Aviseringar
Rensa alla

En fråga ang tvätt


Ämnesstartare

Tvättade i Söndags. Det är något fel på centrifugeringen så det går inte att centrifugera. Vi har ett torkrum. Det är något fel på torkrummet, det blåser kalluft istället för varmluft. Ska ta det med hyresvärden. Iallafall... min tvätt, tvättade i flera timmar, flera maskiner - är fortfarande blöt idag. Jag kände på några plagg och de har fått den där konstiga lukten kläder som varit blöta länge kan få. Luktar lite som gräs på våren och sådär. Nu till min fråga: måste jag tvätta om typ 8 maskiner eller kommer lukten försvinna då kläderna är torra?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ibland går det ur, men oftast gör det inte det. Det är i alla fall vad jag har märkt.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

kommer lukten försvinna då kläderna är torra?

Ja, förhoppningsvis [smile]

Lounge fact:

Söndags.

Lounge fact:

är fortfarande blöt idag.

Torkar ju på ett dygn typ? Hänger du inte upp kläderna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Ibland går det ur, men oftast gör det inte det. Det är i alla fall vad jag har märkt.

Oki tack... är inte happy happy just nu då det bara är en maskin, tvättade hela dagen


   
SvaraCitera

Ingen torktumlare i tvättstugan? var där det för slum område :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

makarooner:

Torkar ju på ett dygn typ? Hänger du inte upp kläderna?

Nej jag slänger de i en hög? Läs texten. Torkrummet är i en källare.

makarooner:

Ja, förhoppningsvis [smile]

Vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hakuna matata:

Ingen torktumlare i tvättstugan? var där det för slum område :s

Det är typ white trash ggr antal tusen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar att misshandla kläder i maskinen och nu får jag lov att tvätta två gånger på rad. Säger BAJS.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Nej jag slänger de i en hög? Läs texten

Tänkte vanligtvis, sen är det svårt att gissa utifrån texten [no-no]. Inte så bra att lägga kläderna så hehuhahihihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

makarooner:

Tänkte vanligtvis, sen är det svårt att gissa utifrån texten [no-no]. Inte så bra att lägga kläderna så hehuhahihihi

hahaha [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Nej jag slänger de i en hög?

wat, varför. gör ej så.

familjeliv säger: lägg'et i blöt i ättiksvatten under natten, tvätta om dagen efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh har några linnen som luktar typ äckligt fast jag har tvättat dom masssssssvis med gånger
nu fattar jag varför dom luktar, tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

wat, varför. gör ej så.

Haha men jag skämta.

sarkofag:

familjeliv säger: lägg'et i blöt i ättiksvatten under natten, tvätta om dagen efter.

Hur då? Det är mycket lakan och jättemycket kläder och har inget badkar eller pool. Finns det risk att doften sitter kvar menar du? Det är i princip halva min garderob.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det är mycket lakan och jättemycket kläder och har inget badkar eller pool.

mh, flertalet av dem hade istället tvättat med ättikan i maskinen, hällt på tvätten, ej i tvättmedelsfacket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

mh, flertalet av dem hade istället tvättat med ättikan i maskinen, hällt på tvätten, ej i tvättmedelsfacket.

Ok.. tack. Finns det någon risk att kläderna börjar ruttna efter att ha hängt i torkrummet fyra dagar blöta?


   
SvaraCitera