Aviseringar
Rensa alla

En bloggsida där man kan skapa blogg som endast en själv kan se?


Ämnesstartare

aroon:

Finns ju Google Notebook också kör på det, om du redan har gmail konto är det ju det självklara valet.

Är det som en blogg?

aroon:

Nja lite svårt att uppnå det om du inte fixar eget antagligen, man vet ju aldrig vad googles gör.

Men jag vill inte skriva på Anteckningar eller Word på min dator för då kan man ju inte se texten SÅHÄR. Utan endast.....öh.....skrivet. Inte förhandsgranskat. Som en blogg.


   
SvaraCitera

spindelnätaren:

Är det som en blogg?

Hur menar du alla bloggar är olika. Man kan gå in och skriva anteckningar och det finns massa bra funktioner. (man kan t.ex. välja att publicera så alla kan läsa). Testa vet ja. Tror det finns plugins till firefox som gör att man enkelt kan klistra in delar av hemsidor och sånt har jag för mig, praktiskt vid research.

spindelnätaren:

Men jag vill inte skriva på Anteckningar eller Word på min dator för då kan man ju inte se texten SÅHÄR. Utan endast.....öh.....skrivet. Inte förhandsgranskat. Som en blogg.

När jag sa fixa själv mena jag att du fixade en egen server, har för mig det finns lagar och shit som gör att google kan kika på din data om polisen letar terrorister eller elelr om dom får domstols beslut eller nått sånt.

Förhandsgranska kan du ju göra i notpad/texteditor_of_your_choise och sen klistra in.. men förstår inte varför man skulle vilja göra så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

Testa vet ja.

Hmm, okej, ska testa.

aroon:

ar för mig det finns lagar och shit som gör att google kan kika på din data om polisen letar terrorister eller elelr om dom får domstols beslut eller nått sånt.

Behöver nog inte oroa mig för det. [crazy] Tack iaf.


   
SvaraCitera

spindelnätaren:

Behöver nog inte oroa mig för det. [crazy] Tack iaf.

Du skrev VERKLIGEN med versaler.. som om du var ute efter säkerhet så ingen kunde läsa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Vad fan snackar du om? Varför skulle jag parodiera honom för? [confused]

För att ingen annan än han är dum nog att vilja publicera text på nätet i syfte att ingen ska läsa den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

Du skrev VERKLIGEN med versaler.. som om du var ute efter säkerhet så ingen kunde läsa...

Japp, men inte pga Terrorism.

KID_IS_BACK:

För att ingen annan än han är dum nog att vilja publicera text på nätet i syfte att ingen ska läsa den?

Jo, jag. I alla fall något program man kan använda och skriva text på. Men man ska kunna låsa den.

Synd alltså. Du är exakt den där typen. Datornörd, check. Bitterfitta, check.

Ändra på dig själv innan du blir en sur gammal gubbe. POSITIV ENERGI MIN VÄN, POOOSIIIIITIIIIV! Öppna fönstret. Mmmmm.


   
SvaraCitera

Så här ser det ut om man publicerar sina anteckningar:
http://www.google.com/notebook/public/02968024218907624826/BDQcDQwoQ3oD2rZsi?hl=...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorer och IT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

u

Varför flyttade du till klotter för? Det här var ju en seriös tråd som passade in i Datorer forumet! [no-no] DIN BUSE!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Varför flyttade du till klotter för? Det här var ju en seriös tråd som passade in i Datorer forumet! [no-no] DIN BUSE!

Håll dig till klotter där du hör hemma! [no-no]


   
SvaraCitera

spindelnätaren:

Berätta mer.

Ladda ner xampp och wordpress (googla). Installera enligt instruktioner. Du har nu en egen blogg. [cheers]

Sen förstår jag inte varför du inte bara skriver i valfri textredigerare och sparar på datorn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Ladda ner xampp och wordpress (googla). Installera enligt instruktioner. Du har nu en egen blogg. [cheers]

Ok, thanks.

alter ego:

Sen förstår jag inte varför du inte bara skriver i valfri textredigerare och sparar på datorn..

Blir inte lika bra. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera