Aviseringar
Rensa alla

En Muslim Blir Uppläxad


Ämnesstartare

en vidskeplig muslim (tror man på saker som att att muhammed flög upp till himlen på en häst är man vidskeplig eftersom det inte finns bevis för det) blir uppläxad av Richard Dawkins.  jag gillar då dawkins säger att etik och moral måste ha en intelligent designer. det vill säga inte en efterbliven gud. jag gillar publikens skratt i bakgrunden hoppas att han skäms för att påstå att religion (speciellt islam LOL!) krävs för ett moraliskt leverne.

 


   
Citera
Ämnesstartare

Inbillar mig att Rickard Dawking är efterbliven efter att ha sätt dethär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

Ja, isåfall en efterbliven professor.

som dessutom har rätt. religion behövs inte för moralen och det har endast hindrat den. om religionen styrde skulle fruntimmer fortfarande få hålla sig på matta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska man ha morral Starkast Vinner , döda dom svaga


   
SvaraCitera
mynona

Patrick: om religionen styrde skulle fruntimmer fortfarande få hålla sig på matta

det beror på vilken religion. det finns religioner med gudinnor iRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: det beror på vilken religion. det finns religioner med gudinnor

det har du iofs rätt i. det finns trots allt flera tusen gudar, bl.a. flera kärleksgudar. kärleksgudar låter som bra gudar. men dom stora religionerna kristendomen och islam har dålig kvinnosyn


   
SvaraCitera
mynona

Patrick:

det har du iofs rätt i. det finns trots allt flera tusen gudar, bl.a. flera kärleksgudar. kärleksgudar låter som bra gudar. men dom stora religionerna kristendomen och islam har dålig kvinnosyn

Ja. I alla fall som de har praktiserats


   
SvaraCitera

Patrick:
en vidskeplig muslim (tror man på saker som att att muhammed flög upp till himlen på en häst är man vidskeplig eftersom det inte finns bevis för det) blir uppläxad av Richard Dawkins.  jag gillar då dawkins säger att etik och moral måste ha en intelligent designer. det vill säga inte en efterbliven gud. jag gillar publikens skratt i bakgrunden hoppas att han skäms för att påstå att religion (speciellt islam LOL!) krävs för ett moraliskt leverne.

 

Det var ganska förolämpande det du skrev, du känner inte till Mohammed a.s. liv och du blandar dig i. Det du skrev kränker folk. Jag kommer anmäla detta inlägget!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken: Det var ganska förolämpande det du skrev, du känner inte till Mohammed a.s. liv och du blandar dig i. Det du skrev kränker folk. Jag kommer anmäla detta inlägget!

1. ''Vidskepelse är en tankevilla om verklighetens beskaffenhet som inte baserar sig på kunskap eller förnuft. Den kan ses som en sofistikerad form av skrock (ty. Aberglaube) eller en osofistikerad form av esoterism. Övertro (eng. Blind faith) är en synonym beteckning i sin ena betydelse.[förtydliga] Tre synonyma och delvis överlappande uttryck på svenska bäddar inte för en heltäckande definition. I begreppet vidskepelse kan även inbegripas misstro mot vetenskaplig rationalitet och vetenskaplig metod.''

Alltså, att tro på att Muhammed flög upp till himlen på en häst, eller att överhuvudtaget tro på Gudar... det ÄR per definition av vidskepelse. koranen är inte baserad på vetenskap. den är baserad på vidskeplighet.

Jag har läst en del ur koranen. Det är en uråldrig bok med massor av skitsnack i. Skitsnack därför att det inte är vetenskapligt men samtidigt påstås vara sant. skitsnack därför att den är full med bla kvinnoförtryck. Det är en hatisk intolerant och våldsam skrift. om du inte tycker att koranen är våldsam så gör det på grund av att du tolkar den på ditt eget sätt, och födmodligen genom att plocka bort de dåliga bitarna. men läser man koranen utan att göra detta så är det uppenbart.

 

det är inget påstående att religion skapar osämja och är bakåtsträvande. islam precis som kristendomen utgår ifrån tusenåriga gamla skrifter. den utgår alltså från den kunskap som vi hade för över tusen år sedan. om jag påstår att jag hör röster, ser skepnader, så skulle dom flesta påstå att jag är mentalt sjuk. men säger jag att jag är religiös är jag plötsligt frisk.

