Aviseringar
Rensa alla

En liten del av mina åsikter (cannabis)


Ämnesstartare

Enligt mig är haschpsykoser myter.. jag har själv hört av en snut och 2 soc kärringar att de är gammal propaganda för att skrämma ungdommar..
men varför vill dom skrämma oss med de? alltså zutt kanske får en att bli segare i huvet men alkohol då? alkohol dödar folk riktigt mycket.. levern fuckar ur och man kan dö av alkoholförgiftning etc.. man kan supa ihjäl sig men inte röka ihjäl sig för man hinner somna in på rökat innan de händer nåt..
jag ser zattla positivt.. det är inte framställt i labb eller massa medel och skit.. zutt är en växt (och koda till växten) cannabis sativa, det är helt enkelt naturligt .. de finns inga dokumenterade fall av haschpsykoser vad jag och alla andra finner men det finns ganska många dokumenterade DÖDA av sprit.
Av zattla:
- man blir lugnare och inte aggresiv som man kan bli på sprit..
- man ligger inte och spyr ifall man tar för mycket och man får ingen baksmälla..
-man förstör inte sina organ..
-man blir fredligare och MYCKET lugnare..
- en del kör bil bättre av cannabis för dom blir extra försiktiga i trafiken .. medan folk dör här och där av rattfylleri.
- Maten blir godare, filmerna och musiken bättre
- man blir också mycket gladare av zutt..

kalla mig inte pundare eller nåt av den där skiten.. men det var en röstning på aftonbladet.se om att legalisera cannabis..
om jag minns rätt svarade 97% ja, bättre än alkhol.
Och enligt mig stämmer de också.

Jo då det är ju lätt att sitta och prata högt hur farligt cannabis är när man dricker på helgerna och aldrig provat att puffa..
De ända negativa med att puffa är att man kan bli nojig av snuten men de skulle man ju inte bli om det var lagligt..

[love] Det är många som begår brott tillexempel rån och slåss och sånt.. men när man puffar skiter man fullständigt i det och bara sitter ner och lyssnar på musik och käkar lite och meckar och tänder .. det är en magisk känsla och alla som håller på vet exakt vad jag pratar om.

Så de här var min åsikt om Cannabis sativa och jag pratar inte ifrån vad man läser i böcker som är skrivna av folk som aldrig har provat.. de här e en liten del av mina erfarenheter och jag vill gärna dela resten med er
Nu vill jag höra era åsikter 😉[love]

weedish.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

propagandahatarn:

Oh the irony


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka knarka, alkohol är mycket lättare att få tag på!


   
SvaraCitera

Det enda jag gillade med din tråd var bilden.

propagandahatarn:

man ligger inte och spyr ifall man tar för mycket och man får ingen baksmälla..

Jag har rökt ner mig så jag spytt.
Om man röker riktigt mycket så blir man allt seg dagen efter.


   
SvaraCitera

propagandahatarn:

- en del kör bil bättre av cannabis för dom blir extra försiktiga i trafiken

Man ska alltid vara nykter när man kör något motordrivet, Alltid.


   
SvaraCitera

Alkohol är farliga grejer! Bara det att det är så djupt rotat i våran kultur vilket cannabis inte är. Därför är det lättare att hålla bort cannabis än alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

propagandahatarn:

- man ligger inte och spyr ifall man tar för mycket

man kan visst spy och må jätteilla av cb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

man kan visst spy och må jätteilla av cb.

Oftast om man har druckit alkohol innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

propagandahatarn:

- en del kör bil bättre av cannabis för dom blir extra försiktiga i trafiken .. medan folk dör här och där av rattfylleri.

Ett tips om du ska argumentera: Överdriv inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Oftast om man har druckit alkohol innan.

oftast vet jag inte, men har vart med om folk som gjort det av bara cb med. risken finns ju att man snetänder, och det kan bli jäkligt obehagligt. jag svimmade sist jag rökte grönt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

oftast vet jag inte, men har vart med om folk som gjort det av bara cb med. risken finns ju att man snetänder, och det kan bli jäkligt obehagligt. jag svimmade sist jag rökte grönt [shake]

Skitbra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Skitbra

vadp skitbra?

ovärt att glorifiera cb sådär, även om det är bättre än alkohol är det ju knappast pure njutning jämt det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

vadp skitbra?

ovärt att glorifiera cb sådär, även om det är bättre än alkohol är det ju knappast pure njutning jämt det heller.

Va? Jag skrev "skitbra" med världens osynligaste sarkasm åt att du svimmade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

propagandahatarn:

Det är många som begår brott tillexempel rån och slåss och sånt.. men när man puffar skiter man fullständigt i det och bara sitter ner och lyssnar på musik och käkar lite och meckar och tänder .. det är en magisk känsla och alla som håller på vet exakt vad jag pratar om.

Absolut! Så vart de där tre nya tvapparaterna och de båda bilarna som stod i garaget när jag började vakna till liv igen efter att vi så kallat puffat med ett gäng balla pirumedlemmar en vacker vårnatt i Santa Paula i Los Angeles för tre år sedan kom ifrån har jag ingen aning om! Inte kan det varit så att de varit ute och stulit dem? Nej, sånt gör man ju bara av alkohol!

Den här tråden faller på att du talar om dina egna erfarenheter som om de vore ren fakta som gäller alla. Bara för du och dina vänner ligger och tar det lugnt i soffan en hel kväll och därför inte utnyttjar det lugn du för stunden upplever betyder det inte att alla gör det. Det finns ganska mycket skit du kan ta dig för när du är såpass sinnesbedövad.

Sen kan man naturligtvis diskutera varför alkohol är lagligt när vissa droger inte är det, för även om det finns negativa effekter utav dem så är de i många fall inte ens i närheten av att vara lika farliga som alkohol. Men det är du uppenbarligen inte intresserad utav att diskutera utan ditt syfte med det här var tydligen att försöka övertyga oss om att cannabis; det är helt ofarligt. Men nej det är det inte.

Så skaffa lite mer kött på benen till nästa gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Va? Jag skrev "skitbra" med världens osynligaste sarkasm åt att du svimmade.

ah, det var lyckat mm [zzz]


   
SvaraCitera