Aviseringar
Rensa alla

Emma Watsons tal om feminism


Ämnesstartare

Emma Watson har nyligen hållit ett tal om feminism, videon på YouTube har över 2,5 miljoner visningar för tillfället.

Vad tycker ni om talet?


   
Citera
Ämnesstartare

har noterat att folk länkar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt magiskt bra! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl inget retoriskt mästerverk eller nåt nytänkande budskap, men visst det var väl fint och hoppas att he for she gör någon som helst nytta typ. man kan undra om det hade fått samma uppmärksamhet om det inte var en kändizz som stod där dock.


   
SvaraCitera
Kudhos

Såg igår, bra tal. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir glad att hon använder sitt kändisskap för mer än pengar och sånt, att hon liksom gör något meningsfullt med det. Tycker tyvärr inte hon är så bra på att tala, kanske beror på nervositet men vad vet jag? Känns liksom som att rösten är svajig och osäker, hade nog blivit mer kraftfullt om hon var duktigare rent retoriskt. Men innehållet i det hon säger och budskapet är ju förjävla fantastiskt, blir så PEPP och GLAD! Hjärta Älskar det hon säger om (nu citerar jag möjligtvis lite fel pga. lyssnade på talet senast imorse men ändå) "we should stop defining ourselves by what we're not, and start defining ourselves by what we are" eller något sånt, tycker det är en så klockren sak att lyfta och det belyser verkligen huvudproblematiken.


   
SvaraCitera

Det var väl bra helt enkelt. Vettigt att förvalta sitt kändisskap på ett vettigt sätt.


   
SvaraCitera

Jättevettigt liksom.


   
SvaraCitera

Z0dd: Vad tycker ni om talet?

passionerad, talangfull och motiverad tjej som engagerar sig i sin omvärld
Klokaste argumenten kring feminism jag hört tbh, nog för att jag visste att den manshatande typen var fel men det är inte ofta man ser dess motpol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker allt hon säger är självklart, tycker inte det är något "wow omg bra tal". Men ah, det är ju bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska titta senare

Tkr det är bra oavsett talet, att hon tar initiativet till att prata om det - när hon är fin samt populär/känd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon är en kändis så vanligt folk lyssnar för dem är dumma i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det var ett bra tal

som flera redan sagt är det ju bra att hon använder sitt kändisskap för att sprida ett sånt här budskap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


http://www.emmayouarenext.com/

Håller med om det hon säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra skit rent allmänt.


   
SvaraCitera