Aviseringar
Rensa alla

En förälskelse kan förstöra allting ...


Ämnesstartare

När jag började gymnasiet i augusti så var jag ensam från min gamla klass i nian som valde det programmet. Dock så gick det väldigt fort för mig att hitta några riktigt bra vänner, nästan lite för fort, och vi har det väldigt roligt tillsammans.

Under min uppväxt har jag alltid haft lätt att skaffa vänner men sådana här riktigt kompisar, som verkligen förstår mig, har jag väldigt sällan haft. De fyra vännerna jag träffade nu i gymnasiet är sådana vänner som verkligen förstår mig, men nu så kan den här lilla gruppen splittras.

Det visade sig att två stycken i av mina kära vänner har gott och blivit förälskad i varandra. Precis så hände det med mitt gäng i högstadiet och det sprack när paret i fråga gjorde slut och började bråka som fan. Jag är livrädd att samma sak ska hända igen ... klarar inte av ensamheten, de senaste åren har varit ganska ensamma. Känner mig sjukt egoistisk, de borde väl få göra vad de vill men om det tar slut så kommer de inte kunna umgås som vi gör nu ... Alltså innebär det slutet för detta underbara gäng av otroligt sköna människor.

Vad fan ska man göra? ... Känns som om det är förlorat


   
Citera

skärp dig! även om de gör slut kan du säkert fortsätta umgås med någon av dem.

i vilket fall kan du inte göra någonting åt det och det är egoistiskt att missunna dem varandra.


   
SvaraCitera

Gammelsmurfen:

Alltså innebär det slutet för detta underbara gäng av otroligt sköna människor.

Japp.


   
SvaraCitera

Gammelsmurfen:

Vad fan ska man göra?

ingenting

och det behöver ju inte bli så att dom inte kommer kunna umgås tillsammans senare om dom eventuellt gör slut nån gång


   
SvaraCitera

Här drar vi inga förhastade slutsatser märker jag [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett slut måste inte alltid vara negativt även om det ibland kan vara det. Förstår din oro var med om samma sak i högstadiet, och det finns inget man kan göra, det ända man kan göra när de är förälskade och eventuellt tillsammans det är att låta dem vara det och verkligen önska att det inte slutar illa.

Inget är ännu förlorat. Håll modet uppe!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

i vilket fall kan du inte göra någonting åt det och det är egoistiskt att missunna dem varandra.

så sant så sant .. måste ta och försöka och se det positivt ... [cute]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

och det behöver ju inte bli så att dom inte kommer kunna umgås tillsammans senare om dom eventuellt gör slut nån gång

Hur ofta umgås man med sina ex?


   
SvaraCitera

Gammelsmurfen:

Hur ofta umgås man med sina ex?

vet ganska många som är kompisar med sina ex......................
beror väl oftast på hur förhållandet slutade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

beror väl oftast på hur förhållandet slutade

Jo så är det ju, men känns som att det inte är en majoritet som gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gammelsmurfen:

Hur ofta umgås man med sina ex?

Beror på om exet fortfarande är det själv är jag tillsammans med mitt ex, så träffar han ganska ofta, lika ofta när vi inte var ihop.

Kan iofs vara därför vi slutade vara dåtid och blev nutid igen 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PotatisChipset:

så träffar han ganska ofta

Hoppas verkligen att det slutar så här också [smile]


   
SvaraCitera

Gammelsmurfen:

En förälskelse kan förstöra allting

No shit, sherlock.

Men OT: Låt dem vara. Eftersom du inte är inblandat i något triangeldrama så låt dem sköta sitt. Du kommer att ha kvar dina vänner, så länge du inte snackar skit om den ena bakom den andres rygg.


   
SvaraCitera

hm.. du ska inte oroa dig då mycket[bigsmile] det blir ju som de blir..
jag tror inte att du blir ensam, om du känner att dom är väldigt bra vänner och dom tycker samma om dig så tror inte jag att dom lämnar dig ensamma och ingen vill ju bli lämnad ensam,,,och eftersom du har väldigt lätt att få vänner så tror inte jag att du kommer vara ensam eller ska behöva känna dig ensam. de ordnar sig..så försök att hålla ihop gänget och ha kul[bigsmile] chilla galet! ta en dag i taget och fyll dom med galet bububububububuubuubbububuubuubbububububbubuuuS[smile]
alla känner sig ensamma, vissa mer o vissa mindre. Vi är människor och vi behöver varandra[y]

ROlig.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

Bifogade bilder

Haha, tack för peppningen [y]
Jo fan de kommer nog gå bra, tiden får visa hur det går [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gammelsmurfen:

tiden får visa hur det går

Klokt


   
SvaraCitera