finns och bidrag kan man aldrig räkna med.
någon som känner igen sig? vad kan man göra åt det?


   
Citera
Ämnesstartare

Lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Lol.

tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mvhellamaria:

säker själv, men en sak är klar. jag har en kompis vars mamma lider av sjukdomen(?) och är heltidssjukskriven. saken är den att ingen vill erkänna att det finns och bidrag kan man aldrig räkna med.

vad vissa gör för att slippa arbeta [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner också en flicka vars mamma är känslig mot el, men hon jobbar ändå.


   
SvaraCitera

Min morsa är elöverkänslig, kan inte prata i mobiltelefon och vi andra i hushållet får inte ha mer än en dator igång åt gången,är diskmaskinen igång så får ingen dator vara igång,trots att huset är elsanerat..

Så jävla jobbigt att man inte kan sitta vid datorn som man vill utan måste jämt ta hänsyn, sen tror jag att hon överdriver ganska mycket för att tycka synd om henne..

Vi bodde utanför ett samhälle innan,där de byggde upp en 3G mast, morsan blev jättedålig av de och vi tvingades flytta för att hon skulle överleva.. Där i närheten av dem är de stark strålning och de tror jag inte är hälsosamt att bo intill en sån, men småsaker som hon säger ,tex jobbigt o hålla i en fjärrrkontrol..(batterier i den) de tror inte jag på.. De bara gnäll..


   
SvaraCitera
Jeay_L

De finns nån här i byn som säger sig vara överkänslig, hon är "kollega" med min morsa, dom båda är dagmamma och dom har gympa tillsammans med ungarna, iallafall, mamma hade med mobilen och tanten kände inte av det, tills det var dax att gå hem och mamma tog upp mobilen, då blev hon tydligen lite smått irriterad..

Känns som de är mkt ploj, speciellt den där tanten!


   
SvaraCitera
Åtta

Äsch, jag tror bara att de är fjantiga hypokondriker. [zzz]


   
SvaraCitera

Jag har väldigt svårt att tro att det skulle existera en sådan form av överkänslighet.
Och skulle det nu vara så att det verkligen finns, tror jag inte ens hälften av dem som utger sig för att vara drabbade lider av "sjukdomen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

vad vissa gör för att slippa arbeta

nej, det är ju jättelätt att låtsas eftersom det inte går att bevisa motsattsen. och absolut finns det många som tar tillfället för att slippa arbeta, men att hamna i en situation där man aldrid kan gå ut pga alla mobiler och leva ett liv instängd i sitt hem uppkyst av endast stearinljus tror inte jag att någon väljer trots att de slipper arbeta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan väl vara överkänslig mot allt annat, så varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Man kan väl vara överkänslig mot allt annat, så varför inte?

Finns inget i kroppen som elen kan verka på [sad]
Antar att det är elektromagnetism som de syftar på, det är klart, lite järn finns det ju i kroppen men tjena.

Attentionwhorism enligt mej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från FASS:
Orsak(-er)

Okänd.

Mängder med undersökningar har gjorts där man utsatt individer för omväxlande påverkan/icke påverkan av elektromagnetiska fält (utan att individen vetat om elektriciteten varit på eller av). Vid dessa undersökningar har man inte kunnat påvisa något samband mellan påslagen elektricitet och besvär.

Från mej:
lol


   
SvaraCitera

henke4545:

Så jävla jobbigt att man inte kan sitta vid datorn som man vill utan måste jämt ta hänsyn, sen tror jag att hon överdriver ganska mycket för att tycka synd om henne..

Testa att göra blindtest på henne? [badgrin]


   
SvaraCitera