 

varför ska religionen kräva sån respekt? religion ska och kan kritiseras på samma sätt som allt annat.

det är exempelvis helt i sin ordning att jag avtecknar muhammed som en rondellhund eller jesus som en pedofil. eller varför att muhammed och jesus har sex med varandra. karikatyrer och skämt får politiker och alla människor utstå. det är ingen skillnad med religionen. den kräver ingen extra respekt. det ska och bör få kritiseras och skämtas om som med allt annat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
Inbillar mig att Rickard Dawking är efterbliven efter att ha sätt dethär.

richard dawkins är typ den mest efterblivna av religiösa ledare.


   
SvaraCitera

Patrick:

1. ''Vidskepelse är en tankevilla om verklighetens beskaffenhet som inte baserar sig på kunskap eller förnuft. Den kan ses som en sofistikerad form av skrock (ty. Aberglaube) eller en osofistikerad form av esoterism. Övertro (eng. Blind faith) är en synonym beteckning i sin ena betydelse.[förtydliga] Tre synonyma och delvis överlappande uttryck på svenska bäddar inte för en heltäckande definition. I begreppet vidskepelse kan även inbegripas misstro mot vetenskaplig rationalitet och vetenskaplig metod.''

Alltså, att tro på att Muhammed flög upp till himlen på en häst, eller att överhuvudtaget tro på Gudar... det ÄR per definition av vidskepelse. koranen är inte baserad på vetenskap. den är baserad på vidskeplighet.

Jag har läst en del ur koranen. Det är en uråldrig bok med massor av skitsnack i. Skitsnack därför att det inte är vetenskapligt men samtidigt påstås vara sant. skitsnack därför att den är full med bla kvinnoförtryck. Det är en hatisk intolerant och våldsam skrift. om du inte tycker att koranen är våldsam så gör det på grund av att du tolkar den på ditt eget sätt, och födmodligen genom att plocka bort de dåliga bitarna. men läser man koranen utan att göra detta så är det uppenbart.

 

det är inget påstående att religion skapar osämja och är bakåtsträvande. islam precis som kristendomen utgår ifrån tusenåriga gamla skrifter. den utgår alltså från den kunskap som vi hade för över tusen år sedan. om jag påstår att jag hör röster, ser skepnader, så skulle dom flesta påstå att jag är mentalt sjuk. men säger jag att jag är religiös är jag plötsligt frisk.

 

varför ska religionen kräva sån respekt? religion ska och kan kritiseras på samma sätt som allt annat.

det är exempelvis helt i sin ordning att jag avtecknar muhammed som en rondellhund eller jesus som en pedofil. eller varför att muhammed och jesus har sex med varandra. karikatyrer och skämt får politiker och alla människor utstå. det är ingen skillnad med religionen. den kräver ingen extra respekt. det ska och bör få kritiseras och skämtas om som med allt annat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hade du varit så smart och påläst som du påstår dig vara hade du vetat att många av de saker som står i Koranen har bevisat vara vetenskaplig sanna. Och sen förklara inte vetenskapen allt, vetenskapen är en massa teorier, kan du vetenskap förklara jordens uppkomst, NEJ. Big bang är bara en teori som allt annat som inte bevisat vara sant, men om du öppnar ögonen och ser kraften av religion så kommer du inte vara så vilseled längre, jag tror på Gud och låt mig göra det, jag kommer ALDRIG kränka någon annan religion och därför vill jag inte att nån kränker min. Nästa gång du säger något så förolämpande tar jag till andra sätt än och bara anmäler ditt inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken: Hade du varit så smart och påläst som du påstår dig vara hade du vetat att många av de saker som står i Koranen har bevisat vara vetenskaplig sanna. Och sen förklara inte vetenskapen allt, vetenskapen är en massa teorier, kan du vetenskap förklara jordens uppkomst, NEJ. Big bang är bara en teori som allt annat som inte bevisat vara sant, men om du öppnar ögonen och ser kraften av religion så kommer du inte vara så vilseled längre, jag tror på Gud och låt mig göra det, jag kommer ALDRIG kränka någon annan religion och därför vill jag inte att nån kränker min. Nästa gång du säger något så förolämpande tar jag till andra sätt än och bara anmäler ditt inlägg.

 

 

Att vetenskapen inte kan förklara allt är ingen kritik. Det är det som är positivt med vetenskap. Att den inte tar saker för givet till skillnad från religion där man är dygdig ju mer man tror oavsett bevisbörda. Vetenskapen är tvärtom. Det handlar om tvivel. Det bästa men vetenskapen är att...

