Aviseringar
Rensa alla

elverk på festival


Ämnesstartare

fråga mig inte exakt vad syftet skulle vara, men jag har funderat över att dra med ett elverk på festival i sommar. jag menar, dra med vattenkokare är rätt så radikalt, och det är ju bara det uppenbara, utöver att driva musikspelare. mängder av alternativ finns kring utrustning, en tv inklusive nes? micro? stroboskop för att jävlas med folk?

...varpå tanken slog mig: jag vet att en del festivaler inte tillåter elverk, men jag vet också att vissa gör det. vad jag oroar mig för är dock inte att valda festival inte ska tillåta det, utan för min egen hälsa. jag menar, nu pratar vi om en maskin som drar ut växelström på ganska så hög effekt, på en festivalcamping. det är som upplagt för guldmedalj från darwin awards.

så, min fråga är: hur pass idiotsäkert är ett dylikt elverk? vad händer när någon idiot välter ner ett grenuttag i en lerpöl? och, vilket kanske är det mest relevanta: hur klarar sig ovanstående utrustning (exempelvis) i drift på festival, med alla de uppenbara dödsfällor som förekommer? klarar själva elverket av att stå i hällregn, eller måste skiten få ett eget tält eller nåt? osv, osv.

Dold text: jag oroar mig för mycket, jag vet. och ja, jag är tidigt ute. och ja, det är inte riktig festival med bekvämligheter och skit, men fu, jag brukar nöja mig med att ta med sprit och smink. omväxling förnöjer!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ta med träningscykel med generator istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

ta med träningscykel med generator istället

fan, då måste jag ju ha någon tard som cyklar på skiten också. jag orkar inte omge mig med mongon det här året också 🙁

samt, man kan inte driva flyglarm med träningscykel! inte ett nog massivt, iallafall.


   
SvaraCitera

troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

troll.

är din syster på dig nu igen? [cute]


   
SvaraCitera

mörknäs:

är din syster på dig nu igen? [cute]

ne hon är arg på mig, vill inte gå in på vidare detaljer såhär offentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

ne hon är arg på mig, vill inte gå in på vidare detaljer såhär offentligt

det är okej... jag föreställer mig [blush]

svara på frågorna nu! [no-no]

vad för elektronisk utrustning kan tänkas vara lagom overkill och praktiskt på festival?


   
SvaraCitera

mörknäs:

vad för elektronisk utrustning kan tänkas vara lagom overkill och praktiskt på festival?

batterier. alternativt vänta med att spela NES tills du är hemma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

batterier. alternativt vänta med att spela NES tills du är hemma

vet av erfarenhet att jag orkar se i genomsnitt två band per festival, kommer ändå bara dricka vodka och trakassera popflickor. samt, jag har tröttnat på extremt minimalistisk festivalutrustning.


   
SvaraCitera

Data med internet så du kan va på UM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

Data med internet så du kan va på UM

funderat på det tidigare, men om jag inte kan hitta komponenter för häftigt hemmabygge så blir det nog inte av. faller nog på att jag inte har någon lämplig skärm liggandes. dock inte för internetbruk.


   
SvaraCitera

mörknäs:

funderat på det tidigare, men om jag inte kan hitta komponenter för häftigt hemmabygge så blir det nog inte av. faller nog på att jag inte har någon lämplig skärm liggandes. dock inte för internetbruk.

Laptop[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

idiotsäkert

Hah, de som säger att något är idiotsäkert underskattar idioter.

Gör som mina kompisar istället, gräv hemliga gångar och snatta el från festivalarrangörerna. Tevespel är inte så attraktivt på festival skulle jag tro, men om du fixar el så kan du tjäna storkovan genom att ladda bilbatteri, telefoner och allt annat bjäffs folk kan tänka sig behöva ladda upp.

Annars kan du ju fixa en strobb, lite skön laser, kanske en rökmaskin. Du kommer vara coolast på campingen, tänk bara på alla fjortonåringar du kan lura in i ditt knarknäste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

Laptop

[no-no]

Mawns:

Gör som mina kompisar istället, gräv hemliga gångar och snatta el från festivalarrangörerna.

det låter som något som frimurare håller på med.

Mawns:

Tevespel är inte så attraktivt på festival skulle jag tro

jag vet inte, jag. primärmålet är arvikafestivalen, föreställ dig mängden av tv-spelskåta människor!

Mawns:

tjäna storkovan genom att ladda bilbatteri, telefoner och allt annat bjäffs folk kan tänka sig behöva ladda upp.

det kan vara värt, synd att jag inte är jude [sad]

Mawns:

Annars kan du ju fixa en strobb, lite skön laser, kanske en rökmaskin. Du kommer vara coolast på campingen, tänk bara på alla fjortonåringar du kan lura in i ditt knarknäste.

rökmaskin vore rätt så värt, faktiskt. funderar starkt på att investera i större mängd kolsyreis för vodkakylningens skull, det kan man improvisera rökmaskin med. fast jag har en känsla av att man skulle bli trakasserad av brandkåren tre gånger i timmen om man kör på sån där hightech-rök som är lättare än luft.


   
SvaraCitera

Genialt [bigsmile]


   
SvaraCitera