Aviseringar
Rensa alla

En fråga till killar


Ämnesstartare

Skulle ni kunna tänka er att vara/bli tillsammans med någon som ni har känt ganska länge, som ni är vänner med? Eller blir det konstigt då?
Har ni varit med om det?

Jag känner mig nämligen ganska ensam om att vilja vara ihop med någon som jag redan känner ganska väl. Det känns som att många tycker det är konstigt. Man kan ju inte bli tillsammans med någon som man har varit vän med!?


   
Citera
Ämnesstartare

ja det skulle jag kunna tänka mig. jag har blivit kär två gånger i kompisar jag har känt ett tag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ja det skulle jag kunna tänka mig. jag har blivit kär två gånger i kompisar jag har känt ett tag

Okej. Hur har det gått då?


   
SvaraCitera

Ja det skulle jag kunna. Vad du än gör dock bli inte tillsammans med någon bara för att bli tillsammans med någon då kommer det bli konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men jag blir inte "tillsammans", så jag faller utanför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Skulle ni kunna tänka er att vara/bli tillsammans med någon som ni har känt ganska länge, som ni är vänner med?

Om ni sedan tidigare varit nära vänner så känner ni förhoppningsvis varandra tillräckligt bra för att inleda ett förhållande.

Däremot borde du inte gå händelserna i förväg. Drömmen kan avslutas hastigt och få ett olyckligt slut. Innebörden att inte längre vara tillsammans brukar oftast resultera i att ni skiljs åt som ovänner eller utan ett tillfredsställande avslut där ni fortfarande sitter med frågor så kommer situationen antingen bli att ni inte är vänner/inte pratar och du saknar honom som vän och därför ångrar allt.

Men om du och han känner att det är värt att riskera så kör hårt! Som sagt, mina bästa upplevelser har just varit med någon som jag först känt väldigt bra.

Jag önskar dig ett stort lycka till. Men behövs ytterligare tips så kan du givetvis citera mig . [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utgår man från serien Livet enligt Rosa, så spenderar dem lätt över 8h (2 säsonger+en film) genom att tala om att man kan eller rättare sagt bör bli ihop med den man varit kompis med länge.

Personligen så tycker jag väl det är lättaste sättet att veta att man passar ihop 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Okej. Hur har det gått då?

haha gick åt helvete båda gångerna. första tjejen brydde sig inte så mycket men sa klart och tydligt att hon inte hade nåra såna känslor alls för mig utan bara ville vara min vän. den andra blev arg, besviken och ledsen vilket jag än idag tycker är löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ju bara bra om det skulle vara så... då vet man ju än bättre vad personen i fråga går för


   
SvaraCitera

Vet många som blivit tsm med sina kompisar. Men för alla har det bara blivit strul fram och tbx.

Beror på vad han känner för dig. Om han är seriös eller en player. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli ihop med någon du gillar tillräckligt mycket


   
SvaraCitera

Jag hade en vän som jag blev tillsammans med. Sen gjorde han slut. Vi fortsatte vara vänner. Drygt ett år senare blev vi tillsammans igen.

Det är inte så noga hur man lärt känna varandra eller så. Det som är noga är ifall man gillar varandra eller ej.


   
SvaraCitera

dansanattenlång:

Skulle ni kunna tänka er att vara/bli tillsammans med någon som ni har känt ganska länge, som ni är vänner med? Eller blir det konstigt då?
Har ni varit med om det?

Blev ihop med min bästa kompis som jag känt i åratal. Känns asbra, vi känner redan varandra och inga obehagliga överraskningar väntar och vi kan kommunicera perfekt. Ser inga nackdelar alls [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni har alla bra svar![y]

dansanattenlång:

Kan väl tillägga att det finns olika grader av vänskap. Det finns t ex en ytligare vänskap, mer som bekantskap. Sen finns det en mer kärleksfull vänskap där man bryr sig mycket om den andre. Den typen av vänskap kan bli en bra kärleksfull relation. I hur stor utsträckning är ni t ex villiga att offra något för den andre? I hur stor utsträckning bryr ni er om varandras känslor, alltså alla typer av känslor? Det är några frågor du kan fundera på som vägledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det så att jag har inte det här "problemet" själv, utan jag undrade bara 😛

Men det är sött att ni bryr er! <3


   
SvaraCitera