Aviseringar
Rensa alla

En krönika jag skrivit till mitt so-arbete om moldavien.


Bjärgo:

barn som svälter.

Vem bryr sig?


   
SvaraCitera

Bjärgo:

jag drog kopplingen till ångesten jag kände, det var allt..

Långsökt och helt värdelös jämförelse i mitt tycke då det inte har en skit med texten i sig att göra.


   
SvaraCitera

Bjärgo:

Du är ju sjuk..

Vad för sjuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Långsökt och helt värdelös jämförelse i mitt tycke då det inte har en skit med texten i sig att göra.

Men varför ska en jämförelse ha med texten att göra?

ankzor:

Vem bryr sig?

Jag fattar inte hur man kan vara så kall.. Helt ärligt, skulle du inte bry dig om dina kompisar dog? Om du nu har några..


   
SvaraCitera

Bjärgo:

Men varför ska en jämförelse ha med texten att göra?

För att det är helt SJUKT irrelevant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

För att det är helt SJUKT irrelevant

Hmm, vad tycker du att jag skulle ha skrivit? bara: "Jag får panikångest" ? Jämförelsen är där för att ha något att relatera till när jag skriver att jag känner panikångest, iofs kanske inte så många relaterar till hasch xD Men ändå..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad för sjuk?

Först och främst vill jag be om ursäkt, sen vill jag bara fråga, du tyckte att det var onödigt att donera då de kommer nya barn, för det första tänker du säkert på Afrika, Moldavien ligger i Europa. För det andra, så har jag svårt att se hur man kan strunta i att bry sig, är man lat, girig eller inser man inte att det händer på riktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bjärgo:

Hmm, vad tycker du att jag skulle ha skrivit? bara: "Jag får panikångest" ? Jämförelsen är där för att ha något att relatera till när jag skriver att jag känner panikångest, iofs kanske inte så många relaterar till hasch xD Men ändå..

Let's face it, det var en jädrans långsökt och dåligt formulerad jämförelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Let's face it, det var en jädrans långsökt och dåligt formulerad jämförelse.

Tack, det var faktiskt hellre något sådant jag ville höra, jag ska ändra och återkomma.

Fast det som stör mig mest var att jag tyckte om den xD Hmm.. Kommer inte på något, grejen är att jag Precis fyllt ett A4 också..


   
SvaraCitera

Bjärgo:

skulle du inte bry dig om dina kompisar dog?

Jo visst, men itne fan bryr jag mig om några människor i moldavien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Jo visst, men itne fan bryr jag mig om några människor i moldavien

Oj.. Menar du det eller försöker du typ "spela tuff"? De flesta bryr sig men gör inte något, men att inte ens bry sig..


   
SvaraCitera

Bjärgo:

För det andra, så har jag svårt att se hur man kan strunta i att bry sig, är man lat, girig eller inser man inte att det händer på riktigt?

Jag bryr mig inte ett dugg om människorna där borta, tyvärr. Jag använder mina 'donerings'pengar till djuren istället! [bigsmile] För att jag vill. För att jag kan. Ser ingenting sjukt i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

För att jag vill. För att jag kan. Ser ingenting sjukt i det.

Jag hade en diskussion med min pappa där jag sa att jag trodde på en förändring i världen gällande svält. Då svarade han "Det kommer inte att hände, folk bryr sig mer om djuren" Och jag trodde knappt på honom.. Så om du fick välja mellan att ett barn skulle dö eller en katt, eller något, så skulle du välja katten?


   
SvaraCitera

Bjärgo:

Så om du fick välja mellan att ett barn skulle dö eller en katt, eller något, så skulle du välja katten?

Japp japp japp

Och det där är bara rent skitsnack att världens alla människor bryr sig mer om djuren, det kan vem som helst se, om människan inte är blind. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Och det där är bara rent skitsnack att världens alla människor bryr sig mer om djuren, det kan vem som helst se, om människan inte är blind. [rolleyes]

Va? Nejdå.. Men detta är väl inte rätt ställe att diskutera det här [crazy]


   
SvaraCitera