Aviseringar
Rensa alla

En fråga om profeten Muhammad


Ämnesstartare

Hejsan, jag är lite okunnig när det kommer till historien om Muhammad, ( Peace be upon him )
Jag vet att han blev räddad av spindlar en gång och lite små fakta och sånt..
Vilket är trevligt att höra alltid, men hoppades att någon kunde tyda den här texten till mig, för jag blir jätte förvirrad [shake]

: Abu Dawood, 1:66:

Narrated AbuSa'id al-Khudri:
The people asked the Messenger of Allah (peace_be_upon_him): Can we perform ablution out of the well of Buda'ah, which is a well into which menstrual clothes, dead dogs and stinking things were thrown? He replied: Water is pure and is not defiled by anything.

Förstår jag rätt här, eller gillar Muhammad att dricka vatten med döda hundar i sig? o.O
Blir förvirrad, PLS förklara någon 😀

Abu Dawood,Book 1, Number 0067:

Narrated AbuSa'id al-Khudri:
I heard that the people asked the Prophet of Allah (peace be upon him): Water is brought for you from the well of Buda'ah. It is a well in which dead dogs, menstrual clothes and excrement of people are thrown. The Messenger of Allah (peace be upon him) replied: Verily water is pure and is not defiled by anything.

Tafsir Qurtubi, chapter vol. 13, p. 51: "Prophet drank dirty water from Budaah well and performed wudu with it."
http://www.islam-watch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=501&Itemid=...

Mina misstankar växer, jag tror han drack det vattnet om jag ska vara ärlig, men kan inte så mycket om Muhammad.

: Narrated by Ibn Abbas:
"I (Muhammad) put on her my shirt that she may wear the clothes of heaven, and I SLEPT with her in her coffin (grave) that I may lessen the pressure of the grave. She was the best of Allah’s creatures to me after Abu Talib"… The prophet was referring to Fatima, the mother of Ali.

Okej, detta tolkar jag som att Muhammad ( peace be upon him ) var nekrofil!?
Är jag helt fel ute eller är dom här beskrivningarna korrekta av Muhammad?

Tack, hoppas ni hjälper mig i min resa.


   
Citera
Ämnesetiketter

JoElite:

Förstår jag rätt här, eller gillar Muhammad att dricka vatten med döda hundar i sig?

han trollar, och som jag läste i det stycket så drack han det inte själv utan lurade bara andra att göra det. roligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

roligt!

Tafsir Qurtubi, chapter vol. 13, p. 51: "Prophet drank dirty water from Budaah well and performed wudu with it."


   
SvaraCitera

JoElite:

"Prophet drank dirty water from Budaah well and performed wudu with it."

hahhahhaa va.

"profeten muhammed drack vatten från budaahs brunn och sen utförde han voodoo med det" [confused] [confused][confused]

tror inte du hittat några riktiga/genuina utdrag ur koranen, om du bara kollar på namnet på sidan så förstår du nog själv att sidan inte är opartisk och inte något man kan lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

tror inte du hittat några riktiga/genuina utdrag ur koranen, om du bara kollar på namnet på sidan så förstår du nog själv att sidan inte är opartisk och inte något man kan lita på.

OKej tack, det var ungefär det jag ville veta 🙂


   
SvaraCitera

learn2källgranska.


   
SvaraCitera