Aviseringar
Rensa alla

En billig laptop med android - Lenovo A10


Ämnesstartare

Man kan också koppla in ett större tangentbord och en mus om man vill vill via usb eller bluetooth.
Och man kan koppla in den till sin tv eller datorskärm för att få större bild, men det har jag inte testat ännu.


   
SvaraCitera

aristoteles: För tablets är hemska att skriva på 😛

usch ja, verkligen! hmm, ett inköp att fundera på Rullar ögonen men en chromebook är inte så himla mkt dyrare så det kanske skulle vara ett smartare val med tanke på användningsområdet. men touchscreen är ändå nice att ha pga föredrar att skriva anteckningar för hand (lär mig bättre då) och då kan jag rita diagram och sånt också lite lättare... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

usch ja, verkligen! hmm, ett inköp att fundera på Rullar ögonen men en chromebook är inte så himla mkt dyrare så det kanske skulle vara ett smartare val med tanke på användningsområdet. men touchscreen är ändå nice att ha pga föredrar att skriva anteckningar för hand (lär mig bättre då) och då kan jag rita diagram och sånt också lite lättare... 

Dock har du samma problem med chromebooks, du kan inte köra windowsprogram på dem 🙂
Men som sagt, ska du skriva väldigt mycket så vill du nog har nåt lite större^^

Iofs har du väl inte så stora händer att det är nåt problem(har själv små flickhänder)

Du kan ju kanske pilla på en om du kommer till en butik, jag köpte min på siba^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: För priset skulle jag säga att den är najs. Det är fortfarande en budget-pryl men den har funkat bra och känns bra i handen. ^^

Hur är den med minnet? 


   
SvaraCitera

aristoteles:

Dock har du samma problem med chromebooks, du kan inte köra windowsprogram på dem 🙂
Men som sagt, ska du skriva väldigt mycket så vill du nog har nåt lite större^^

Iofs har du väl inte så stora händer att det är nåt problem(har själv små flickhänder)

Du kan ju kanske pilla på en om du kommer till en butik, jag köpte min på siba^^

jo det är sant :/ jag köpte en easynote TV förra året, men den är 15.6 så är lite stor att släpa runt på, skulle va skönt att  ha nåt mindre också, hmmm, det jag skulle kunna göra är ju att skriva i ett mail eller i anteckningarna och sen bara infoga texten i ett dokument på denna datorn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Hur är den med minnet? 

Menar du ram? Det funkar bra, jag kan göra flera saker samtidigt utan större problem. Den har 1GB DDR3

Om det är lagringen du menar så har den ca 32GB inbyggt, sen kan du sätta in ett minneskort på upp till 32/64GB till. Du kan även koppla in usbminnen eller hårddiskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Menar du ram? Det funkar bra, jag kan göra flera saker samtidigt utan större problem. Den har 1GB DDR3

Om det är lagringen du menar så har den ca 32GB inbyggt, sen kan du sätta in ett minneskort på upp till 32/64GB till. Du kan även koppla in usbminnen eller hårddiskar.

Ah nice nice, kanske skall kolla lite mer seriöst på en sån då! Gött o ha då man älskar andriod o inte gör så mycket mer just nu än surfar på datorn!


   
SvaraCitera

DEN HAR USB! lätt att jag skulle välja den om nåt :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

jo det är sant :/ jag köpte en easynote TV förra året, men den är 15.6 så är lite stor att släpa runt på, skulle va skönt att  ha nåt mindre också, hmmm, det jag skulle kunna göra är ju att skriva i ett mail eller i anteckningarna och sen bara infoga texten i ett dokument på denna datorn. 

Det finns appar som kan synca text till din andra dator är jag säker på 🙂


   
SvaraCitera

är den lika tjock som den ser ut att vara på bilderna? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:
DEN HAR USB! lätt att jag skulle välja den om nåt :$

Kom dock ihåg att inte precis allt funkar bara för att det har usb-kontakt. Men minnen, hårddiskar, 360kontroller, 3gmodem, mus och tangentbord har jag testat och det verkar funka iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:
är den lika tjock som den ser ut att vara på bilderna? 

Den är väldigt tunn, När den är ihopfälld är den kanske som två mobiler i tjocklek. Så den är klart smalare än de flesta laptops.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Den är väldigt tunn, När den är ihopfälld är den kanske som två mobiler i tjocklek. Så den är klart smalare än de flesta laptops.

Tumme upp

aristoteles:

Kom dock ihåg att inte precis allt funkar bara för att det har usb-kontakt. Men minnen, hårddiskar, 360kontroller, 3gmodem, mus och tangentbord har jag testat och det verkar funka iaf 🙂

att föra över filer till usb-minnen är allt jag gör ändå, eller föra över till exempel bilder eller musik från mobilen, det borde vä ändå funka? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

Tumme upp

att föra över filer till usb-minnen är allt jag gör ändå, eller föra över till exempel bilder eller musik från mobilen, det borde vä ändå funka? 🙂

Japp det borde inte vara några problem 🙂


   
SvaraCitera