Aviseringar
Rensa alla

En fråga till alla här som bygger...


elverpigen: Man kan inte sova om kroppen inte har sömnbehov = man kan inte sova för mycket.

Skrev en rapport om just sömn någon gång, och då hittade jag flera rapporter som visade på att de negativa effekter av för lite sömn ofta uppstår även när man sover för mycket (typ 10+ timmar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att sova är viktigt för kroppen så låt den vila. Dessutom blir inte ditt byggande bättre om du super hårt då det stjälper byggandet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture: Skrev en rapport om just sömn någon gång, och då hittade jag flera rapporter som visade på att de negativa effekter av för lite sömn ofta uppstår även när man sover för mycket (typ 10+ timmar).

Det är förmodligen sant. Men man vet ju aldrig exakt när man somnat. Så jävla svårt att hålla räkningen. Visst man kan gå upp när man vaknar men jag vaknar typ vid 6 eller 8 på morgonen de helger jag inte krökar, vad ska jag upp och göra då liksom? 

Xisco: Att sova är viktigt för kroppen så låt den vila. Dessutom blir inte ditt byggande bättre om du super hårt då det stjälper byggandet.

Jag vet och det verkar gälla även om jag drar ut nykter...jättemärkligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Har läst på vettigt ställe, minns inte var, att kroppen inte kan sova om inte sömnunderskott finns. Tror folk som hävdar att de sover för mycket vant sina kroppar vid att sova lite och därmed inte är bekväma i känslan man får i kroppen av att spva MYCKET

Åfan. Jag som sover lite till vardags och mycket på helgen (om jag inte krökat eller ska göra nåt särskilt på dagen)


   
SvaraCitera

Knegaren: om jag inte krökat, då sover jag två eller tre timmar

hur göru


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: hur göru

Vaknar full


   
SvaraCitera

Knegaren: Vaknar full

ja o dricker 10 liter vatten o sover till månda morgon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: ja o dricker 10 liter vatten o sover till månda morgon

Eller hoppar på't igen. Farligt det här med att nyktra till har jag märkt!


   
SvaraCitera

Knegaren: Eller hoppar på't igen. Farligt det här med att nyktra till har jag märkt!

sant


   
SvaraCitera