Aviseringar
Rensa alla

En flaska sprit är som 40 gräddtårtor


Ämnesstartare

ninjagrisen:

Vägrar att tro på det, haha.

ja jag med! för jag förstår inte hur det kan vara sant


   
SvaraCitera

dörrhandtaget:

'

hm nu börjar jag förstå mer.. man får mer energi av alkohol, men blir hungrig? nej nu blev jag lost igen.. [tard]

Ja man får förhållandevis mycket energi genom alkohol, per massenhet. Fast de är ju iofs inte så stora mängder det rör sig om så det spelar kanske inte så stor roll egentligen.

Men bara för att något är energirikt så ät det ju inte säkert att man behöver bli mätt på det. Vad tror du du blir mest mätt av, en jordnöt eller 90 meter gurka? Det ska ju tydligen vara lika många kalorier i det.

dörrhandtaget:

men de flesta blir nog det.. annars skulle ju inte varenda person som går på krogen stanna till vid hamburgerhak och kebabställen innan. Dessutom tror jag söndagar är pizzabagares prime time på att sälja pizzor

Det är väl snarare för att fett och salt minskar bakfyllan, så många blir sugna på fet och salt mat då.


   
SvaraCitera

Åh måste börja dricka massa sprit nu, tårta är ju smaskens[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar inte vara hungrig när jag har druckit.. Eller okej jo när jag fortfarande är full så kan jag väl gluffsa lite men när jag precis har nyktrat till vet jag inte riktigt.. Dagen efter brukar jag vara skithungrig men inte kunna äta ändå 🙁


   
SvaraCitera

Kanske lite overkill?

En (stark?)öl är ju som en Big Mac... [rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

wow.... tänka va många gräddtårtor jag har ätit i mitt liv då! [surprised][bigcheers]


   
SvaraCitera

Varför tror du det heter ölmage?


   
SvaraCitera

Kalorier är ett mått på energi. Det har inget att göra med hur mätt eller inte man blir. Eller egentligen hur tjock du blir egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sägs att en öl ska vara som en hamburgare.. jag fattas nog "usa"-genen ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men endå ett bra bevis på att människor också kan gå på etanol=)


   
SvaraCitera
smisk

Evil Conduct:

Alkohol är nyttigt

Mmm fibrer, vitaminer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapitalistsvin:

Men bara för att något är energirikt så ät det ju inte säkert att man behöver bli mätt på det. Vad tror du du blir mest mätt av, en jordnöt eller 90 meter gurka? Det ska ju tydligen vara lika många kalorier i det.

jag förstår!! *lampa lyser över huvudet*

Kapitalistsvin:

Det är väl snarare för att fett och salt minskar bakfyllan, så många blir sugna på fet och salt mat då.

mm .. men min mage känns så tom och utsvulten när jag e full.

Dightkuz:

Varför tror du det heter ölmage?

ölmage kan jag gå med på, men SPRITmage? hm.. nja


   
SvaraCitera

Snweater:

Kalorier är ett mått på energi. Det har inget att göra med hur mätt eller inte man blir. Eller egentligen hur tjock du blir egentligen.

Eh, jo?


   
SvaraCitera

Kapitalistsvin:

Eh, jo?

Exercerar du bort energi blir du inte tjock. [y]

Dold text: I vilket fall är det inte meningen att det ska stå så som det gör. Tänkte skriva något i stilen med att det inte endast är kalorier som gör att man blir tjock.


   
SvaraCitera

Åfta[tard]


   
SvaraCitera