Aviseringar
Rensa alla

En man som heter Ove


Bell:

Vill bara skratta och gråta och hitta meningen med livet!!! känner mig så upprymd, hahaha

aaah den är så fin!!!!


   
SvaraCitera

Bell:

Så har jag verkligen inte uppfattat den! Tycker att hela historien är genialisk balansgång mellan humor och sorg. De fantastiska metaforerna, boken igenom, får en att småle till att skratta som man aldrig gör i ensamhet annars. Och sorgen beskrivs på ett sätt som gör fysiskt ont och fick mig att gråta på ett okontrollerat sätt, men ändå tvingade mig att läsa om raderna för att det var det finaste jag läst. Ledsen

du uppvisar tydliga symptom på det jag beskriver.

Bell:

Intressant tanke.. men önskar verkligen att du läste hela boken!

borde kanske göra så.


   
SvaraCitera

df rqp:
läste första sidan, helt uppenbart kass bok

vem som helst kan åstadkomma motsvarande genom att stänga av sin inre kritiker

ah d är så man gör när man bestämmer sig om 1 bok är bra. man läser första sidan å ba "nä fy fan va tråkigt d1a va bok1 är kass" klart


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Blivande_japan: aaah den är så fin!!!!

Katten, Sonja, Parwaneh, barnen, Jimmy, Sprätten, Det blonda mähät, Vinterkängan, Anita, Rune, Adrian, Bögpersonen. Määäääääääähhhhh GråterHjärta


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ah d är så man gör när man bestämmer sig om 1 bok är bra. man läser första sidan å ba "nä fy fan va tråkigt d1a va bok1 är kass" klart

folk har avfärdat böcker av betydligt sämre skäl än så.

menar inte att jag gör rätt, skrev bara min åsikt.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

df rqp: du uppvisar tydliga symptom på det jag beskriver.

På att jag bara reagerar på nyhetens behag? Det gör väl den inte till en sämre bok? Vore väl värre om det bara var en upprepning på allt som redan skrivits? Bra böcker är väl de nytänkande, eller?


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

df rqp: borde kanske göra så.

Ja, gör det! Party


   
SvaraCitera

Bell:

På att jag bara reagerar på nyhetens behag? Det gör väl den inte till en sämre bok? Vore väl värre om det bara var en upprepning på allt som redan skrivits? Bra böcker är väl de nytänkande, eller?

inte så nytänkande att bara fylla i en lucka i en redan existerande struktur.

gillar saker som inte gör så mycket väsen av att de är annorlunda.


   
SvaraCitera

df rqp: menar inte att jag gör rätt, skrev bara min åsikt.

okej, tyckte du skrev det på ett sätt som om du tyckte det var allmänt känt att boken sög.

Bell:

Katten, Sonja, Parwaneh, barnen, Jimmy, Sprätten, Det blonda mähät, Vinterkängan, Anita, Rune, Adrian, Bögpersonen. Määäääääääähhhhh GråterHjärta

glöm inte vinterkängan! 😉


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

okej, tyckte du skrev det på ett sätt som om du tyckte det var allmänt känt att boken sög.

jag tycker inte man behöver säga nåt som redan är allmänt känt


   
SvaraCitera

Läste den i somras, mycket blandade känslor på slutet men gillade den och tyckte den var väl genomtänkt, borde definitivt bli film! Den där boken om hundraåringen har jag också läst gillade den med och hörde att den ska ha biopremiär på juldagen, så finns nog hopp


   
SvaraCitera

"Vad kör du för bil?"


   
SvaraCitera
time
 time

Stekaren: borde definitivt bli film!

Ska bli film.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Blivande_japan: glöm inte vinterkängan! 😉

Skrev ju den Mycket glad

Stekaren: "Vad kör du för bil?"

Fram tills alldeles nyss körde jag Volvo..... Ove skulle bli rasande på mig! Rodnar

time: Ska bli film.

Justja! Oj, vet inte om jag vågar se den.. vill ha mina egna bilder..


   
SvaraCitera

Den lät intressant! Kan jag tänka mig att köpa, behöver lite nya böcker känner jag. 


   
SvaraCitera