Aviseringar
Rensa alla

En död och flera skadade vid islamistterrordåd i Köpenhamn


honolulu: Jag tänkte skriva om terroristen (eller "mannen" som media väljer att benämna honom som) som sköt ner 3 muslimer i usa, hatbrott. Men ville vänta och se ifall någon annan av de flitiga muslimterrorism-trådskaparna skulle göra det.

Men nä.

Finns det någon tråd om det kaotiska läget i Jemen? Var är alla trådar om Ukraina? Skapades det ens nån tråd om kravallerna i Ferguson?


   
SvaraCitera

Razor:

Jag har skapat en tråd för rapportering av hatbrott och där finns denna artikel om de tre mördade muslimska studenterna som första exemplet.
http://ungdomar.se/forum/thread/rapportering-av-hatbrott#forum_post_id-0

Bra. Men min poäng kring medias benämning av det kvarstår. Särskilt i usa.

ekivok ekvilibrist:

Finns det någon tråd om det kaotiska läget i Jemen? Var är alla trådar om Ukraina? Skapades det ens nån tråd om kravallerna i Ferguson?

Uppenbarligen fattar du inte min poäng och jag har ingen lust att upplysa dig.


   
SvaraCitera

honolulu: Uppenbarligen fattar du inte min poäng och jag har ingen lust att upplysa dig.

Jag fattar din poäng, fattar du min?


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Jag fattar din poäng, fattar du min?

Ja men den är i sammanhanget irrelevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hundratals judisk gravar har samtidigt skändats i Frankrike.

I agenda berättas det om muslimska elever som lämnar lektioner när förintelsen lärs ut.

Verkligen oroande. 


   
SvaraCitera

honolulu: Ja men den är i sammanhanget irrelevant.

Tycker jag inte. Varför har inte någon vänsterorienterad användare skapat en tråd om de tre muslimerna som sköts ihjäl i USA?

För övrigt borde jag skrivit att jag tycker att poängen du gjorde är bra. Känner mig lite väl bitter och lakonisk i dag, ber om ursäkt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Hundratals judisk gravar har samtidigt skändats i Frankrike.

En av de värsta synderna en muslim kan begå är bla att skända gravar. 

har du en källa på händelsen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

En av de värsta synderna en muslim kan begå är bla att skända gravar. 

har du en källa på händelsen? 

Detta har faktiskt hänt, man har skändat ett hundratal gravar med hakkors och liknande i östra Frankrike. Kan leta upp en länk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.bbc.com/news/world-europe-31482176

Nazistiska slagord också tydligen, pappskallar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Detta har faktiskt hänt, man har skändat ett hundratal gravar med hakkors och liknande i östra Frankrike. Kan leta upp en länk

Med betoning på "faktiskt".. Galen


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Tycker jag inte. Varför har inte någon vänsterorienterad användare skapat en tråd om de tre muslimerna som sköts ihjäl i USA?

För övrigt borde jag skrivit att jag tycker att poängen du gjorde är bra. Känner mig lite väl bitter och lakonisk i dag, ber om ursäkt...

Vem som helst egentligen, men särskilt de som vill upplysa världen om terrorister.

Tycker det vidrigaste är en amerikansk nyhetskanal som har texten "hate crime?" när den mördade killens storasyster pratar i tv. FRÅGETECKEN. När mannen hade sagt något om deras utseende (minns ej exakt)...

No worries, man!


   
SvaraCitera

kakakaka: En av de värsta synderna en muslim kan begå är bla att skända gravar.

Vet inte om det spelar någon roll för människor som skuldbelägger judar som kollektiv för Israel-Palestina-konflikten. I deras ögon är det ju frågan om fienden, avskum, råttor eller något annat som inte är mänskligt, då är det lätt att göra undantag för regeln...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Med betoning på "faktiskt".. Galen

Ja alltså jag må inte skatta dig högst här men jag har svårt att tro att du helt fabricerar ett brottsfall i Frankrike, kanske snarare att du baserar det på någon källkritiskt vad ska jag säga - lätt problematisk nyhetsförmedling. Sökte föregripa dig helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: En av de värsta synderna en muslim kan begå är bla att skända gravar.

Sådana saker brukar sällan gälla när de riktar sig mot otrogna, men okej. 


   
SvaraCitera

dazed: Nazistiska slagord också tydligen, pappskallar

Lite naivt att tro att det bara är nynazister som använder såna symboler och slagord i ett sånt syfte kanske?


   
SvaraCitera