Aviseringar
Rensa alla

En av mina "bästa" vänner vill vara med min pojkvän...


Ämnesstartare

Jag har fem stycken vänner som är mina bästa. Dock, är en av dem smått underlig. Jag kan inte lita på henne. Allting tyder på att hon gillar min pojkvän...
Hon frågar alltid om honom, vad vi gör, hur vi har det, om vi bråkar. Det är klart att en kompis ska bry sig, men hon frågar ÖVERDRIVET mycket. Hon skriver med honom på facebook och msn. När min pojkvän är med när vi umgås lite folk är hon alltid sprallig, glad och pratsam vilken hon inte är om han inte är med. Hon försöker alltid gå mellan mig och min pojkvän om vi är ute och går. Hon sätter sig mellan oss i en redan trång soffa som är till för två när det står en bredvid med dubbelt så stor ledig plats kvar. Hon frågar alltid bara honom om han vill med ut och röka, ingen annan av de andra av våra kompisar som röker.
I början tyckte jag att det var bra att de var vänner - precis som jag tycker med att han är vän med mina andra tjejkompisar. Men nu tycker jag min kompis har gått över gränsen. Jag tog upp det med min pojkvän, att jag inte är så bekväm med det längre och han tolkade som om det var honom jag klagade på och nu är han arg på mig.

Ska jag snacka med min kompis om det? För hon har tagit en kille ifrån mig förut, trots att hon visste att vi var på G och att jag tyckte om honom - så varför skulle hon inte kunna göra det igen?
Eller överdriver jag bara?
Behöver råd...


   
Citera

berätta för din pojkvän att det inte är hnm du är arg på iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

berätta för din pojkvän att det inte är hnm du är arg på iaf

Det har jag gjort, men han verkar inte förstå. Han riktar allting som om det är han som har gjort fel här när det egentligen är min kompis. Men det var väl inte fel att prata med honom om det, eller?


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Ska jag snacka med min kompis om det?

Ja, göre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja, göre.

Ja, men jag menar, hon kommer ju neka till det. Tycker ni att jag överdriver hela situationen? Då blir det ju fel om jag inte kan komma med några argument till varför jag tror att det är så att hon gillar honom...


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Ja, men jag menar, hon kommer ju neka till det.

Då får du väl lita på henne och din pojkvän då. Om du inte kan lita på dem, är de verkligen något att ha då?


   
SvaraCitera

slå till horan [shake] hur kan du va vän me henne?!


   
SvaraCitera

såna där ska man inte umgås med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Då får du väl lita på henne och din pojkvän då. Om du inte kan lita på dem, är de verkligen något att ha då?

Jag litar på min pojkvän, det är henne jag inte litar på. Och sen att hon har gjort detta förr gör det hela ännu värre. Min pojkvän har aldrig gjort något som tyder på att han gillar henne, jag vet att han inte är sån. Så det är henne är jag arg på.

Kakaoxo:

slå till horan [shake] hur kan du va vän me henne?!

Hon "tillhör" gänget så det blir bara så att hon är min vän, har dock varit trött på henne sen första gången hon förstörde mellan mig och en kille. Men jag hade gärna förvisat henne från mitt umgänge...


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Och sen att hon har gjort detta förr gör det hela ännu värre.

Jo, så klart. Skulle nog personligen inte vilja vara med den här kompisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jo, så klart. Skulle nog personligen inte vilja vara med den här kompisen.

Jag hade mer än gärna sluppit henne. Men vad kan jag säga till henne när jag pratar om det?


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

För hon har tagit en kille ifrån mig förut, trots att hon visste att vi var på G och att jag tyckte om honom - så varför skulle hon inte kunna göra det igen?

Du vet la att killar har en egen vilja? [wink] Hon kan inte "sno" din pojkvän så länge han inte är intresserad av henne och det är ju dig han är ihop med så förhoppningsvis så är han kär i dig och vill fortsätta att vara ihop med dig. [cute]

Och ja, förstår att du inte är bekväm med det, så prata med din vän [no-no] Har varit i liknande situation, då flippade tjejen totalt och sa upp bekantskapen med mig och min pojkvän och sa till folk att jag var jättesvartsjuk/avundsjuk, eh.

Och förklara för dig pojkvän att du inte är arg på honom, han kanske tolkade det som att du inte litade på honom och trodde att du trodde att han ville snuska med din vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Du vet la att killar har en egen vilja? [wink] Hon kan inte "sno" din pojkvän så länge han inte är intresserad av henne och det är ju dig han är ihop med så förhoppningsvis så är han kär i dig och vill fortsätta att vara ihop med dig. [cute]

Ja, jag är fullt medveten om att man väljer själv men det är väl fortfarande fel av henne, som ska vara en av mina bästa vänner, att fullständigt skita i att jag är med honom och trots vetskapen om att jag är kär i honom börja flirta med honom?
Hade jag blivit kär i någon av mina kompisars pojkvän hade jag aldrig gjort utlopp för mina känslor.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Men det var väl inte fel att prata med honom om det, eller?

nä. det var rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nä. det var rätt

Okej, för just nu är han bara off och jag märker hur arg han är... Det känns dock nästan lite komiskt att min pojkvän är arg på mig för att min kompis är intresserad av honom...


   
SvaraCitera