Aviseringar
Rensa alla

En bitch


Ämnesstartare

som kind'o ben keepin' me hanging on de senaste 5 åren, verkar vilja gå in för en tredje runda av "Hej, jag gillar dig", träffas några gånger och "hej, hittat någon bättre, vill ej veta av dig mer".

Ska jag tillåta mig att vara ett tillfälligt subjekt i väntan på bättre tider ännu en gång?


   
Citera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Ska jag tillåta mig att vara ett tillfälligt subjekt i väntan på bättre tider ännu en gång?

Låter lite självdestruktiv och nedvärderade. I alla fall om du vill ha ut mer/ej vill vara endast ett subjekt. Du förtjänar bättre än att nyttjas för tillfälliga lustar. Fast om du känner att du får ut lika mycket/mer av det än vad du ger så kan du ju låta det hållas. [cute]

... fast nä, åk hem till mig och kramas istället [party]
/sliskig stalker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad känner du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast om du känner att du får ut lika mycket/mer av det än vad du ger så kan du ju låta det hållas. [cute]

Har fått ut några kvällar av typ kramas framför tv, vill uppnå lite mer då hon är smart och ruskigt snygg men kommer nog aldrig att hända.
Har gett lite dyrkan pga ovanstående kvaliteter och spenderat lite pengar för att få träffa dem (resa osv.), så kanske failat lite på "ge"-biten

Kan få lite närhet och ett hatobjekt pga besvikelse ut av det som mest.

Nintendo:

... fast nä, åk hem till mig och kramas istället [party]

visst, har lite tid över nästa vecka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

egocentrerat enkelspårig ja
kanske ska skriva i mindre medicinerade tillstånd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ångrar redan den här tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Vad känner du själv?

känner "nej tack", men ser inget ljusare runt hörnet så känner även "kanske"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Kan få lite närhet och ett hatobjekt pga besvikelse ut av det som mest.

Det du torde komma i underfund med är om det är värt det eller inte. Om hon upprepar samma mönster så kommer det ju antagligen bortslösad tid men om hon inte gör det så kan det ju vara lyckat. Analysera situationen, hitta en fin balans.

Livtrasir:

visst, har lite tid över nästa vecka

Har mycket ledig tid! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

känner "nej tack", men ser inget ljusare runt hörnet så känner även "kanske"

Att göra saker som egentligen är ovärda bara för att det ej verkar finnas bättre alternativ är oftast väldigt värdelöst. Det finns ju risken att det blir precis som med den här tråden, att du ångrar det [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

ångrar redan den här tråden

ähhhh!

Livtrasir:

känner "nej tack", men ser inget ljusare runt hörnet så känner även "kanske"

nääääe!
inte ta vad man haver i en sådan situation.
som du skrev ovan får du ju knappt ut något av det.
krama på nintendo istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Om hon upprepar samma mönster

kan nästintill garantera det

Nintendo:

Analysera situationen

vill ej ta mer skada, har för dålig självkänsla för att värja mig från skada, så nej
kan vänta ut henne tills hon ger förhoppningar och ta mer skada, såvida jag inte lyckas vända det runtom och sätta henne vid min plats, men då känner jag mig usel

skippar nog henne
tror jag

någon får bestämma åt mig, ur hedonistisk synvinkel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle nog gjort det
men det är för att jag är helt fuckad i huvudet i sådana situationer
så du borde inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

någon får bestämma åt mig, ur hedonistisk synvinkel

Nu var det något år sedan jag läst om hedonismen men tror nog att långvarig njutning är bättre att eftersträva än kortvarig (speciellt när den kortvariga leder till olycka och smärta efteråt).

Så bestämmer: Skippa henne.
Och det är kanske givande för ditt självkänsla och självförtroende att säga nej till människan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

inte ta vad man haver i en sådan situation.
som du skrev ovan får du ju knappt ut något av det.

får inte ut någonting av att göra ingenting heller, får ut lite närhet och (om jag känner mig själv) mycket besvikelse om jag gör "hej"(3)

lazertits:

krama på nintendo istället.

har kanske mindre att förlora på det, om det inte bara är hon och tobbish som försöker locka mig dit pga någon ohelig anledning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Så bestämmer: Skippa henne.

hör och lyder

Nintendo:

Och det är kanske givande för ditt självkänsla och självförtroende att säga nej till människan.

nja, inte i åtanke av hur simpelt ett nej från hennes sida skulle vara


   
SvaraCitera