Aviseringar
Rensa alla

En fråga på finnar


Ämnesstartare

Det är lite störande att alltid se bubblor av gamla klämda finnar som har varit svullna på min näsa och jag skulle jätte gärna vilja få bort det på något sätt. Man kan fortfarande klämma ut vitt skit, men de bara kommer mer och mer för varje gång jag klämmer. Ska det gå bort efter ett tag? Någon som kan ge mig lite tips på ansiktskräm jag kan använda?

Här är en bild på hur näsan ser ut, err målad i svart/vit hittade ingen annan.


   
Citera

du ser ut som ett barn från "the grudge" på bilden, varför har du redigerat den på det viset? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmao jag har det till ett fotoprojekt


   
SvaraCitera

Kläm inte. Det skit som de på apoteket säger ska fungera, som Vichy och Basiron, fungerar inte utan förvärrar allting bara. Använd Lactacyd, även om det är en tvål och då tvål inte är bra att använda i ansiktet så fungerar det ändå av någon anledning.


   
SvaraCitera

Iooon:

Det skit som de på apoteket säger ska fungera, som Vichy och Basiron, fungerar inte utan förvärrar allting bara.

eftersom basiron (bensoylperoxid) är bakteriedödande så fungerar det nog ypperligt i förebyggande syfte.


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

eftersom basiron (bensoylperoxid) är bakteriedödande så fungerar det nog ypperligt i förebyggande syfte.

Huden blir väldigt torr av Basiron, vilket för mig resulterar i klåda. Det blir ett jävla helvete.


   
SvaraCitera

Iooon:

Huden blir väldigt torr av Basiron, vilket för mig resulterar i klåda. Det blir ett jävla helvete.

jo, du måste återfukta ifall du ska använda väldigt uttorkande produkter, det säger sig självt.


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

jo, du måste återfukta ifall du ska använda väldigt uttorkande produkter, det säger sig självt.

Det blir helt torrt och orange i alla fall. Borde nog köpa en fetare kräm.


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

jo, du måste återfukta ifall du ska använda väldigt uttorkande produkter, det säger sig självt.

Jag har också fått torr, röd jävla flagnande hud av stioxyl/basiron och det gick inte bort hur fet kräm jag än smetade på efteråt - så det funkar inte för alla, på en del gör det bara skada. [tard]

LOLAHAHS:

Man kan fortfarande klämma ut vitt skit, men de bara kommer mer och mer för varje gång jag klämmer.

Det betyder att finnen fortfarande är inflammerad.
Tvättar du ansiktet med något ? Rengör du finnen med något bakteriedödande efter att ha klämt ut den ? Om du inte gör det så finns det risk att den fylls igen..
Kläm heller aldrig "stängda" finnar, det gör mer skada än nytta.


   
SvaraCitera

Jag har själv haft problem med finnar, och har till viss del återkommande. Nyckeln till att slippa dem har för mig varit att undvika socker. Jag har tydligt märkt att ju mer sötsaker jag stoppat i mig desto värre har huden blivit. Jag håller mig borta från sötsaker som godis numera det finns så mycket gott som inte är späckat med socker och andra onyttiga ämnen. I övrigt så har jag prövat olika medel som basiron och stioxyl med flera, men det känns inte som de har hjälpt särskilt mycket!

Lycka till i finnkampen och i livet i övrigt! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Det betyder att finnen fortfarande är inflammerad.
Tvättar du ansiktet med något ? Rengör du finnen med något bakteriedödande efter att ha klämt ut den ? Om du inte gör det så finns det risk att den fylls igen..
Kläm heller aldrig "stängda" finnar, det gör mer skada än nytta.

Jag har fått dessa bubblor från att klämma stängda finnar,
men det finns en mjuk bubbla som jag ständigt klämmer ut , jag stör mig på att den aldrig gå bort och fylls igen även om jag använder mig av en massa olika ansiktstvätt vid olika tidpunkt (mary kay's acen cleaner, och andra shit). Jag har haft just denna finnen i flera år nu och har försökt att ta bort det i ett bra tag.

Sedan så har jag andra bubblor som inte har något i sig som bara sitter där och stör mig =/

Tryggare Bob:

Nyckeln till att slippa dem har för mig varit att undvika socker.

Tror inte jag har ätit godis eller choklad sedan 9an, och jag har försökt att undvika alla snabbmat som Mc och BK.


   
SvaraCitera

LOLAHAHS:

Jag har haft just denna finnen i flera år nu och har försökt att ta bort det i ett bra tag.

Kan ju vara det faktumet att du ständigt klämmer ut den som gör att den fylls igen också [n] Klämmer man stängda finnar så kan det hända att skiten åker längre ner i huden = man får en finne på samma ställe/i närheten igen.
Vad händer om du bara låter den vara och tvättar med något _bakteriedödande_ ?


   
SvaraCitera

Iooon:

Det skit som de på apoteket säger ska fungera, som Vichy och Basiron, fungerar inte utan förvärrar allting bara.

Basiron funkar bra på mej, men det är nog väldigt individuellt. Du får prova dej fram helt enkelt


   
SvaraCitera

Du känns finsk. Finnar brukar säga "på" ist för "om" etc.


   
SvaraCitera

haha, oj, upptäckte nu min vackra sverige [crazy]

Nej, jag e inte finsk[crazy]


   
SvaraCitera