Aviseringar
Rensa alla

en historia värd att läsa,


Ämnesstartare

jag måste bara berätta att jag fick en bibel i present på en gospelkonsert. den heter festival bibeln, i boken står det om hur människors liv var innan de sökte Gud, så här lyder en historia.
det handlar om en kille som kom från finland och flyttade hit till sverige när han var tretton, han startade en mc klubb i södra stockholm och han älskade sin Harley-Davidson och med den följde ett livstil med laglöshet,våld och droger.

1985 förde en Mc olycka till honom till dödens port.
han kunde tänka klart när han färdades neråt i ett stort mörker, han funderade över var han var på väg. han tog några steg och en bit bort såg han en tunnelmyning och på andrasidan ett ljus. han ropade högt, vad är det här för ställe, varför har jag kommit hit? vem har ansvarat här? jag har rätt att få veta det jag kräver ett svar nu och en röst svarade du förtjänar att vara här, han tyckte inte att det var något svar så han upprepade frågan. då svarade rösten Du har kommit till hades. det finns ingen väg ut härifrån, nu ska du igenom tunnlen. på andra sidan tuneln ska du ställas tills svars för dina gärningar, vad har du gjort och inte gjort.

men han ville inte ta order av en okänd, han utmanade rösten kom ut och ställ dig här så att jag kan se dig. vi får se, vem det är som går igenom tunneln om det är du eller jag. Det spelar ingen roll vad du säjer du ska igenom tunneln i allafall blev svaret.

en stark sugande luftström tog tag i honom. de hjälpte inte att kämpa i mot. han kände obehag varför hade ingen varnat honom? han kastade sig på knä Gud om du finns hjälp mig nu, jag vill inte dö så här ung, om du hjälper mig så vill jag göra bättring. han lovade gud att sluta slåss och sluta knarka. och supa.

och suget från tunneln avtog, han var stilla på knä tills han uttalat alla hans löften men så sögs han in i tunnlen och då hördes en röst nej Juha kom inte hit, du kommer aldrig ut här i från. då ropade han i panik okey gud jag lämnar motorcyckeln också, kosta vad det kosta vill! här han hade släppt taget av hans avgud försvann mörkret och tunnlen, han färdades uppåt och igen. han kände någons närvaro och visste att någon var där, han sa jag vet att det är någon här jag känner det . vem är du. då fick han svaret Jag är Herren, din Gud sonen har bett för dig att du inte skulle gå evigt förlorad. Allt vad sonen ber om det ger jag honom, därför att jag älskar sonen. du får återvända till livet och berätta för dina vänner och för andra människor. om sonen och dina upplevelser i Hades, så att ingen ska hamna här för att han inte visste.

efter två veckor vaknade han up på sjukhuset. läkaren sa att han hade varit död.
jag orkar inte berätta vad som hände sen, men det hände ´massa saker med honom efter detta. han började isolera sig själv och all mat smakade blod. han ville ta livet av sig.

vad säjer ni om det här[surprised]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

myt ^^ .avi or it didnt happen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så kommer det hända för de som inte tror. antar jag.

så att ingen ska hamna här för att han inte visste. sa Gud ju.


   
SvaraCitera
Kudhos

trevligt.


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt som han säjer stämmer ju.
min mormor har också sett ljuset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hör inte detta hemma i bloggen?


   
SvaraCitera
Exner

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tiffany 16 år från stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera