Aviseringar
Rensa alla

Emotionellt Instabil personlighetsstörning


Ämnesstartare

Fick denna diagnos i fredags och blev mycket ledsen, min erfarenhet säger att personer med denna diagnos är manipulativa och elaka, de går helt enkelt inte att lita på. Min helt fantastiska psykiatriker sa dock att det är BS och att anledningen till att jag fick denna diagnos är för att jag haft en jobbig uppväxt och blivit disociativ på grund av detta och paranoid på grund av mitt fd missbruk + att missbruk var ett av kriterierna för att diagnosticeras med detta.

Litar ni mindre på personer med denna diagnos (borderline) eller är jag en svammelpotta?


   
Citera

Nä, bryr mig inte. Har ett par vänner med den diagnosen. Däremot har jag väldigt svårt för att lita på människor överlag, vilket gör att jag inte riktigt litar fullt ut på någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske 

fast har svårt att lita på människor öht tror jag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Näe, litar lika lite på nästan alla oavsett diagnos. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Humm näää inte direkt dock litar jag inte på min mamma så mycket som oxå har borderline. Fast hon har massa andra skit med satt aaa. Nej men jag lär känna personen innan och om jag bedömer att det går att lita på an/hon så spelar det ingen roll villken diagnos mänskan har.


   
SvaraCitera
reben

ja dryga jävlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välkommen till klubben. Läs inte 'Farliga relationer'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade inte velat ha en person med den diagnosen i min närhet i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk blir ju diagnostiserade med olika saker hela tiden. Jag kan inte bry mig mindre om diagnoser egentligen, skulle försöka få en egen uppfattning om personen istället.


   
SvaraCitera

FrustreradLurifax:
Folk blir ju diagnostiserade med olika saker hela tiden. Jag kan inte bry mig mindre om diagnoser egentligen, skulle försöka få en egen uppfattning om personen istället.

^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och sen så ska man ibland trycka i sig mediciner efter att man blivit diagnostiserad. För att det är tydligen enda sättet att lösa det på.. Tardig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FrustreradLurifax:
Och sen så ska man ibland trycka i sig mediciner efter att man blivit diagnostiserad. För att det är tydligen enda sättet att lösa det på.. Tardig 

Jag får DBT och en shitload med piller förvisso.


   
SvaraCitera

näe. har 1 vän som utreds för d, anledningen till att jag inte helt litar på henom är för att hen är 1 svikare, oavsett om hen får diagnosen eller inte. 

Geigerzähler:
att missbruk var ett av kriterierna för att diagnosticeras med detta.

va? man måste väl inte missbruka för att få diagnosen borderline!?


   
SvaraCitera