Aviseringar
Rensa alla

En flaska sprit är som 40 gräddtårtor


Ämnesstartare

Etanol innehåller en hel del kalorier, men det tar i princip lika mycket energi för kroppen att bryta ner alkoholen som man får i sig av den, således går man i princip jämt ut.


   
SvaraCitera

Ren sprit innehåller väl inga kolhydrater över huvud taget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alistair_:

Ren sprit innehåller väl inga kolhydrater över huvud taget?

"Etanol omvandlas i kroppen av enzymet alkoholdehydrogenas, först till acetaldehyd och sedan till ättiksyra. Den specifika energin (energivärdet) för etanol är 30 kJ/g (7 kcal/g) vilket kan jämföras med kolhydraternas och proteinernas 17 kJ/g (4,1 kcal/g) och fettets 38 kJ/g (9 kcal/g)."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Etanol


   
SvaraCitera

Förvånar mig inte, slår vad om att det är därifrån allt mitt fett kommer...


   
SvaraCitera

OHMYGOTHH:

Men en flaska sprit gör livet så mycket roligare än vad 40 tårtor gör.

Med 40 tårtor kan du tårta 40 allianspolitiker [smile].


   
SvaraCitera

jag går ju ner i vikt [chocked][chocked][chocked] kanske dansar för mycket ifs....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Jag gillar gräddtårtor och jag gillar alkohol.


   
SvaraCitera

Det är nog jävligt mycket bullshit för isåfall hade jag fan varit fet nu.[shake] <.<


   
SvaraCitera

Jag finner det aningen absurt att systembolaget säljer alkohol och samtidigt propagerar mot det


   
SvaraCitera

Jag vet inte om jag skulle välja en flaska sprit eller 40 tårtor.

Om man får välja att hämta ut en tårta i taget så skulle jag ta det. Om man måste ta alla på en gång så hinner de ju bli dåliga innan man ätit upp dem. Då tar jag hellre spriten.

Peace out.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem fan bryr sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

MEN jag känner mig starkt kritisk till dessa siffror. Alla alkisar jag ser är ju spinkisar.

Det ar ganska uppenbart att det ar skitsnack utan att dra slutsatsen att alkisar ar spinkiga. Det sager ju sig sjalvt.

dörrhandtaget:

jag skulle gärna se bevis på detta. Hur blir man tjock på sprit? kan man ens bli tjock på det? Kan nån försöka övertala mig om att detta är sant?

Som vanligt sa ser jag att folk har blivit hjarntvattade pa alla mojliga vis av media nar det kommer till kalorier, fett och vikt, inklusive du. Mycket kalorier behover inte automatiskt betyda att man gar upp i vikt.

"Oh noes, Jag fick i mig 500 kalorier, i\m gOnnA gET FaT!!!" - Av random efterbliven manniska (som utgor minst 80% av varan befolkning tyvarr).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många alkoholister dricker bara sprit, de äter inget, så då kan de ju inte direkt bli feta...

Nu pratar jag om de som är hemlösa alkoholister, inte dom som har ett hem och familj och så...


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Alkohol är nyttigt

ååh darling [love]

alltså jag dricker mycket öl och jag är inte fet


   
SvaraCitera

mmmm.... tårta


   
SvaraCitera