Aviseringar
Rensa alla

En himmelsk världsregering


Gloria:

Du har också fri vilja att hoppa framför ett tåg, men du kanske inte vill mista ditt liv?

Detta har vad med saken att göra? Gud gav oss den fria viljan så att vi kan välja att komma till Honom frivilligt. Så att vi kan älska Honom under de villkår som råder på jorden för dagen. Hade Han utnämnt sig själv till jordens kung hade det inte varit en fråga om tro, tillit och frivillig kärlek och avdyrkan. Då hade det blivit nått helt annat. Tron hade förvandlats till vetskap, tilliten till kritik och den frivilliga kärleken och avdyrkan hade ersatts med tvång. All frihet vi fått av Gud skulle försvinna. Hade Herren velat detta hade det redan varit så. Lyckligtvis får vi först möta Herren ansikte mot ansikte i himlen.


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

Venfort:

Detta har vad med saken att göra?

Vårt liv är beroende av Gud.
Vi kan inte bryta Guds lagar och vara vid liv för evigt.
Så där ligger valet.
Hoppa framför tåget eller inte.

Om du inte sköter dig som hyresgäst åker du ut.
Samma händer dem som förstör vår jord om dom inte ändrar sig.


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

Hovnarren:

Jag skulle misstro denna regering direkt på grund av de orealistiska målen den sätter upp.

Mänskligt sätt är det orealistiskt.

Livet är ett mirakel, så varför inte tro på andra mirakel?


   
SvaraCitera

Gloria:

Vårt liv är beroende av Gud.
Vi kan inte bryta Guds lagar och vara vid liv för evigt.
Så där ligger valet.
Hoppa framför tåget eller inte.

Om du inte sköter dig som hyresgäst åker du ut.
Samma händer dem som förstör vår jord om dom inte ändrar sig.

Eh... what!? Vad snackar du om nu och hur kom du in på det?


   
SvaraCitera

Gloria:

Om du inte sköter dig som hyresgäst åker du ut.

Oavsett godhet.


   
SvaraCitera
Misael

SWEEET:

Oavsett godhet.

Om du är snäll mot andra men inte mot hyresvärden, som du vägrar lyssna på, och dom andra hyresgästerna så vad spelar det för roll om du är god mot andra? [smile]

Du resonerar alltså så här: Om du inte sköter dig som hyresgäst men är god så ska du få stanna kvar? Ingen hyresvärd skulle gå med på dom kriterierna. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Misael:

och dom andra hyresgästerna så vad spelar det för roll om du är god mot andra?

Det är väl det enda som spelar roll?

Misael:

Du resonerar alltså så här:

Nej, eftersom jag "sköter mig."


   
SvaraCitera
Misael

SWEEET:

Det är väl det enda som spelar roll?

SWEEET:

Nej, eftersom jag "sköter mig."

Inte när du inte fyller dom kriterier som hyresvärden har ställt.
Spelar ingen roll hur "god" du själv anser dig vara. Dessutom så kan jag inte påstå att du "sköter dig" i det här huset. Du vägrar ju lyssna på hyresvärden. [rolleyes]

I slutänden så är det ju hyresvärden som har slutordet om han anser att du är godkänd att få bo i huset eller inte, eller hur?


   
SvaraCitera

that's so gay =)


   
SvaraCitera

Misael:

Inte när du inte fyller dom kriterier som hyresvärden har ställt.

Fast det hela är en ganska dålig jämförelse eftersom jag kan se hyresvärden och veta att han finns där. Att en Gud skulle kräva saker genom en bok, som säger emot vanlig logik, medans Guden själv placerat bevis för att lura oss till att tro annat, eller ja, veta annat. Sedan använder vi vårt sinne för att skapa oss en uppfattning om vad som har hänt, samtidigt som de bevisen pekar på att mycket av det som står i bibeln verkligen inte stämmer.

Misael:

I slutänden så är det ju hyresvärden som har slutordet om han anser att du är godkänd att få bo i huset eller inte, eller hur?

Ja, verkligen. Men som sagt, denna jämförelsen håller inte för mig.


   
SvaraCitera
Misael

SWEEET:

Fast det hela är en ganska dålig jämförelse

Nu handlar det ju inte om att man ska se hyresvärden utan själva principen om vem som får och inte får bo i huset.

SWEEET:

Ja, verkligen. Men som sagt, denna jämförelsen håller inte för mig.

Nej, det är tydligt.


   
SvaraCitera

Misael:

Nu handlar det ju inte om att man ska se hyresvärden utan själva principen om vem som får och inte får bo i huset.

Ja, men då har jag absolut vetskap om både "hyrevärden" och "huset". Isåfall är det en fungerande jämförelse, och isåfall är det ju inte en fråga om att tro/inte tro.


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

SWEEET:

Oavsett godhet.

Man är inte god om man förstör för andra.


   
SvaraCitera
Gloria
Ämnesstartare

Venfort:

Eh... what!? Vad snackar du om nu och hur kom du in på det?

Kanske var det nåt du skrev.


   
SvaraCitera

Gloria:

Skulle du välkomna denna regering eller inte?

Fan heller, gay och hippie


   
SvaraCitera