Aviseringar
Rensa alla

En liten del av mina åsikter (cannabis)


Ämnesstartare

aha okej, jag har spytt av cannabis 2 gånger och de va när jag drack vodka ena gången och öl andra.. och då rökte jag inte speciellt mycket.
Men okej vi har alltså någon som påstår att han spytt av cannabis..
men när jag såg att du skrev de blev jag jävligt förvånad.. om det stämmer att du har gjort de kan du gämföra antalet flest personer som spytt av cannabis och alkhol..

enligt mig är cannabis inte skadligt, man tappar fler hjärnceller men de gör man väll av att supa sig så full så man spyr och inte kommer ihåg något dagen efter?

men någonstanns bör man väll ha ett val när man e 18 om man vill röka cannabis eller inte enligt mig,
Alkohol förstör kroppen mer än cannabis någonsin kan göra..
om man ser folk som inte vill sluta röka cannbis så brukar dom iallafall ha jobb etc (i vanliga fall) och dom röker och kan slappna av och leva på medan dem med alkoholproblem sitter på en bänk ute på en parkbänk med några luffar kompisar och är hemmalösa.

jag har behandlingsschema nu på maria ungdom för missbruk av alkohol.. har tydligen druckit för mycket (drack större mängder 3 - 6 gånger per vecka förut) skippade skolan ibland för att dricka men när jag skulle röka så gick jag bara ut på rasten meckade och puffade och gick in på lektionen och så kunde jag palla med dagen mycket bättre.. inte ha så mycket att tänka på bara kunna slappna av och ta de lugnt .

jag har kompisar som har rökt cannabis från dom va 14 till 30 liksom och dom är inte speciellt skadade dom säger bara: ne men jag tar bara en spliff för att kunna fokusera bättre och inte tänka så mycket på stress och problem och för att palla med jobbiga stunder tex.
men dom jag känner me alkoholproblem har inte äns ett hem eller mobil ..

dödsfallen av alkohol är enorm medan dödsfallen av cannabis är minimal.. de finns folk som dött av canser när dom röker cannabis för tobaken dem blandar ut rökat med.
Haschpsykoser kan inte förekomma man kan inte få psykos av hasch men har man ett "dåligt psyke" och ex jobbar skit mycket sliter ut sig så kan hasch göra processen till en psykos värre.. så enbart cannabis kan inte skapa psykos.[confused][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roflcoptor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

propagandahatarn:

..

WHY GOD WHY


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jämförelsen alkohol kontra cannabis är ju egentligen ganska ointressant. Du kan sitta i dagar och leta fram punkter där cannabis ur hälsosynpunkt är ett bättre alterntiv än alkohol för det finns massor men det har du inte mycket för.

Alkohol är ett sammhällsproblem, det vet alla. Men det finns och har funnits så omkring oss så länge att man omöjligt kan totalförbjuda det nu. Det var ju heller inte så lyckat sist någon försökte så det är bara att glömma. Då får man istället ställa sig frågan vill vi legalisera ännu mer skit som kan ge oss problem? För det kommer ställa till problem, inte i lika stor utsträckning som alkoholen men ändå enorma problem. Det tycker inte jag låter så lockande i alla fall.

Vill du bruka cannabis, gör det. Hemma hos dig är det ingen som hindrar dig från att göra det. Polisen lär knappast storma lägenheten för att ni sitter där inne och röker lite. Så länge det i regleverket är olagligt är de endast de som verkligen vill och kan som använder det, skulle vi legalisera det skulle varenda jävel få för sig att prova på och då skulle vi ha problem.


   
SvaraCitera

propagandahatarn:

haschpsykoser myter

Ja, och det nya med det är vad?

propagandahatarn:

- en del kör bil bättre av cannabis för dom blir extra försiktiga i trafiken .. medan folk dör här och där av rattfylleri.

Fullkomligt idiotiskt. Ingen kör bättre bil av att berusa sig, kanske kör saktare men fan inte bättre.

propagandahatarn:

-man förstör inte sina organ..

Alla organiska material förstör dina lungor om du andas in röken. Om du äter det är det inget som pajjar vad jag vet, men tro inte att det skulle vara nyttigt att röka eller käka cb...

propagandahatarn:

men det var en röstning på aftonbladet.se om att legalisera cannabis..
om jag minns rätt svarade 97% ja, bättre än alkhol.

Det har jag mycket svårt att tro på. Källa?

propagandahatarn:

Och enligt mig stämmer de också.

Enligt dig stämmer det...Fakta är fakta oavsett vad du tycker, om du inte menade rent rusmässigt, men det betvivlar jag att du gjorde.

Jag vet inte om du är seriös på något sätt men jag hoppas att du inte är det. Är du för en liberalare syn på Cannabis så snälla skriv bättre och lär dig argumentera istället för att bara babbla.

Jag är så jävla trött på alla som bara babblar om hur dåligt alkohol är, det har inget med cannabis att göra! Surprise! Cannavis är inte nyttigt heller, om du inte har ms eller någon annan sjukdom...Det finns en jäkla massa bra saker med cb. Men snälla inse att det finns nackdelar med!

Sådana som du förstör bara för andra som jobbar för en bättre syn på cannabis-brukare. Lär dig skriva, lär dig fakta om cannabis och öva upp din analytiska förmåga innan du börjar blarra massa skit.


   
SvaraCitera

propagandahatarn:

enligt mig är cannabis inte skadligt

Enligt dig? Det är fakta som gäller grabben! Cannabis är INTE ofarligt!

propagandahatarn:

aha okej, jag har spytt av cannabis 2 gånger

JAg har också spytt av Cannabis, du är inte så gammal i gemet va?

propagandahatarn:

men någonstanns bör man väll ha ett val när man e 18 om man vill röka cannabis eller inte enligt mig,

Ja, jag håller med dig man borde få välja själv. Propagandahatarn, glöm inte att propaganda alltid är dåligt.

propagandahatarn:

jag har behandlingsschema nu på maria ungdom för missbruk av alkohol

Om du går på behandlig för ett beroende, är det så smart att röka "guzz" då?

propagandahatarn:

men dom jag känner me alkoholproblem har inte äns ett hem eller mobil ..

Tro mig eller ej, men man kan ha både mobil och ett hem även om man är beroende av alkohol.[smile]

propagandahatarn:

dödsfallen av alkohol är enorm medan dödsfallen av cannabis är minima

Det finns inga dokumenterade fall där någon har dött av canabis direkt. Varför envisas du med att dra in alkohol i varenda argument?

Nate:

Det var ju heller inte så lyckat sist någon försökte så det är bara att glömma.

Nej, det gick inte särskilt bra, skulle du påstå att cannabisförbudet är särskilt framgångsrikt?

Nate:

För det kommer ställa till problem, inte i lika stor utsträckning som alkoholen men ändå enorma problem.

Kan du vara snäll att ge exempel på några problem som du tror kan dyka upp om cannabis skulle legaliseras?

Nate:

Så länge det i regleverket är olagligt är de endast de som verkligen vill och kan som använder det, skulle vi legalisera det skulle varenda jävel få för sig att prova på och då skulle vi ha problem.

Det är inte särskilt svårt att komma över en bit hasch idag. Det skulle säkerligen bli lättare att köpa cannabis om det vore legalt, men det skulle också vara lättare att kontrollera. Det skulle antagligen införas en åldersgräns. Man skulle kunna skriva ut hur hög procent THC det är i det man köper. Sen vad spelar det egentligen för roll om fler skulle få för sig att prova cannabis? 1-2% av alla som har provat cannabis blir psykiskt beroende ( enligt dokumentären "Den drogade hjärnan - Cannabis").

Betänk sen hur många sjuka som skulle kunna bli hjälpta, är det verkligen etiskt att tvinga människor att lida bara för att det är "fel" att använda vissa droger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

propagandahatarn:

Bifogade bilder

Min avatar[y]

Jag håller för övrigt med dig till 100%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gleh, varför kan inte alla retards knipa ihop istället för att förstöra för oss knarkare som faktiskt har en hjärnstam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Gleh, varför kan inte alla retards knipa ihop istället för att förstöra för oss knarkare som faktiskt har en hjärnstam?

WORD.

Förresten, alkohol borde vara olagligt. Känner mig helt efterbliven och måste dricka vatten varannan minut[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TjackLuder:

Förresten, alkohol borde vara olagligt. Känner mig helt efterbliven och måste dricka vatten varannan minut[mad]

Jag tycker inte att det borde vara olagligt, men däremot så bör det skärpas med åldersgränserna. Ju senare man börjar dricka, desto mindre är risken att man råkar ut för alkoholism och andra problem i framtiden. Detsamma gäller för alla droger som är beroendeframkallande.


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Ju senare man börjar dricka, desto mindre är risken att man råkar ut för alkoholism och andra problem i framtiden.

wooo there cowboy, easy now.
Sänk åldersgränsen på folköl till 16 så att ungarna är väl förberedda innan de fyller 20 och kan scora sprit och annat, på det sättet så slipper man massa snefyllor och annan skit.

propagandahatarn:

Det är många som begår brott tillexempel rån och slåss och sånt.. men när man puffar skiter man fullständigt i det och bara sitter ner och lyssnar på musik och käkar lite och meckar och tänder .

Skitsnack, de där jävla "puffarna" kan vara mänskliga de också.

propagandahatarn:

DÖDA av sprit

Det är inte spriten som dödar människan, det är människan som dödar sig själv, sluta skyll på alkoholen.
[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thyldamide


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

wooo there cowboy, easy now.
Sänk åldersgränsen på folköl till 16 så att ungarna är väl förberedda innan de fyller 20 och kan scora sprit och annat, på det sättet så slipper man massa snefyllor och annan skit.

Var sa jag något om att den skulle vara kvar på 20? Den får gärna bytas till 16, men problemet idag är att det kryper sig ner betydligt lägre i åldrarna än så. Spelar ingen roll vilken åldersgräns det är då det är så lätt för småbarn att få tag i det iaf genom att någon köper ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]

Image


   
SvaraCitera