Aviseringar
Rensa alla

Emma Watsons tal om feminism


Ämnesstartare

Radikal Dubbelagent: http://www.emmayouarenext.com/

Ja, människor är vidriga och visar ironiskt nog varför feminism behövs. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Radikal Dubbelagent:

http://www.emmayouarenext.com/

Håller med om det hon säger

Det där är fake tror jag.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

jag vet inte vad som är så uppseendeväckande med hennes tal faktiskt. bortsett då från att hon fick tala inför FN då. alltid tänkt att det hon nämner ska vara den självklara fokuseringen... men många tycks se det som revolutionerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kampanjer har kommit och gått - hur pass verkningsfulla har det varit? Det är nog olika. Det är kul att Watson använder sitt kändisskap till att stötta en God Sak - flera har gjort det innan och hon lär gissningsvis inte vara den sista. Var talet extraordinärt eller speciellt? På vissa sätt. Att hon tog upp mannen, bjöd in män och talade om feminism som en gemensam kamp inte uteslutande för och av kvinnor, var positivt. Hon synliggjorde vad män har att vinna på en feministisk värld, och gav skäl till varför de borde engagera sig och sympatisera med idealet. Det görs sällan och har, mig veterligen, inte ofta gjorts tidigare. Att det här klippet fick ett så stort mediesocialt inslag är en ytterligare en positiv faktor, då det kan föra ut budskapet till fler människor, och kanske, i längden, hjälpa feminismens att rentvå sitt namn och lägga om sitt märke samt att fler bry sig om jämlikhet. 

Feminism är inte självklart för alla och det behövs att många människor går ut och sprider feminismens budskap, för att kunna påverka och förändra vår gemenskap till det bättre. 


   
SvaraCitera

NEMI:
jag vet inte vad som är så uppseendeväckande med hennes tal faktiskt. bortsett då från att hon fick tala inför FN då. alltid tänkt att det hon nämner ska vara den självklara fokuseringen... men många tycks se det som revolutionerande.

ungefär så jag känner också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan feminister nån gång fatta att vi inte tänker gå med i deras jävla kult.


   
SvaraCitera

jättebra tal! har alltid gillat henne, kul att hon engagerar sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stör mig på den brittiska dialekten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra och ja det är för vettiga människor självklart med jämlikhet mellan könen men antalet ovettiga är ju tyvärr väldigt högt och även om man kanske kan vara pessimist och tänka att hon kanske gjorde det för sin karriärs skull så är det skitbra varenda gång folk påminns om det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mvh vågavägraskiljetecken


   
SvaraCitera

isola: mvh vågavägraskiljetecken

med dig till 100%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Kan feminister nån gång fatta att vi inte tänker gå med i deras jävla kult.

Vad i hennes tal är det som du inte kan skriva under på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Vad i hennes tal är det som du inte kan skriva under på?

att en megarik superstjärna snyftar om hur priviligerad jag är? Fuck her (ok uttrycker mig lite starkt, förlåt Emma om du läser det här, har inget emot dig), och bara för att hon erkänner att feminism handlar om manshat osv, att bara bry sig om tjejer, vinkla alla problem till att de berör endast kvinnor och totalt försumma mäns problem, don't make it right! Tänker aldrig skriva under på nåt sånt, vedervärdig människosyn.
Tänker inte skylla alla samhällsproblem på invandrare, och tänker inte skylla alla samhällsproblem på män, end of story.

Hennes tal eller we är liksom, kan säkert va "jättebra" osv, men i grunden handlar det ju om att propagera för en kult.


   
SvaraCitera
Kudhos

isola: men antalet ovettiga är ju tyvärr väldigt högt

TC7z97C.jpg

yupp. 

Tumblr asså...


   
SvaraCitera

Ett väldigt bra tal! Det borde man ta till hjärtat. Vi Svenskar borde vara stolta över vårt land hur bra det är på alla sätt, vi kan alltid bli bättre men så som det är nu så ska vi vara glada för det!


   
SvaraCitera