Aviseringar
Rensa alla

En fråga till er som har körkort...


Ämnesstartare

...hur gamla var ni när ni grejade ert körkort?

Jag har bil, jag har tillstånd att övningsköra MEN JAG HAR INGEN SOM HELST GLÖD[cry]

dessutom har jag så mycket annat att göra att jag knappt hinner, om 4 månader och 4 dagar fyller jag 18, är det normalt att jag inte har mitt körkort ännu?[sad]

Åter till min fråga då; ni som har körkort, hur gamla var ni när ni grejade det?


   
Citera
Ämnesstartare

20


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

18 år och 2 månader.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tojje:

om 4 månader och 4 dagar fyller jag 18, är det normalt att jag inte har mitt körkort ännu?[sad]

Ja, eftersom man måste vara 18 för att ta körkort [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog mitt körkort strax efter att jag fyllt 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ja, eftersom man måste vara 18 för att ta körkort

skulle helst vilja få det gjort, ok?[rolleyes]¨

men jag tror den egentliga frågan är hur gamla ni var när ni började övningsköra, jag började nu i somras men har ändå bara kört 4-5 gånger, nu har jag inte kört sen i september, har inte ens satt på dubbdäcken på bilen[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tojje:

men jag tror den egentliga frågan är hur gamla ni var när ni började övningsköra

17år och 9 månader[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tojje:

men jag tror den egentliga frågan är hur gamla ni var när ni började övningsköra

18 när jag började på riktigt tror jag. Mitt körkortstagande gick i såna jävla perioder så det drog ut på tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick inte körkort förrän början av september 08, då jag var 19. Började övningsköra när jag var 16, men la av och började igen i perioder hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack då vet jag att jag kan vänta ett tag till med att köra på allvar iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tojje:

Åter till min fråga då; ni som har körkort, hur gamla var ni när ni grejade det?

Jag skulle fylla 19 när jag fixa kortet! Det var rätt bra att ha fyllt 18 redan, för då fick jag lappen omgående efter uppkörningen.


   
SvaraCitera

18 [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Började övningsköra när jag var 16 och fick körkortet när jag var 18år och 1 månad


   
SvaraCitera

Libertad:

la av och började igen i perioder hela tiden.

Men i somras satte jag fart och sen tog jag körkoret nu i oktober. Allt som allt ungefär 4 månader, så sätt igång nu så blir du klar lagom till din födelsedag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Men i somras satte jag fart och sen tog jag körkoret nu i oktober. Allt som allt ungefär 4 månader, så sätt igång nu så blir du klar lagom till din födelsedag 🙂

jo där har du nog en poäng, men som sagt, tiden går fort och snart ska väl sommardäcken på och jag har ju redan på dem så jag tänkte vänta tills i vår/sommar med att börja, har så mycket annat att göra också =/


   
SvaraCitera