Aviseringar
Rensa alla

En merit att ha eller totalt onödig?


Ämnesstartare

Tja!

Journalistutbildning är det som gäller för mig och nästa höst ska jag plugga journalistlinje på antingen högskola eller folkhögskola. Dock är det över ett år kvar dit och jag börjar bli fundersam på vad jag ska göra i höst, jobb är ju inte lätt att få...

Distansutbildning är något jag funderat ganska mycket på och har hittat en jag är väldigt intresserad av. Dock har jag ingen aning om det kan vara en bra merit eller en onödig utbildning att ha om man vill arbeta inom journalistyrket, naturligtvis vet jag att jag inte blir färdig journalist av denna distansutbildning men ska ju som sagt gå journalistlinje nästa höst.

Kan den här vara något att plugga?

http://www.tollare.org/page/98/kursinnehall.htm


   
Citera
Ämnesstartare

svaamp:

Kan den här vara något att plugga?

Är nog absolut ingen nackdel i alla fall.


   
SvaraCitera

svaamp:

Kan den här vara något att plugga?

Buddah:

Är nog absolut ingen nackdel i alla fall.

+1

Egentligen spelar det nog faktiskt inte så mycket roll vad du läser. Det kan faktiskt vara värt att fundera på att läsa något som du är intresserad av och skulle kunna tänka dig att skriva om i framtiden.
För övrigt är det ju jävligt bra om du kan få något publicerat, det behöver inte vara något stort, samt att du producerar text även utanför din utbildning.


   
SvaraCitera

Det har kanske sällan formell betydelse, men det är givande att ha läst något annat utöver programmet. Att komma till programmet senare med någon närliggande eller utomliggande kurs i bagaget skadar inte, så att säga.

Kursen du länkar till låter bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt inom skrivande journalistik tilltalar mig oerhört och jag känner verkligen att jag vill göra nåt mer än att ligga på soffan och pilla mig i naveln medan jag väntar på att få ett jobb (omöjligt i dessa dagar, i synnerhet i gävleborg!) så då kanske en 1 årig distansutbildning är den rätta vägen att gå tills nästa höst.

fick faktiskt ett reportage publicerat i vintras, visserligen på avdelningen i lokaltidningen som sköts av skolungdomar men ändå [smile]
http://arbetarbladet.se/merlasning/prima/1.835058

men tack för all respons på min fråga innan och kom gärna med mer synpunkter om vad ni tror/tycker [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du vill bli journalist så ska du ta alla kurser du kan


   
SvaraCitera

svaamp:

men tack för all respons på min fråga innan och kom gärna med mer synpunkter om vad ni tror/tycker [smile]

Jag tycker att du är inne på rätt spår. Önskar du inte göra något annat, typ resa eller volontära, så ska du absolut studera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera