Aviseringar
Rensa alla

En fråga till kvinnor: Föräktar du lösa män?


Ämnesstartare

Vehnk: Poängen med mitt inlägg, som olyckligtvis togs bort, var att oavsett vad resultatet skulle landa på så skulle den inte vara i närheten av representativ för män i stort. Anledningen är naturligtvis att medlemsurvalet inte stämmer överens med befolkningen i stort, precis som den inte gör på Flashback. Vad strax över 30 personer (på sin höjd) på en sida där det är knökfullt med personer ur den lilla procenten vänsterextremister vi har i landet säger inte ett skit. Samma gäller de andra trådarna. Pollarna är onödiga och den enda funktion en tråd som denna kan fylla är att folk via välformulerade inlägg bidrar med sina egna erfarenheter om saken, som då även ska innefatta verklighetens folk.

Jag förstår precis vad du menar. Jag har aldrig gjort sådana anspråk, trots mina oseriösa teser ovan. Det är precis som du säger en kvalitativ undersökning, inte kvantitativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej (Du röstade på detta alternati


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox
1)Nej
2) Jag är man

Har dock ingen konstruktiv uppfattning om hur alternativ 2 hänger ihop med frågeställningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skulle vara bättre om det skulle finnas "ja - jag är man" och "nej - jag är man" som svarsalternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen: Har dock ingen konstruktiv uppfattning om hur alternativ 2 hänger ihop med frågeställningen.

Det är för att vara övertydlig om att frågan vänder sig till kvinnor.

Burg: det skulle vara bättre om det skulle finnas "ja - jag är man" och "nej - jag är man" som svarsalternativ

Det finns en poäng med att göra undersökningen mycket lik dess motsvarighet som vänder sig till män. Lättare att läsa av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo: Nej (Du röstade på detta alternati

kekeoxo: ja, det är äckligt

Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte vad du menar

MissAnox: Det finns en poäng med att göra undersökningen mycket lik dess motsvarighet som vänder sig till män. Lättare att läsa av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg: Det finns en poäng med att göra undersökningen mycket lik dess motsvarighet som vänder sig till män. Lättare att läsa av

Att man har precis (nåja) samma fråga och samma svarsalternativ gör att människors svar inte påverkas av en annorlunda utformning. Därför valde jag att göra så, trots att jag egentligen hade föredragit framförallt en omformulerad fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Att man har precis (nåja) samma fråga och samma svarsalternativ gör att människors svar inte påverkas av en annorlunda utformning. Därför valde jag att göra så, trots att jag egentligen hade föredragit framförallt en omformulerad fråga.

aha ok
jag syftade på den andra tråden också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag har inga problem med det oavsett kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärta

bra initiativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä, skulle dock tveka länge innan jag inledde ett förhållande. fast det beror lite på personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej (Du röstade på detta alternativ) 38.8% (19 röster)

om inte

mynona:
männen ifråga anser att deras flickvänner ska vara nästan oskulder och ser ned på dem de ligger med - och då är det snarare hyckleriet och dubbelmoralen som är föraktlig. Brist på rättvisetänk är värt förakt.

Men vill jag själv endast ligga väljer jag nog någon med färre ligg på listan, som inte har det som sport att fälla flickor. Inte för att det är något fel med det, utan mer för att dom killarna (uuuh, generalisera är mitt andranamn) ofta kommer med någon oskön personlighet på köpet som jag finner väldigt oattraktivt.

nu började jag direkt tänka på paradise hotel norge (ja ..) och här är ett praktexempel: http://www.tv6play.se/play/287209/ Kör från 13.35 så kommer ni perfekt. Skämskudde. Han är dock så extrem så att jag tvivlar på att får ligga alls. Men ni fattar.


   
SvaraCitera