Aviseringar
Rensa alla

En fråga till er som har körkort...


tojje:

om 4 månader och 4 dagar fyller jag 18, är det normalt att jag inte har mitt körkort ännu?

Detta är nog årets fråga. Om det är årets smartaste eller mest korkade fråga får ni räkna ut själva[bigcheers]

[rolleyes][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Detta är nog årets fråga. Om det är årets smartaste eller mest korkade fråga får ni räkna ut själva

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu ska vi se... Jag var 19, nästan 20.


   
SvaraCitera

Alltså...jag fyller 18 om två dagar och jag har inte övningskört alls mycket de senaste månaderna. Så för min del får körkortet vänta några månader tills jag är mer van igen. Jag förstår inte grejen med att folk stressar för körkortet. Liksom, hur mycket skadar det om det går ett par månader? En av mina kompisar tjatar hela tiden om att man ska skaffa det precis när man fyllt och allt ska vara gjort på momangen. Men jag ser inte meningen i det i mitt fall. Kuggar man så får man ju göra om och krångla och det orkar inte jag.


   
SvaraCitera

tojje:

ok

Men allvarligt talat, är du så dum att du tror att man får ta körkort innan man fyllt 18 år?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Men allvarligt talat, är du så dum att du tror att man får ta körkort innan man fyllt 18 år?

en kompis till mig har gjort det, visst han får inte köra sin bil ännu men han behöver bara vänta tills han är 18


   
SvaraCitera

18 år och en månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tojje:

en kompis till mig har gjort det, visst han får inte köra sin bil ännu men han behöver bara vänta tills han är 18

well,går han fordon på gymnasiet?då är d möjligt att få körkort strax innan man är 18 och vänta på körkortet tills du blir 18 och får köra sen.Min bror gjorde så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

18 år och 3 månader [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charlies darling:

well,går han fordon på gymnasiet?då är d möjligt att få körkort strax innan man är 18 och vänta på körkortet tills du blir 18 och får köra sen.Min bror gjorde så.

ja det är iofs sant, han går där


   
SvaraCitera

Var 18 år och två dagar när jag tog b-körkort. Tog CE-körkort 3 månader snenare.


   
SvaraCitera

tojje:

om 4 månader och 4 dagar fyller jag 18, är det normalt att jag inte har mitt körkort ännu?

Högst normalt.
Vet ingen som tagit de före de fyllt 18år...

Jag tog de ett par månader efter jag fyllt 18, var inte heller motiverad först.. men så sjukt skönt när man väll tagit det. Och är glad att jag inte har det efter mig nu.
Tyckte det gick lättare när man väl börjat på körskola och fått lite kläm på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var 18. Började övningsköra när jag var 17.


   
SvaraCitera

18(går fordonsskola) annars så vet jag inte, känner många som tog det efter dom fyllt 20(vissa har inte alls fått det ännu). tog CE strax efteråt


   
SvaraCitera

Hehe jadu, skaffade lämp när jag var 17 tror jag. Men jag tyckte jag hade fullt upp under gymnasiet, så orkade inte lägga så mycket energi på det då... Körde nån gång då o då med morsan, men aldrig ut på trafikerade vägar, mest på parkeringar, nån enstaka gång på gator i industriområden under kvällstid etc. Däremot bokade jag in en intensivkurs under sommarlovet direkt efter gymnasiet!

Men, det var lite dumt gjort att ta en intensivkurs såpass tidigt. Hade jag vetat det då hade jag hellre tagit intensivkursen när jag känt mig lite tryggare bakom ratten.

Annars var det väldigt bra med en intensivkurs!

Var hursomhelst 19 år när jag tog körkortet (oktober -06) men min syster var typ 24 tror jag, så inget konstigt med att vänta lite 😛


   
SvaraCitera