Aviseringar
Rensa alla

En fråga om religion och människan. (homosexualitet)


Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

right?

yes, right

Pepparkaksgubbe:

Om det är förbjudet varför föds människor som homosexuella? Varför skapar gud något som egentligen är förbjudet för människan?

En teori som en vän till mig har till varför folk föds homosexuella är för att allt gick snett när syndafallet skedde (när Adam o Eva åt av frukten och på så sätt öppnade upp för allt dåligt att komma in i världen). Föst då började t.ex djuren äta av varandra, folk döda varandra och allt det andra dåliga.
En av konsekvenserna blev att folk föddes homosexuella isf.

Sen att säga att det är så kan jag inte då jag inte vet om detta stämmer. Kristna tycker olika i denna frågan.

Bibeln talar dock klart om denna frågan

Ang homosexuelitet:
Det står i Bibeln att det är emot naturen (Romarbrevet 1:26-28, se nedan). Och som kristen tror man att Bibeln är Guds Ord, att det är Han själv som sagt det som människan skrev. Gud skapade oss till man och kvinna, man skulle lämna sina föräldrar och bli ett kött med den man lever resten av sitt liv med (1 Moseboken 2:24)

Det är skillnad mellan människan och synden. Människan = den som är homosexuell (i detta ex)
Synden = homosexueliteten

Gud hatar synden, men Han älskar syndaren.
Jag personligen skulle inte tycka mindre om min kompis om han/hon blev homosexuell. Man älskar fortfarande människan i fråga.

Rom 1:26-28: Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga.

På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.

Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herjarn:

Erik112: Agapekärlek då alltså
Hade det varit så att jag känt för det och velat det hade jag lekat med en kille men tyvärr inte interessant ;P

Det betyder broderlig kärlek och avser omtänksamhet.

Herjarn:

En allergi är stor skillnad mot homosexuallitet

Inte för mig.

LightInDarkness:

En av konsekvenserna blev att folk föddes homosexuella isf.

Skitprat och trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herjarn:

Hypotes.......

same shit different name 😛 nu menar jag ju inte teori i vetenskaplig form 🙂

Erik112:

Skitprat och trams.

LightInDarkness:

Sen att säga att det är så kan jag inte då jag inte vet om detta stämmer. Kristna tycker olika i denna frågan.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Kristna tycker olika i denna frågan.

Kristenheten kanske, men Bibeln är tydlig och Jesu sanna efterföljare håller Guds bud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Kristenheten kanske, men Bibeln är tydlig och Jesu sanna efterföljare håller Guds bud.

Ja det står ingentans att det var så i Bibeln nej, det vet jag.
Men allt som kristenheten står för står inte i Bibeln heller. Allt det ni i j.v står för står inte heller ... förutom i eran "bibel" ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Men allt som kristenheten står för står inte i Bibeln heller.

Ja bara det att det tillåts präster och att de för bra betalt för det Jesus sade var gratis, bar en sådan sak ....

LightInDarkness:

Allt det ni i j.v står för står inte heller ... förutom i eran "bibel" ...

Visa mig något!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Ja bara det att det tillåts präster och att de för bra betalt för det Jesus sade var gratis, bar en sådan sak ....

bra betalt? biskoparna kanske får det men pastorer i t.ex frikyrkor får långt ifrån bra betalt.

Sen ska väl inte ni i j.v säga något om pengar då era tidigare ledare, kanske t.o.m dagens?, har investerat pengar i aktiebolag eller vad det var jag läste? 🙂

Erik112:

Visa mig något!?

har redan diskuterats i forumen så vill inte ta upp det igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Sen ska väl inte ni i j.v säga något om pengar då era tidigare ledare, kanske t.o.m dagens?, har investerat pengar i aktiebolag eller vad det var jag läste? 🙂

Där ser man, hörsägner, men ok visa mig vilka aktier.

LightInDarkness:

ar redan diskuterats i forumen så vill inte ta upp det igen

En liten liten sak eller hänvisning till diskussionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Där ser man, hörsägner, men ok visa mig vilka aktier.

Erik112:

En liten liten sak eller hänvisning till diskussionen.

nu är vi OT
Men boken jag läste heter "De kallar sig Jehovas Vittnen, men är de kristna?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Men boken jag läste heter "De kallar sig Jehovas Vittnen, men är de kristna?"

Vad vet du om sanningshalten i boken?
Hur kommer det sig att om någon vill veta mer om Hinduism, så går de till en Hindu, mer om Islam, så går de till en Muslim, men om de vill veta mer om Jv så går de till andra källor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Vad vet du om sanningshalten i boken?
Hur kommer det sig att om någon vill veta mer om Hinduism, så går de till en Hindu, mer om Islam, så går de till en Muslim, men om de vill veta mer om Jv så går de till andra källor?

hur kommer det sig att ni alltid ställer denna frågan? [zzz]
fattar vad du menar men ngnstans måste man ju få info, och det är trots allt f.d vittnen som blir intervjuade också.

Vill du fortsätta detta samtalet skicka PM till mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Det gör de inte, homosexualitet är en mental defekt orsakad av psykologiska problem/hormonpiller i vattenförsörjelsen.

Inte hela sanningen.
Idag är det nog lite spänning och mode i det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Det gör de inte, homosexualitet är en mental defekt orsakad av psykologiska problem/hormonpiller i vattenförsörjelsen.

Hur får vi fram en slutgiltig lösning som renar jorden från dessa djur?


   
SvaraCitera

Erik112:

Jasså det önskar du

Det är direkt förolämpande att du antar att ALLA är det för att det är "mode" vara bi/homo.

Erik112:

Det är till slut hans krav som segrar.

Visst. Troligt.


   
SvaraCitera

Erik112:

Det betyder broderlig kärlek och avser omtänksamhet.

Självklart och jag klargjorde att om jag hade varit tänd på det så hade jag förmodligen levt ut det också.

Erik112:

Inte för mig.

Ytterst subjektiv tolkning. Orelevant då dem inte ens är lika varrandra

Erik112:

Skitprat och trams.

Snarare du som snackar mycket bull skulle jag säga.


   
SvaraCitera