Aviseringar
Rensa alla

en katt i orkanen


Ämnesstartare

Hjärtlös:

ta in dom i ditt hem om du kan? 

Jag ska alldeles strax iväg på nio timmars arbete och har inte kattlåda eller något här 🙁 har agerat hjälp åt den svarta katten tidigare och då kissade den i sängen så fick köpa ny madrass och allt. Släpper in dom i deras trapphus, fundrar på att sätta upp en lapp att katter inte är trygga i oväder 


   
SvaraCitera
SOMBI

den onde mannen: min katt råkade smita ut och blåste iväg direkt, in i en skogsdunge

hahah

men alltså det är katter, det borde väl inte vara särskilt farligt för dem? de vet väl hur de ska klara sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

hahah

men alltså det är katter, det borde väl inte vara särskilt farligt för dem? de vet väl hur de ska klara sig

Tror ej katter är så kapabla till att klara sig när de blåser så mycket att de flyger iväg om de hamnar i blåsten. Men visst kan de ligga och trycka någonstans där det är relativt vindstilla, men vem fan vill de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra jobbat, malin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Jag ska alldeles strax iväg på nio timmars arbete och har inte kattlåda eller något här 🙁 har agerat hjälp åt den svarta katten tidigare och då kissade den i sängen så fick köpa ny madrass och allt. Släpper in dom i deras trapphus, fundrar på att sätta upp en lapp att katter inte är trygga i oväder 

du är snäll mot dom iaf. ja, du borde sätta upp lapp. eller ringa på deras dörr om du vet vilka som har katten/katterna.


   
SvaraCitera
SOMBI

FruLiten: men vem fan vill de?

tror inte den tänker så mkt på om den vill det elr inte utan att den måste det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

du är snäll mot dom iaf. ja, du borde sätta upp lapp. eller ringa på deras dörr om du vet vilka som har katten/katterna.

Jag vet inte vem som äger katterna utan bara vilken trappuppgång de bor i, jag gillar inte grejen att skriva lapp egentligen men det är nog sättet jag kan nå ägaren. 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

tror inte den tänker så mkt på om den vill det elr inte utan att den måste det. 

Aa så då är de ok att släppa ut sina katter i orkan 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katter brukar iof vara rätt bra på att gömma sig i små kryp-in under hus eller liknande. men vad bra att du släppte in den i trapphuset!
ja, sätt upp en lapp om du inte vet vem som äger katterna. i och med att detta verkar vara något återkommande.


   
SvaraCitera
SOMBI

FruLiten: Aa så då är de ok att släppa ut sina katter i orkan

ja det är ok men det gör ingenting om en katt är ute för den klarar sig ändå tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:

ja det är ok men det gör ingenting om en katt är ute för den klarar sig ändå tror jag.

Tror ej du hade velat bli utelåst i en orkan för "jamen du kan ju klara dig, tror jag" 


   
SvaraCitera
SOMBI

FruLiten: Tror ej du hade velat bli utelåst i en orkan för "jamen du kan ju klara dig, tror jag"

tror ej katter tänker i de banorna men ok. om det hade varit MIN katt så hade jag absolut släppt in honom eftersom han är en innekatt. men om det är en utekatt tror jag inte de bryr sig. 


   
SvaraCitera