Aviseringar
Rensa alla

emetofobi


Ämnesstartare

Är det någon mer här än jag som har den fobin? emetofobi eller spyfobi kan man också säga. Det har hindrat mig en massa i livet och jag skulle vilja ha stöd från nån har massor med problem och massa hemska saker har hänt i mitt liv nu vill jag bara ta livet v mig......


   
Citera

massa hemska saker har hänt för att du är rädd för att spy? [confused]


   
SvaraCitera

Jag har också emetofobi. Jag kan inte se eller höra nån som spyr, inte ens på film. Jag hatar bussresor för att jag tror nån ska spy och bada i bassänger för att det finns massa baciller i. Det är som ett socialt handikapp...


   
SvaraCitera

*räcker upp handen*


   
SvaraCitera

Nej, men jag kan säga att jag inte gillar att spy, är över 10 år sedan sist skulle jag tippa på men.. [chocked]


   
SvaraCitera

åk hem till ett äs-barn och bli botad[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EXAKT sådär är det för mig!

Det började nog nån gång i tvåan. Men då var det inte så allvarligt.
När vi sedan åkte på bussresa till gränna spydde en i min klass.

Jag drömde om det där. Låtsades vara sjuk när det var klassresor, aktade mig för att vara nära honom. Varje gåpng jag blundade så var han där. Och kräktes framför mina ögon.

Änidag vill jag inte åka gemensamt. Det skulle vara hemskt om någon spydde. På bussen, därifrån kan ma ninte rymma.

Det är hemskt. F rjag kan inte , som mina klasskamrater se fram emot resor. Jag går istäöllet två månader innan med ångest för jag vet att möjligheten finns att någon spyr.
Att själv må illa tycker jag med är hemskt. Men inte så farligt om jag är ensam hemma.

Men om jag sitterpå lektion, eller i en buss. Där man bara inte kan fly,Då är det hemskt. Jag kan inte andas och fryser. Och då blir allt värre.

När jag var liten så soydde jag ofta då jag hade svår migrän, Som tur är är det bättre nu. Jag har väl inte spytt på 8 år eller nåt.

ändå kan jag gråta om jag, eller någon anna ens säger ett ord om illamående.

Det är hemskt. När läraren säger at tdet går vinterkräksjukan ill jag bara dö. Låsa in mig. Inte äta.

Usch. Det här förstör mitt liv.


   
SvaraCitera

trodde först du hade emo fobi.


   
SvaraCitera

Jag hade det förut. På senare år har det dock lagt sig ganska mycket, vet ej riktigt varför. [smile]


   
SvaraCitera

Buppie:

Det har hindrat mig en massa i livet

[tard] OH NOES, JAG HATAR ATT SPY, MITT LIV ÄR FÖRSTÖRT. [cry][cry][cry][cry]

Dold text: Nej okej, jag vet att det är jobbigt då jag har en bror som också lider av denna fobin, men det lät så dumt. [zzz]


   
SvaraCitera

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3902148.ab

"Det värsta är känslan när man mår så illa att man inte vet om man kommer att kräkas eller inte. Jag börjar hyperventilera då och svimmar."

[bigsmile][tard]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera