Aviseringar
Rensa alla

En ipod nano (den nya) som låst sig?


Ämnesstartare

Vad gör jag????? Det syns bara ett litet äpple när jag kopplar in den i datorn, och sen står det "connected", som det ska göra, men sen när jag tar ut den går den inte sätta på den!!!!!!!!!!!! Varför varför? [tired][rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Alla ipods fungerar väl likadant att det först står i manualen hur man gör och att man därefter håller in mittenknappen samt understa knappen samtidigt medan den sitter i datorn. Håll in tills den startar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Alla ipods fungerar väl likadant att det först står i manualen hur man gör och att man därefter håller in mittenknappen samt understa knappen samtidigt medan den sitter i datorn. Håll in tills den startar om.

är det inte mittenknappen och menu? [tard] mitt minne säger det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Håll in tills den startar om.

variabel:

är det inte mittenknappen och menu? [tard] mitt minne säger det.

sen då? nu har den ju startat om. är tillbaka till "connected" nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haiwan:

sen då? nu har den ju startat om. är tillbaka till "connected" nu?

...har du itunes installerat? har du kunnat koppla in den förut? har du startat itunes?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

...har du itunes installerat? har du kunnat koppla in den förut? har du startat itunes?

itunes är uppe ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

är det inte mittenknappen och menu?

hmmmm. Det låter ju logiskt att det skulle vara det men det känns fel att klicka på de översta knapparna [shake][tard]

haiwan:

sen då? nu har den ju startat om. är tillbaka till "connected" nu?

Har du den lilla boken som förljer med paketet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Har du den lilla boken som förljer med paketet?

alltså det här e egentligen min pojkväns, men han gjorde nåt fel med den för nåra veckor sen, när han kopplade ur den. och eftersom det här var min present till honom så vill jag helst inte att det ska vara bortkastade pengar!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett vanligt fel och lättåtgärdat, jag drabbades av det några gånger när jag försökte hacka min iPhone. Jag har dock varit med om liknande saker när jag hade iPod Classic. Lösningen är följande.

Var först och främst säker på att din iPod är laddad. Håll in menu och select knappen i 6 sekunder tills loggan dyker upp. När den gör det, släpp omedelbart knapparna och håll in play och select knappen. Anslut därefter ipodden till datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naiv:

Håll in menu och select knappen i 6 sekunder tills loggan dyker upp.

den gör ju då inte det.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu står det: do not disconnect...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haiwan:

nu står det: do not disconnect...

Bra. [y]

haiwan:

den gör ju då inte det.. [sad]

Kan vara för att du behöver trycka lås knappen av och på först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naiv:

Kan vara för att du behöver trycka lås knappen av och på först.

inget funkar, får gå till siba.. känner ändå chefen där hehhe


   
SvaraCitera

haiwan:

eftersom det här var min present till honom så vill jag helst inte att det ska vara bortkastade pengar!!!!!!!!!

garanti..? eller är du också ett sånt där jävla tard som inte sparar garantin?

Dold text: nej jag är inte bitter för att jag måste ersätta en extern hårddisk jag knappt rört


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

garanti..? eller är du också ett sånt där jävla tard som inte sparar garantin?

vadå sparar garantin? du menar kvittot? garanti får man alltid med varje vara man köper, man kan inte köpa garanti. så nej jag är inte ett tard som du


   
SvaraCitera