Aviseringar
Rensa alla

Empati


Ämnesstartare

jag tycker iallafall inte man ska vara elak bara för att må bra. det är ju helt fel att göra så. jättehemskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: varför skulle inte det vara bra?

För jag övertar personers känslor och tankar och mår dåligt pga dem.

ditt bästa jag: jo, fortsätt. du kan inte sluta bara för att det är jobbigt.

Jag tror jag behöver typ något som kan motivera mig för jag slipper inte undan, är fångad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

För jag övertar personers känslor och tankar och mår dåligt pga dem.

Jag tror jag behöver typ något som kan motivera mig för jag slipper inte undan, är fångad.

gå i terapi/hos psykolog. du kan ändra ditt tankesätt, du tror för hårt på att du inte kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellre för mkt än för lite. Gz du är 1 människq


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: För jag övertar personers känslor och tankar och mår dåligt pga dem.

det gör jag med.. det blir så när det finns personer som mår dåligt. det går aldrig stänga ut helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag: gå i terapi/hos psykolog. du kan ändra ditt tankesätt, du tror för hårt på att du inte kan.

Har länge funderat på det men vågar och vill inte. Men vill typ bli räddad, vill att nåt ska ske genom slumpen eller ödet. Kanske och det beror på att jag är rätt svag.

kukoxo: Hellre för mkt än för lite. Gz du är 1 människq

Jo jag vet, det är bra så men inte när jag övertar dåligheten och själv mår dåligt, sämre än vad den andre gör. Man måste sätta gränser.

ennie: det gör jag med.. det blir så när det finns personer som mår dåligt. det går aldrig stänga ut helt.

Nej det fastnar och sitter kvar och jag får inte ut det, har bilden i huvudet hela tiden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte. Vf må dåligt över att vara empatisk? Det är en fin grej. Attraktivt med 

patrick bateman:

Har länge funderat på det men vågar och vill inte. Men vill typ bli räddad, vill att nåt ska ske genom slumpen eller ödet. Kanske och det beror på att jag är rätt svag.

Jo jag vet, det är bra så men inte när jag övertar dåligheten och själv mår dåligt, sämre än vad den andre gör. Man måste sätta gränser.

Nej det fastnar och sitter kvar och jag får inte ut det, har bilden i huvudet hela tiden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: Fattar inte. Vf må dåligt över att vara empatisk? Det är en fin grej. Attraktivt med

Ja jag håller med men jag har ju sagt att det får mig att må dåligt i det här läget, normalt är det okej men just nu är det för mycket. Jag har liksom dragits ner i skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Nej det fastnar och sitter kvar och jag får inte ut det, har bilden i huvudet hela tiden.

vad för bild?
jag har empati känslor med människor som sitter ute med filtar. det är skitjobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Har länge funderat på det men vågar och vill inte. Men vill typ bli räddad, vill att nåt ska ske genom slumpen eller ödet. Kanske och det beror på att jag är rätt svag.

så du vill må dåligt? ingenting kommer rädda ditt mående, du är den enda som kan göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: vad för bild?
jag har empati känslor med människor som sitter ute med filtar. det är skitjobbigt.

Ute med filtar? Random, hur känns det. Hemska bilder, vet inte om jag vågar skriva. Hemska tankar.

ditt bästa jag: så du vill må dåligt? ingenting kommer rädda ditt mående, du är den enda som kan göra det.

Ibland men oftast inte. Känner mig som en knarkare nu som måste acceptera sin situation och ta tag i den istället för att andra försöker hjälpa och rädda en. Men jo du har rätt, men är så himla svårt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Ute med filtar? Random, hur känns det. Hemska bilder, vet inte om jag vågar skriva. Hemska tankar.

Ibland men oftast inte. Känner mig som en knarkare nu som måste acceptera sin situation och ta tag i den istället för att andra försöker hjälpa och rädda en. Men jo du har rätt, men är så himla svårt. 

ingen blir räddad, någonsin. det är jobbigt men värt det. vill du fortsätta må dåligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Ute med filtar? Random, hur känns det. Hemska bilder, vet inte om jag vågar skriva. Hemska tankar.

jobbigt och tungt

jag tycker bara inte att människor ska må bra.. alla borde sluta försöka må bra.... det är inte dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag: ingen blir räddad, någonsin. det är jobbigt men värt det. vill du fortsätta må dåligt?

Nej jag antar det, fast tror att jag typ hade velat ha stöd iaf. Hjälp på vägen eller något. Ibland, ibland inte. Ibland är det en trygghet för då kan jag strunta i allt och säga att jag mår dåligt och inte bryr mig, men egentligen vill jag må bra och gå vidare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: jobbigt och tungt

jag tycker bara inte att människor ska må bra.. alla borde sluta försöka må bra.... det är inte dumt.

Låter knepigt. Det är ganska dumt, att må bra är bättre.


   
SvaraCitera