Aviseringar
Rensa alla

En hacker i huset


Ämnesstartare

Under de senaste veckorna har ungdomar.se blivit utsatt för ett flertal attacker av hackers, så har ditt fotoalbum, din blogg eller dina inlägg plötsligt förändrats eller försvunnit beror det troligtvis på detta.

Vi har nu polisanmält händelsen och spacklat igen några säkerhetshål i sajten, så det ska förhoppningsvis inte kunna upprepas.

Har ni några frågor om detta kan ni ta dem här.


   
Citera

Wow. Redan?! [surprised]


   
SvaraCitera

Någon våldtog det här kontot och radera mina fotoalbum samt skapade blogginlägg och var på andra personers bloggar genom mitt konto [sad]


   
SvaraCitera

Någon la in bilder på en otäck läskig kvinna i mitt fotoalbum, fick radera så nu är mitt LSDspöke borta, fuck you hackah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Wow. Redan?!

Ja, nyheten blev en aning sen eftersom vi - av naturliga skäl - har haft lite att göra på senaste [smile]


   
SvaraCitera

Äsch, det har knappt märkts!

... [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Meningsfullt det känns att polisanmäla personen. Jag tycker att det var bra av honom/henne att uppmärksamma de säkerhetshål som finns, så att de ansvariga kan göra något åt dem.

Tänk om källkoden gjordes tillgänglig för alla, så många säkerhetshål och andra buggar som skulle kunna hittas och åtgärdas då. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Under de senaste veckorna har ungdomar.se blivit utsatt för ett flertal attacker av hackers, så har ditt fotoalbum, din blogg eller dina inlägg plötsligt förändrats eller försvunnit beror det troligtvis på detta.

En sån tur att du berättar det, det har vi inte märkt.

Erik Nahlén:

Vi har nu polisanmält händelsen

Hade jag varit en av dem ni lyckats pracka på er fulkod på hade jag polisanmält er, med tanke på hur lätt det varit att förhindra hela historien.

Erik Nahlén:

så det ska förhoppningsvis inte kunna upprepas.

Nej visst. 50 spänn säger att det fortfarande är trivialt att kapa någons session utan hans/hennes vetskap.

Erik Nahlén:

och spacklat igen några säkerhetshål i sajten

Ah, Microsoftmodellen. Släpp mjukvaran så fort som möjligt, och med så många features som möjligt, spackla sedan halvtaffligt över säkerhetshål som kommer som en naturligt följd av dåliga designbeslut. Upprepa så länge folk hittar nya hål.

Erik Nahlén:

Har ni några frågor om detta kan ni ta dem här.

Är ni fortfarande fast beslutna att sitta och trycka på eran fantastiskt värdefulla IMAGINARY PROPERTY, eller börjar det bli dags att öppna upp koden så nån som inte lider av hundraprocentig kraniorektal immersion kan ta en titt på den åt er?


   
SvaraCitera
smisk

Åtta:

Meningsfullt det känns att polisanmäla personen. Jag tycker att det var bra av honom/henne att uppmärksamma de säkerhetshål som finns, så att de ansvariga kan göra något åt dem.

Men Tänk På Alla Stackars Äs-Barn Som Har Blivit RetadE o Krenkta då!!!! BADF

Eh, nä, jo, det är väl bra att det ska vara fixat. Men hackers kommer och går.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Ja, nyheten blev en aning sen eftersom vi - av naturliga skäl - har haft lite att göra på senaste [smile]

Vad exakt är det ni är så upptagna med jämt? Har det något med UM att göra? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

En sån tur att du berättar det, det har vi inte märkt.

Det är väl aldrig fel med information, det är många som tror att det är fel på deras datorer/konton när saker försvinner.

Dina frågor/anmärkningar om koden får teknikern Marcus M eller forum/användaradmin Alex svara på eftersom jag i klartext inte har koll på den över huvud taget.


   
SvaraCitera

Nån måst ha varit in på mitt med, plötsligt så började det komma snälla kommentarer åt folk i forumet [chocked]


   
SvaraCitera

nazgul:

Nån måst ha varit in på mitt med, plötsligt så började det komma snälla kommentarer åt folk i forumet [chocked]

Vilka satans människor det finns! Rent jävlskap! Vissa saker gör man bara inte! [mad]


   
SvaraCitera

Myksa:

Vilka satans människor det finns! Rent jävlskap! Vissa saker gör man bara inte!

ja fy fan säger jag bara....


   
SvaraCitera

Lulz. Snabba ni är.


   
SvaraCitera