Aviseringar
Rensa alla

En fråga som skulle behöva ett omgående svar


Ämnesstartare

coffeee:

kärlek

Det vore självklart trevligt. Men alla är tyvärr inte så lyckligt lottade att de får ta del av den mytomspunna känslan. Vissa är helt enkelt inte älskvärda.

coffeee:

Ändra sättet som du ser på världen, och du kommar att förändra världen.

Det är inte så jag ser världen. Det är sådan världen är. Och jag kan inte ändra på världen och heller inte ljuga för mig själv.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

vara själviska och göra onda saker mot varandra, oavsett vilket tillstånd jag är i. Det är egentligen det som jag är mest trött på. Att folk inte kan vara snälla mot varandra. Jag är såpass fånig att jag inte kan tänka mig att leva i en värld där folk beter sig på det viset.

Folk kan vara snälla mot varandra? Finns jävligt många underbara brydda omtänksamma snälla människor. Finns mycket underbart att uppleva. Allt är inte så som du beskriver det. Varför låta den trasiga världen påverka dig så enormt? Varför inte försöka göra det DU tycker om och omges av människor du mår bra av. Omges du av människor du egentligen borde säga upp kontakten med?

Världen kommer alltid ha sina orättvisor och skit men det är någonting man får acceptera i tidigt läge. Det existerar en enorm orättvisa. Dessutom kan du välja att mer vända ryggen till det, det man inte vet om mår man inte dåligt av.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

För människorna är desamma och de kommer fortfarande att vara själviska och göra onda saker mot varandra, oavsett vilket tillstånd jag är i.

Ja, människor gör massor av korkade saker. Men de gör fullkomligt brillianta och underbara saker också. Det går inte att få en värld utan något dera.
Bara den insikten i sig är ju fantastisk.
Människor är fantastiska.

kebabkurt:

Och jag kan inte ändra på världen och heller inte ljuga för mig själv.

Du kan bredda din referensram.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Det vore självklart trevligt. Men alla är tyvärr inte så lyckligt lottade att de får ta del av den mytomspunna känslan. Vissa är helt enkelt inte älskvärda.

Och det är du så säker på? Forumet heter ungdomar.se och är så säker på att du inte ska hitta något? Hur många jordsnurr har du levt än?

kebabkurt:

Det är inte så jag ser världen. Det är sådan världen är. Och jag kan inte ändra på världen och heller inte ljuga för mig själv.

Det finns tusen uppfattningar vad världen är för något. Finns det något svar som är rätt?


   
SvaraCitera

Miceparade:

Ja, människor gör massor av korkade saker. Men de gör fullkomligt brillianta och underbara saker också. Det går inte att få en värld utan något dera.
Bara den insikten i sig är ju fantastisk.
Människor är fantastiska.

Ja, faktiskt[smile] Ibland är man trött på allt också, som TS uppenbarligen verkar vara. Det är helt naturligt att känna så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Folk kan vara snälla mot varandra?

I mina ögon så är folk aldrig genuint snälla. Det finns alltid en baktanke. Ser man den inte nu så kommer man att se den senare.

Lounge fact:

Varför låta den trasiga världen påverka dig så enormt? Omges du av människor du egentligen borde säga upp kontakten med?

Jag vet faktiskt inte. Jag är medveten om att det är dumt, men jag kan bara inte undvika det. Det är verkligen som bitar av glas inuti mitt huvud. Allt folk gör påverkar mig helt enkelt, vare sig det är riktat mot mig eller inte. Vill bara folk väl..eller något annat korkat, vad vet jag.
I ärligheten namn så omger jag mig väl inte med någon just nu. Kanske är även det ett litet problem. Eller ja, det är ett problem.

Miceparade:

Men de gör fullkomligt brillianta och underbara saker också.

Jag har hört att sådant ibland skall inträffa, men jag har hittills inte upplevt något sådant. Ett par gånger har jag trott mig se det, men bara blivit besviken, då intentionen varit självisk.

Miceparade:

Du kan bredda din referensram.

Om jag vore mera intelligent skulle jag säkert kunna göra det. Men tyvärr inte som den jag är nu.

coffeee:

Och det är du så säker på? Forumet heter ungdomar.se och är så säker på att du inte ska hitta något? Hur många jordsnurr har du levt än?

Ja, jag är faktiskt ganska säker på det. Och hur gammal jag är, är fullständigt irrelevant.

coffeee:

Finns det något svar som är rätt?

För mig är det svar som jag gav dig det rätta. Alltså är det för mig, det ända svaret.


   
SvaraCitera

OF 5:

då är det bara att pröva det privata


   
SvaraCitera

kebabkurt:

I mina ögon så är folk aldrig genuint snälla. Det finns alltid en baktanke. Ser man den inte nu så kommer man att se den senare.

sov gott.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

I mina ögon så är folk aldrig genuint snälla. Det finns alltid en baktanke. Ser man den inte nu så kommer man att se den senare.

Det där har du fått om bakfoten. Har du en överdrivet misstänksamhet gentemot människor? Har du varit med om mycket hemska saker som folk har gjort mot dig?

kebabkurt:

Jag vet faktiskt inte. Jag är medveten om att det är dumt, men jag kan bara inte undvika det. Det är verkligen som bitar av glas inuti mitt huvud. Allt folk gör påverkar mig helt enkelt, vare sig det är riktat mot mig eller inte. Vill bara folk väl..

