Aviseringar
Rensa alla

En chatt tillgänglig för alla på UM


Ämnesstartare

Varför finns det ingen chatt på UM? Liksom en där alla kan prata med alla och diskutera saker. Då slipper man ju skapa en tråd varje gång man undrar om en småsak eller bara lite vill prata ur sig om något.

Tänkte att det kunde vara lite olika kanaler pluss en möjlighet att "go private" eller liknande.

En chatt för alla!

PS. Vet inte om ni hade en chatt förut och om den togs bort? Har ej vart aktiv på UM så länge.

Hejsvejs
Niven[love]


   
Citera

fanns en och finns en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

hade en chatt förut och den togs bort

har jag hört


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

http://tinychat.com/ungdomarse

Tänkte mer en officiell chatt på själva forumet men nu vet jag att den finns i alla fall[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Tänkte mer en officiell chatt på själva forumet men nu vet jag att den finns i alla fall[smile]

Den gamla officiella slutade fungera och i dagsläget är det inte aktuellt med någon ny.
Ni får leka på tinychat under tiden tills en officiell eventuellt dyker upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Den gamla officiella slutade fungera och i dagsläget är det inte aktuellt med någon ny.
Ni får leka på tinychat under tiden tills en officiell eventuellt dyker upp.

Okej tack för svaret. Nu vet ni min åsikt i vilket fall[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den där länken folk länkar till ibland suger


   
SvaraCitera
Tyrael

Knarko:

Den gamla officiella slutade fungera och i dagsläget är det inte aktuellt med någon ny.
Ni får leka på tinychat under tiden tills en officiell eventuellt dyker upp.

Är det inte ens aktuellt att hyra in en slavkonsult som arbetar för nudelpriser för en chatt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Är det inte ens aktuellt att hyra in en slavkonsult som arbetar för nudelpriser för en chatt?

Inte jag som håller i de hårt förtjänade pengarna!


   
SvaraCitera
Tyrael

Knarko:

Inte jag som håller i de hårt förtjänade pengarna!

Förstår det, men tänkte att du kanske visste anledningen, om det är pga. pengabrist, dålig kunskap(om hur billigt man kan få saker [bigsmile]) eller att ledningen helt enkelt inte vill ha en chatt pga. att det tar för mycket tid/skapar för många problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

.

De prioriterar inte chatt just nu i alla fall. Vi får se om det blir något längre fram 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

Är det inte ens aktuellt att hyra in en slavkonsult som arbetar för nudelpriser för en chatt?

Slavkonsult här. En chatt är en förhållandevis stor grej. Kan man med samma resurser göra 10 andra åtgärder lär inte chatten prioriteras.

Men det är inte jag som håller i slantarna, så vi får väl se vad som händer i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan medlemmar bygga en chatt och sen typ ge en färdigbygd chatt till Åtta eller nån, som kan "sätta den på plats" sen?

För 0 kronor, bara som en grejs för forumet liksom.


   
SvaraCitera
Åtta

Chibibbi:

Kan medlemmar bygga en chatt och sen typ ge en färdigbygd chatt till Åtta eller nån, som kan "sätta den på plats" sen?

Medlemmarna skulle inte riktigt kunna göra det, eftersom ni inte känner till hur vårt användarsystem fungerar. Det finns redan open-source chattar man skulle kunna använda (candy har jag kikat på), så det finns inte riktigt något behov av att bygga en från grunden.


   
SvaraCitera