Aviseringar
Rensa alla

En gång


Ämnesstartare

åt jag, med sällskap av några vänner, pizza på en pizzeria jag inte brukar äta hos. Jag beställde någonting med kebabsås och när pizzabagaren frågade vad för sås jag ville ha så svarade jag "blandad", vilket är vad min då reguljära pizzeria kallade det mellanstarka alternativet, korrekt idiom i det här fallet hade varit "mellan".
Vi satte oss utanför, trots att det var en rätt kall dag, vill jag minnas, och när vi så småningom blev serverade så upptäckte jag att bagaren hade tolkat "blandad" som 1 [enhet(av vad de nu mäter mängden sås de vanligtvis lägger på)] av var sås på pizzerians meny, framför mig stod en rund sak med 0,5 cm djupt hav av såser, det rann över kanterna på några ställen.
"Kan jag få den serverad i ett glas?", frågade jag pizzabagaren som skrattade och gick in igen utan vidare kommentar. Misstroget fick jag dricka upp min pizza ute i kylan utan att riktigt veta om det var ett skämt eller en ganska rejäl missuppfattning.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag skulle nog tolka blandad likadant, och mellan för den medium starka/svaga. Kan vara krångligt om man vart hos någon som gjort på det sättet så många gånger och sedan kommer till något nytt ställe Glad
  Men jag hade iallafall fråga igen om du så menade och hade absolut inte langat på med mer sås än det skulle vara.
  Men om jag fattar rätt så var det blandningar utav dom olika styrkegraderna eller var det så muppat att det vart tex; bearnaise, curry, kebab, tomat, osv... sås blandat? Förvirrad Så fall hade jag stuckit direkt!


   
SvaraCitera
b1son

sugen på pizza nu
typ ngn vegetale utan ost som man ringlar vitlökssoygurt över sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: eller var det så muppat att det vart tex; bearnaise, curry, kebab, tomat, osv... sås blandat?

Det var mild, stark, vitlök och bearnaise, samtliga typer av sås den pizzerian hade


   
SvaraCitera

Det är därför såserna bör förledas till salladsbordet, om det finns. Tacka fan för den svenskifierade pizzakulturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizza ska göras med ketchip o öst fu faen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Det var mild, stark, vitlök och bearnaise, samtliga typer av sås den pizzerian hade

Usch fy Fabian vad söligt Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Det är därför såserna bör förledas till salladsbordet, om det finns.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahahahahha


   
SvaraCitera