Aviseringar
Rensa alla

En fråga, antideprissiva medel


Ämnesstartare

Kan man bara få antidepressiva medel igenom bup om man är under 18 år?, jag mena, går det inte att gå till sjukhuset eller någon annan psykolog utan att man ska få hela soc efter sig?

Uppskattar svar.[smile]


   
Citera

Ingen kommer väl ringa soc bara för att du går till bup. Bup behöver inte informera soc om att du äter antidepp. Lr menade du att dom kommer berätta nåt annat?


   
SvaraCitera

Flodhästen:

Ingen kommer väl ringa soc bara för att du går till bup

BUP måste ta kontakt med dina föräldrar, och om det krävs tar de även kontakt med Soc


   
SvaraCitera

Bup har ingenting med soc att göra.


   
SvaraCitera

massgrav:

BUP måste ta kontakt med dina föräldrar

Sant, men de kommer bara kontakta soc om han blir misshandlad hemma lr håller på med droger lr sånt, inte för att han mår dåligt.

Om du inte vill att dina föräldrar ska veta att du går på BUP, kan du alltid få antidepressivt av generösa flodhästen. Just nu har jag Zoloft att bjuda på. Vågar inte äta sånt därt själv som jag får utskrivet, kan förstöra min fina personlighet.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Bup har ingenting med soc att göra.

De sammarbetar, beroende på vilken situation du försatt dig i.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Flodhästen:

inte för att han mår dåligt.

Det beror ju helt på hur situationen ser ut hemma.


   
SvaraCitera

massgrav:

De sammarbetar, beroende på vilken situation du försatt dig i.

Ja, ungefär som att skolor brukar sammarbeta med psyk om behovet finns, vilket som bekant inte innebär att du får något med psyk att göra av att gå i skolan.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ja, ungefär som att skolor brukar sammarbeta med psyk om behovet finns

Skolan skicka mej till psyk [blush]


   
SvaraCitera

Såvitt jag vet får inte vanliga vårdcentralsläkare etc. skriva ut antidepp då det är tjänstefel. Det är felbehandling! Man får inte ge antidepp till unga utan psykologisk behandling i kontakt med BUP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste BUP även få reda på mina problem som jag mår dåligt över för att jag ska få piller?[smile]


   
SvaraCitera

WihlWihl:

Måste BUP även få reda på mina problem som jag mår dåligt över för att jag ska få piller?

skulle chansa på det, annars kan ju vem som helst "hej jag vill ha antideppressiva!"


   
SvaraCitera

Alla kan inte få piller hur mycket man än tror att man behöver.
Jag hade slaktat min överarm och legat inlagd i veckor, ändå fick jag gå igenom 4 tester (4 olika skalor och formulär, ett var på 20+ sidor) innan jag "fick" mina piller.


   
SvaraCitera

WihlWihl:

Måste BUP även få reda på mina problem som jag mår dåligt över för att jag ska få piller?[smile]

Jag är rätt säker på att du måste gå hos en psykolog hos bup och samtala med den för att få medicin.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera