Aviseringar
Rensa alla

en konstig situation.


Ämnesstartare

"Varning, det är troligt att denna tråden kommer att våra tråkig för många att läsa"

Så en kompis var skyldig mig en löjligt liten summa pengar, en summa han hade påpekat att han inte tänkte ge mig ( vilket han sa flera veckor efter att han hade lånat dom )
Någonting jag inte förstod, tänkte att det möjligen skulle kunna vara ett skämt så jag påminde han på facebook,

det lät ungefär såhär
Jag: Jag vill ha tillbaka mina pengar.
En av mina kompisar: Du borde ta ränta.

( att hon la sig i är det ända jag kan tänka mig ha varit upprörande för personen som var skyldig mig pengar med tanke på att det är hans X )

" så snackar vi om killen som e skyldig mig pengar lite gran "

MrX: som var skyldig mig pengar: F*tt joel f*tta.

/ Pratar lite om saken.. Delvis vill han inte ge mig pengarna när jag säger att jag ska ha dom

( dom två börjar "dissa varann " och jag tar MS-X sida eftersom att hon försvarar mig )

En annan kompis berättar för mig att jag inte borde bry mig om en sån liten summa.

jag frågar hur jag kan förbättra hur dom ser på situationen och berättar vad dom kan göra för att jag ska se situationen på ett bättre sätt.

Som svar får jag att jag ska sluta ta det så allvarligt
vilket jag gick med på, och just som jag trodde att situationen var löst, eller i alla fall lugn tills jag fick pengarna fick sedan berättat för mig av dom båda i skype att " jag är en emo som sitter hemma och skär mig, dom ska ha 6 med min biologiska mamma, en av mina kompisar tänker på min morsa och vad han ska göra med henne, min åsikt är inte bedd om, jag är en j*vla f*tta, OSV ( några mer förolämpningar, detta håller på ett tag medan jag sitter tyst och lyssnar på dom.. )

Innan dom lägger på retar jag dom lite för att dom är dåliga på engelska, vilket gjorde mig till en j*vla f*tta (igen) och andra saker...

Jag har väldigt svårt att förstå mig på deras respons till situationen, i den första konversationen kan jag förstå hur dom baserar sina åsikter, jag kan ha verkat väldigt PÅ med att få tillbaka en väldigt liten summa pengar, någonting jag kunde ha gjort på ett bättre sätt, visst, men det dom gjorde på skype har jag väldiga problem att förstå mig på, och jag försöker inte

"förfina" det jag sa i konversationen, dom började förolämpa mig utan att jag hade sagt någonting till dom ( i skype )

en annan person som var med i konversationen som känner dessa personer lika bra som jag sa att han var säker på att dom skämtade, någonting dom själva aldrig fick sagt till mig, dessutom skrattade dom inte "med mig" dom skrattade åt mig när dom berättade historier om vad dom skulle göra med min mamma och hur emo jag var..
jag vet hur människor ( framför allt människor jag känner ) talar när dom menar allvar och hur dom gör när dom skämtar...

så, har ni några teorier om varför mitt beteende gjorde dom så arga på mig eller har dom blivit antastade som barn eller varför e dom sura?


   
Citera

men helvete säg bara att du vill ha tillbaka dina pengar, summan är oväsentlig, det är principen.


   
SvaraCitera

Varför tar du sådant efter över facebook? Alltså, du verkar ju vilja skapa konflikter [crazy]


   
SvaraCitera

hur mkt va d?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Varför tar du sådant efter över facebook? Alltså, du verkar ju vilja skapa konflikter [crazy]

Jag tog det över facebook efter att jag hade pratat med han IRL, men tror du att det var det som gjorde att dom blev sura :O?
Hade känts bättre om dom hade en bra anledning, är det typ kränkande att ta sånt via facebook :P?

Blivande_japan:

hur mkt va d?

30 kr, ah jag vet, låter sjukt att det blev så mycket bråk över 30 kronor..

CupidXx:

men helvete säg bara att du vill ha tillbaka dina pengar, summan är oväsentlig, det är principen.

Precis, det är så jag ser det också, men tydligen verkar det ha varit väldigt dumt tänkt av mig för dom dampade loss på mig


   
SvaraCitera

JoElite:

30 kr, ah jag vet, låter sjukt att det blev så mycket bråk över 30 kronor..

förstår om du ville ha tillbaks 30 kr, förstår ej att du pallade skriva på facebook el bråka om dem[crazy]


   
SvaraCitera

JoElite:

Hade känts bättre om dom hade en bra anledning, är det typ kränkande att ta sånt via facebook :P?

Privata grejen är nog bäst att ta privat, inte på en öppen sida där "alla" kan läsa... [crazy] Lite överdrivet att bli arg över det men ja, han blev la också arg för att hans ex la sig i och för att du försvarade henne osv? (om de nu inte är vänner med varandra och faktiskt är ovänner på riktigt).


   
SvaraCitera

30kr.... A visst om man verkligen behöver dom så.. Fast innan man bråkar ska man tänka efter på vad den kompisen har gjort för dig innan, innan man börjar schafsa[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

förstår om du ville ha tillbaks 30 kr, förstår ej att du pallade skriva på facebook el bråka om dem[crazy]

OK, så jag överdrev typ eller?
borde jag försöka lösa detta eller tycker du att dom inte är värda besväret?

Nintendo:

(om de nu inte är vänner med varandra och faktiskt är ovänner på riktigt).

Dom är vänner.

Gibbs:

30kr.... A visst om man verkligen behöver dom så

Det är det att jag har gett han pengar massa gånger innan, jag tycker principen att han ska ha respekt nog för en kompis att han kan ge tillbaka pengar som han lånar är värd att påminna honom att han ska ge mig dom 😛

Visst, det är inte mycket pengar, men om jag är snål för att jag vill ha tillbaka dom så är han snål som inte ger tillbaka dom x), kniven har två blad 😛

Gibbs:

Fast innan man bråkar ska man tänka efter på vad den kompisen har gjort för dig innan, innan man börjar schafsa[cool]

ah jag förstår hur du menar men jag menade inte att börja bråka med han, bara påminna honom, verkar inte ha varit en sån bra ide


   
SvaraCitera

JoElite:

Dom är vänner.

Ah men det kanske inte uppskattas om du lägger dig i ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ah men det kanske inte uppskattas om du lägger dig i ändå [crazy]

xD, jag tror du har missuppfattat vad som hände, hon la sig i att han var skyldig mig pengar 😛
Det var liksom inte jag som la mig i deras privat grejer om det är det du menar


   
SvaraCitera

JoElite:

jag tror du har missuppfattat vad som hände, hon la sig i att han var skyldig mig pengar 😛

Men du skrev ju sen att du försvarade henne, när de började "bråka" i posten där du skrev att du ville ha dina pengar? [crazy]

"

JoElite:

( dom två börjar "dissa varann " och jag tar MS-X sida eftersom att hon försvarar mig )

"


   
SvaraCitera

JoElite:

kniven har två blad 😛

brukar vara så, därför ska man kolla efter den sidan av kniven som är minst vass 😀

Men det bästa du kan göra är väl att ge ett ultimatum, säg såhär "antingen ger du tillbax pengarna denna gången elr så lånar du aldrig mera pengar utav mig" då har du helt plötsligt antingen fått tillbax 30kr elr blivit av med framtida schafs [crazy] så hade jag gjort xD


   
SvaraCitera

JoElite:

OK, så jag överdrev typ eller?
borde jag försöka lösa detta eller tycker du att dom inte är värda besväret?

mm, du hade ju bara kunnat säga detta till din vän i skolan/när ni sågs
el typ när ni handlade tillsammans bara: "du, kan inte du betala mina grejer, du är ju skyldig mig pengar[crazy]"
typ

låt det vara bara


   
SvaraCitera

Hota dem xD


   
SvaraCitera