Aviseringar
Rensa alla

En bra skola?


Ämnesstartare

Behöver lite tips, hur tycker ni en bra skola ska vara om ni fick välja själva?

Endast seriösa svar tack 🙂

dvs ex maten, hur långa pass, läxfritt, mindre klasser? osv


   
Citera

vet inte

skola är dåligt gammalmodigt onödigt


   
SvaraCitera

jag läser en högprestigeutbildning på universitet o klarade senaste tentan, som skulle motsvara en femtedels termin, på 3 timmars plugg natten innan, utan kurslitteratur. detta är inte skryt men tro det om du vill. jag vill bara visa hur kefft och fejk det är med skolan.

utbildning är dåligt skämt och teater inget annat. det går inte att vistas i den förljugna miljö som råder på ett läroverk med bibehållen integritet. det är bara en massa kräk där som låtsas utföra riktigt mentalt arbete när de egentligen bara bygger image och suger av systemet. sen tror de att de är bättre än vanliga riktiga människor.

allt finns på internet.


   
SvaraCitera

men för o svara mer konkret på dina frågor:

skolan bör ha bra mat, inga pass, inga läxor, inga klasser


   
SvaraCitera

i princip en restaurang alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
men för o svara mer konkret på dina frågor:

skolan bör ha bra mat, inga pass, inga läxor, inga klasser

hahahaha sant!


   
SvaraCitera

isola:
i princip en restaurang alltså

det är viktigt att äta bra mat men läxor, pass och klasser är dåliga. man ska inte godta sånt. om det gör skolan till en restaurang må d va hänt för fan. 

ok mer seriöst: jag tycker ej skolan ska finnas men mat är det inget fel på. mitt svar är menat att illustrera det absurda i skolan som institution. menar såklart ej att det ska va skolplikt på att gå till en restaurang varje dag. höj blicken


   
SvaraCitera

mpt:hv:

det är viktigt att äta bra mat men läxor, pass och klasser är dåliga. man ska inte godta sånt. om det gör skolan till en restaurang må d va hänt för fan.

fick nu en flashback till när jag i högstadiet inte ätit på länge och tänkte gå in i matsalen och ta en knäckemacka och vatten (som fanns inom räckhåll) pga var så yr men blev utmotad av en tjock mattant pga matsalen inte öppnat än. hade jag svimmat och slagit i huvudet hade det varit hennes fel.


   
SvaraCitera

isola:

fick nu en flashback till när jag i högstadiet inte ätit på länge och tänkte gå in i matsalen och ta en knäckemacka och vatten (som fanns inom räckhåll) pga var så yr men blev utmotad av en tjock mattant pga matsalen inte öppnat än. hade jag svimmat och slagit i huvudet hade det varit hennes fel.

nej rektorns nej jan björklunds


   
SvaraCitera
mynona

mpt:hv: man ska inte godta sånt.

Mycket glad

mpt:hv: jag läser en högprestigeutbildning på universitet o klarade senaste tentan, som skulle motsvara en femtedels termin, på 3 timmars plugg natten innan, utan kurslitteratur. detta är inte skryt men tro det om du vill. jag vill bara visa hur kefft och fejk det är med skolan.

men det är sant. kännr gen det. varje gång passerar jag tentan utan anstränging. jag läser knappt och ur min synpunkt sett gör jag knappt läxorna. ändå blir det bra varje gång. från min egen synpunkt sett förtjänar jag mina bra betyg bara för det jag skulle kunna göra, inte vad jag faktiskt gör. inte för att jag vet om min skola/utbildning är prestigefylld nog för att jag kan säga samma sak osv/dylikt. nästan inget jag kan har jag lärt mig där. 
men någon annan säger att orsaken till varför jag tycker så är för att jag faktiskt är smart och har ovanliga privatintressen och att det är inskränkt att tänka så eftersom alla inte är medfött smarta och har akademiska intressen från fritiden och andra således lär sig i skolan. så jag vet inte. 

OnT: jag vet inte riktigt... den kunskap jag får bra betyg för, mitt språk och mitt intellekt, det är produkten av min fritid, inte av skolan. 

Men många andra säger att de rentav mött sin första intellektuella miljö i vaknat till liv i skolan.....


   
SvaraCitera

mynona: jo men de håller ändå på och spelar teater och leker smarta inför varandra (för att de inte förstår människovärde) mycket av tiden de kunde ha lärt sig saker.


   
SvaraCitera

Fast nu glömmer ni dem som inte får bra betyg. Pluggisar.


   
SvaraCitera

va jag är anti pluggisarna


   
SvaraCitera
mynona

brkg: jag med. man orkar inte. man gör allt klart i ett hafsverk tre timmar före deadline och ändå får man högbetyg. ska man vara nöjd eller onöjd. är det komplimang eller är det ine komplimang


   
SvaraCitera

En demokratisk sådan, där folk från alla bakgrunder samlas under samma tak, en skola som organiserar av samhället för samhället. Inte av tanter och farbröder med konton i Karibien.


   
SvaraCitera