Jag vet inte vad jag ska säga... du verkar så snäll och vill folk väl. Många vill dig väl också. Du måste finna ett sätt att sluta påverkas av allt elakt du kommer över/andra påverkas av. Vad har din psykolog sagt om det?

kebabkurt:

I ärligheten namn så omger jag mig väl inte med någon just nu. Kanske är även det ett litet problem. Eller ja, det är ett problem.

Jo det är ett problem. Dels för du blir mer isolerad och ensam.. finns mer tid och utveckling av att må dåligt. Dels för att du inte får uppleva ett ifrågasättande av ditt konstaterande om att alla människor har en baktanke. Finns många människor där ute som du skulle må bra av att umgås med, är jag helt säker på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Har du en överdrivet misstänksamhet gentemot människor? Har du varit med om mycket hemska saker som folk har gjort mot dig?

Jag vet väl inte riktigt vad som är normen för misstänksamhet, men jag har väl nog det, ja.
Inte mot mig specifikt egentligen. Men där tvista de lärde, som med så mycket annat.

Lounge fact:

Vad har din psykolog sagt om det?

Jag vet inte, hon har väl kanske inte fått den informationen i sin renaste form eller kanske inte fått den alls..

Lounge fact:

Finns många människor där ute som du skulle må bra av att umgås med, är jag helt säker på.

Det kan jag nog inte hålla med om. Alltid, och jag menar verkligen alltid, när jag umgås med människor så mår jag bara sämre. Fast egentligen inte, när jag tänker efter. Är väl snarare bara så att jag mår dåligt på ett annat sätt. Så det är väl bara att välja mellan ris och ros..


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Jag vet väl inte riktigt vad som är normen för misstänksamhet, men jag har väl nog det, ja.

Ja jag tycker det låter som det.. verkligen

kebabkurt:

Jag vet inte, hon har väl kanske inte fått den informationen i sin renaste form eller kanske inte fått den alls..

Prata med henne om det. Ok? Det är en grej som är värdig att ta itu med. Jag vet inte om depressionen är sammanlänkad med denna typen av tankar men du skriver att du tänker likadant i ett friskt tillstånd. Detta är en anledning för att inte vilja försöka, du tror att du kan bli frisk från din depression men dessa trasiga tankar kommer hänga kvar? Dessa tankar är en viktig fokus i din behandling. Jag tycker du ska börja kämpa mot din depression, prata om dessa tankar och ta varje dag i sänder.

Har du alltid tänkt/känt såhär? Om att folk har baktankar/det negativa påverkar dig något så enormt. Om du inte har det kanske det kom i samband med depressionen, även om du trodde dig vara frisk? Tänker på det du sa om att du tänker sådant även när du är frisk.

Börjar säkert formulera mig lite knasigt nu.. är trött.

kebabkurt:

Det kan jag nog inte hålla med om. Alltid, och jag menar verkligen alltid, när jag umgås med människor så mår jag bara sämre. Fast egentligen inte, när jag tänker efter. Är väl snarare bara så att jag mår dåligt på ett annat sätt. Så det är väl bara att välja mellan ris och ros..

Hur mår du dåligt då?


   
SvaraCitera

Ska sova nu.. vill bara säga att jag tror verkligen på att dem kan hjälpa dig. Psykiatrin.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

I mina ögon så är folk aldrig genuint snälla. Det finns alltid en baktanke. Ser man den inte nu så kommer man att se den senare.

Håller med dej, folk säger att jag är paranoid. Men bara för att jag är paranoid innebär det ju inte att jag inte kan vara förföljd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Detta är en anledning för att inte vilja försöka, du tror att du kan bli frisk från din depression men dessa trasiga tankar kommer hänga kvar?

Ja, så är det väl. Problemet är väl kanske inte att jag har så mycket känslor kring allt sådant, utan snarare att jag inte kan hantera dem. Men hänga kvar kommer de definitivt att göra. De påverkar mig vare sig jag vill det eller inte.

Lounge fact:

Har du alltid tänkt/känt såhär? Om du inte har det kanske det kom i samband med depressionen, även om du trodde dig vara frisk?

Jag vet ärligt talat inte. Det har väl snart gått en sex år ungefär, så jag kan inte riktigt komma ihåg huruvida jag kände så förut eller inte. Men det är väl något som har kommit med tiden antar jag, att man lär sig att inte lita på folk.

Lounge fact:

Hur mår du dåligt då?

När jag är med folk så blir det lite annorlunda som sagt. Mycket är väl just det att jag inte kan lita på dem och det som sagts om baktankar och så. Jag saknar alltid klarhet hos människor, att de aldrig är så pass tydliga om saker att det inte längre hos mig kan finnas något tvivel om vad som är vad. Så det är väl lite det. Och att man känner sig utanför och alla de där andra, vanliga, "jag-passar-inte-in-grejorna".

Ska faktiskt upp, lustigt nog, för att träffa just min psykiatriker. Tack till dig och godnatt. Och dröm vackert, det är viktigt att må bra även när man sover.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självfallet:

Håller med dej, folk säger att jag är paranoid. Men bara för att jag är paranoid innebär det ju inte att jag inte kan vara förföljd.

Why state the obvious?


   
SvaraCitera