Aviseringar
Rensa alla

En Cigg förkortar livet med 2 min en öl med 4 min...


Ämnesstartare

... en arbetsdag med 8 timmar!

Sen ska man pendla dit också, fyfan. För mig förlänger det arbetsdagen med lite över 2 timmar, och jag måste betala för det! Lönearbetet förstör liv varje dag. Men inte nog med att det suger livsglädjen ur en, för vissa tar det hela livet med sig. År 2010 dog ca 50 personer på sina arbetsplatser, och ca 1000 beräknas av Arbetsmiljöverket ha dött av arbetsplatsrelaterade sjukdomar. Runt om i världen dör det årligen ca 2 miljoner arbetare, i arbetsplatsolyckor och arbetsplatsrelaterade sjukdomar. Det innebär att det dör en arbetare var 15 sekund, alltså 6 000 om dagen!

​De dödar 1 000 av oss varje år

I år är det redan 3 människor som fått sätta livet till på sina arbetsplatser i Sverige:

http://www.av.se/dokument/statistik/dodsfall/2011/dodhandelser_2008-2011.pdf

Tabeller från Dagens arbete:

​Högst dödsfallsrisk per yrke.

​Lägst dödsfallsrisk per yrke.

Statistik över högst risk för allvarliga arbetsskador:

Yrk​en flest allvarliga arbetsskador-Kvinnor

Yrk​en flest allvarliga arbetsskador-Män

SVERIGE JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOBBAR!!!!!!!!!!11111


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vilken låt är bäst? MUF:s låt om hur fett det är med övertid och löneslaveri, eller Dan Berglunds om de människor som årligen mördas av lönearbetet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Fy fan! Vi borde avskaffa jobb helt och hållet så att alla kan sitta hemma istället och inte lyfta ett finger.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Cigg förkortar livet med 2 min

11 minuer


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Men inte nog med att det suger livsglädjen ur en,

Skit i att jobba, sitt hemma i soffan och käka pepparkaksdeg istället, finns inget tvång att du måste jobba. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar jobb. jag vill leva mitt liv på mitt sätt utan att behöva jobba!


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

SVERIGE JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOBBAR!!!!!!!!!!11111

Alltså HahAHHAhahahAhahAHh!!!! [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad man får förtydliga är ju att det givetvis inte går att avskaffa all form av arbete, utan att det är dagens system med överflödigt lönearbete som är problemet.

Vissa saker är tråkiga och behöver göras, det är självklart. Lura folk på pengar eller skapa efterfrågan är inte sådana saker.


   
SvaraCitera
time
 time

Rödingajävel:

Dan Berglunds om de människor som årligen mördas av lönearbetet?

Funderade på att tatuera in De mördades fria republik i nacken när jag var 16. [love]

Och det är helt sick vilka arbetsförhållanden folk har när andra dricker champagne när de blir burna av arbetare till sitt kontor där de sitter i 45 minuter innan de tar en tretimmarslunch och sedan tar siesta och sedan går hem. Gah.


   
SvaraCitera

KingGurka:

utan att det är dagens system med överflödigt lönearbete som är problemet.

Hur kan arbeten vara överflödiga? Det finns ingen som tvingar dig till de arbeten som du tycker är överflödiga. Däremot finns det en hel del människor som gärna går till sina jobb som du anser vara överflödiga. Vad bör dessa personer göra istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Det finns ingen som tvingar dig till de arbeten som du tycker är överflödiga.

Jo, det ekonomiska systemet som inte tillåter mig att bruka produktionsmedlen som jag vill. Kan inte försörja mig utan att löneslava.

Horrorshow:

Vad bör dessa personer göra istället?

Chilla, om de så vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Och det är helt sick vilka arbetsförhållanden folk har när andra dricker champagne när de blir burna av arbetare till sitt kontor där de sitter i 45 minuter innan de tar en tretimmarslunch och sedan tar siesta och sedan går hem. Gah.

Fick mig att tänka på:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

11 minuer

[surprised][sad]


   
SvaraCitera

KingGurka:

Kan inte försörja mig utan att löneslava.

Du kan starta en självförsörjande bondgård om du tycker det skulle vara roligare. Men om vem tycker du ska försörja dig om du nu inte vill jobba?


   
SvaraCitera