Aviseringar
Rensa alla

En lärare i sexualkunskap


Ämnesstartare

Jag hade en lärare i sexualkunskap i gymnasiet som kallade kvinnans vagina för ''framstjärt'' och männens snopp för ''kissen''. Tycker det lät urbota dumt. Har ni haft lärare som använder liknande dumt språkbruk eller på annat sätt säger opassande saker?


   
Citera

När vi hade var det fitta och kuk/penis som gällde


   
SvaraCitera

Bättre att använda dom riktiga namnen!


   
SvaraCitera
mens
 mens

Motverkar väl lite hela syftet med sexualkunskap att hålla på så känner jag


   
SvaraCitera

Man ska ju lära ut ? Varför inte bara säga de vanliga orden som brukas , har aldrig hört ordet kidsen förut .


   
SvaraCitera

gulligt


   
SvaraCitera
json
 json

Jag extraknäcker som praktisk sexualundervisare. Alla tjejer som vill lära sig om sex i praktiken är välkomna att skicka PM 🙂 Kram


   
SvaraCitera

Min lärare kallar kondomer för kådisar. Ledsen


   
SvaraCitera

json:
Jag extraknäcker som praktisk sexualundervisare. Alla tjejer som vill lära sig om sex i praktiken är välkomna att skicka PM 🙂 Kram

Du försöker åtminstone


   
SvaraCitera

Haha, folk måste ju börjat skratta så fort läraren använde orden..


   
SvaraCitera

json:
Jag extraknäcker som praktisk sexualundervisare. Alla tjejer som vill lära sig om sex i praktiken är välkomna att skicka PM 🙂 Kram

Killar då ? Lite pedo varning på dig .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa


   
SvaraCitera
mynona

Sådana benämningar låter spontant 1800-talsmässigt eufemiskt pryda för mig och därför olämpliga. Känner att talar man om könsorgan ska man antingen använda sterilt formella ord eller också vulgära, och som lärare gäller det förstnämnda: i vår skola sade man helt enkelt slida och penis, och det kändes tryggt, när man nu alls var tvungen att tala om saken i sina klasskamraters närvaro


   
SvaraCitera