Aviseringar
Rensa alla

en bra tanke


Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

they keep you doped with religion, sex and TV

Disillusioned words like bullets bark
As human gods aim for their mark
Made everything from toy guns that spark
To flesh-colored Christs that glow in the dark
It's easy to see without looking too far
That not much
Is really sacred.

- DYLAN It's Alright Ma (I'm Only Bleeding)


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

värdeuppgift

ofta det är du [bigsmile]

tja

nej men ajg tror det klassas som kätteri, det du tänker på
eftersom du är medveten om det och det är en strategi kommer du aldrig "finna gud" så att säga.

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ofta det är du

det är jag. kolla mitt ego-picsalbum [wink][blush]

internet:

nej men ajg tror det klassas som kätteri, det du tänker på
eftersom du är medveten om det och det är en strategi kommer du aldrig "finna gud" så att säga.

nej men jag förnekar inte gud nu, jag bara säger: jag kan inte ta ställning till det än, vilket jag helt ärligt inte kan, inte läst teologi osv [sad]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

det är jag. kolla mitt ego-picsalbum [wink][blush]

laktoskrokodilen bra name

lacostekrokodilen:

nej men jag förnekar inte gud nu, jag bara säger: jag kan inte ta ställning till det än, vilket jag helt ärligt inte kan, inte läst teologi osv [sad]

ok. annan femma.

fast misstänker att religion inte är ett ställningstagande utan en känsla. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

men om jag vid 70 inser vilken jävla miss jag gjorde?

weird, jag svarade ju igår o.O

om du menar att du ångrar det o omvänder dig så är det nog fine, men gud vet ju som sagt fortfarande vad du egentligen vill, he sees your heart 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du vet ju inte när du kommer dö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

, men gud vet ju som sagt fortfarande vad du egentligen vill

men såsom jag ser det: jag kan inte ta ställning, jag är för obildad, måste läsa lite teologi osv, men det har jag inte tid med atm, så gör det när jag går i pension osv, sen efter 5 år in på min pension inser jag att gud finns?

helt ärligt är det bästa att inte utsätta folk för kristendom förrän dom blivit 65, sparar man massa bekymmer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

du vet ju inte när du kommer dö

näh, men planerar att bli 66+ iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta man är döpt eller konfirmerad [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

helt ärligt är det bästa att inte utsätta folk för kristendom förrän dom blivit 65, sparar man massa bekymmer

om du får välja mellan att leva ett egoistiskt liv där du dricker mer än måttligt varje helg, kanske knarkar då och då, har sex med x antal brudar o massa annat....

eller att vara en som bryr dig om andra, har en hälsosam kropp som lever med den du älskar livet ut

vilket skulle du välja?

nu generaliserar jag grovt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

vilket skulle du välja?

Crypto:

liv där du dricker mer än måttligt varje helg, kanske knarkar då och då, har sex med x antal brudar o massa annat....

låter mkt roligare helt ärligt, om jag sedan vid 70 utsätts för religion o inser vilken tabbe så kommer jag änbdå till himlen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

låter mkt roligare helt ärligt, om jag sedan vid 70 utsätts för religion o inser vilken tabbe så kommer jag änbdå till himlen

fast å andra sidan... varför leva ett liv som förstör dig o din kropp både fyskiskt o psykiskt ist för ett som bara är bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

fast å andra sidan... varför leva ett liv som förstör dig o din kropp både fyskiskt o psykiskt ist för ett som bara är bra?

det är OT. men livet e enklare då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar säga så här, att om jag ska bli troende så får det bli efter döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

det är OT. men livet e enklare då

inte OT :p men jaja.. palla diskutera detta när jag inte är kristen längre 🙂


   
SvaraCitera