DET FUNGERAR.

Det har gett oss raketer som tar oss till månen, mediciner som botar oss och ger oss ett längre liv, det har gett oss bilar, datorer, hus, möjlighet att se våra gener, att förklara vår uppkomst genom logik och bevis. Något som vidskeplighet (det vill säga tro på gudar och heliga böcker) aldrig kommer att ge oss och aldrig HAR gett oss.

Sekulär moralfilosofi har gett kvinnor rättigheter, fördömt mord av homosexuella, förbjudit slaveri...

Din skrift Koranen, samt naturligtvis Bibeln, är tusenåriga skrifter som skrevs av vildar och har knappast gett människan något materiellt av värde och inte heller något moraliskt. Under alla år har inte de kristna kommit underfund med hur människan har utvecklats. Istället har de trott på Adam och Eva - som det heller inte finns något bevis för. De direkt motarbetat förnuft. Det har det förhindrat vår uteveckling. Det positiva ligger på individnivå i form av tillhörande, förlåtelse etc (inom islam givet att du inte är homosexuell då. då blir du nog inte förlåten!)

Jag har aldrig sagt att du inte får tro. Men du är inte priviligerad att slippa kritik bara för att du är religiös. Jag kan kritisera dig precis som jag kritiserar politiker eller privat personer.  På samma sätt som jag skulle kunna fördömma Jimmie Åkessons tro (han tror också) så kan jag fördömma din tro. Religiös tro kräver ingen extra respekt. Jag kan göra en karikatyr över Reinfeld och måla hans huvud som en penis,  på samma sätt som jag kan avbilda Muhammed som en rondellhund, jesus som en pedofil, eller Mona Sahlin som en toblerone.

Uppenbarligen är inte alla muslimer våldsamma. Muslimer är bara människor precis som alla andra. jag skulle utan tvekan kunna ha trevligt med en muslim och förmodligen bli jättebra bemöt. Det jag säger är att alla religiösa är vidskepliga. Att koranen är en våldsam och hatisk skrift. Precis som Bibeln. Att du sedan väljer att bortse från det dåliga och/eller göra egna tolkningar är en annan sak.

Anledningen till att Kristna såväl som Muslimer tar bort vissa delar i sin bok är för att anpassa den efter det moderna samhällets normer på moral och etik. De inser hur moraliskt förkastlig deras skrift är. Det är just därför sekularisering bland religiösa sker.


   
SvaraCitera

Du har nog kollat för mycket på amerikanska action filmer. Det amerikanska action filmer gör är att de manipulerar lättlurat folk, folk som inte är källkritiska och som tror på allt de ser.

All information som kommer ut om Islam är ur CIA och USA's perspektiv, det är ett land som är emot Islam och muslimer av en okänd anledning. Det verkar inte som om du har läst Koranen för i koranen står det att man ska respektera andra religioner och ateister. Sen kom mycket vetenskap från arab länderna exempelvis inom medicin, astrofysik, algebra o.s.v. och 1234567890 är arabiska tal som sen Fibonacci delade med sig till Europa efter besök i Saudiarabien.

Har du nån som helst bevis för att det som sår i Koranen är falskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken: Du har nog kollat för mycket på amerikanska action filmer. Det amerikanska action filmer gör är att de manipulerar lättlurat folk, folk som inte är källkritiska och som tror på allt de ser.

Nej.

All religion är farlig. Därför att religion handlar om vidskepelse. Vidskepelse är farligt. ALL religion är en grogrund för extremism. Det är vidskepelse som gör att vi bränner häxor och dylikt.

För ett tag sedan var det en demostration i Stockholm där muslimer ville göra så att svensk lagstiftning förbjuder att man ''kränker'' profeten muhammed genom att exempelvis skämta om honom eller avbilda honom. Det är dårskap och hör inte hemma i Sverige.

Vad TYCKER DU om det? står koranen över svensk lagstiftning?

Leopardpojken: Det verkar inte som om du har läst Koranen för i koranen står det att man ska respektera andra religioner och ateister.

Ja, därför att du väljer ut citat som du gillar.

 Det är just därför någon annan muslim kan hävda motsatsen.

Leopardpojken: Sen kom mycket vetenskap från arab länderna exempelvis inom medicin, astrofysik, algebra o.s.v. och 1234567890 är arabiska tal som sen Fibonacci delade med sig till Europa efter besök i Saudiarabien.

det förnekar jag inte. faktum kvarstår att koranen går direkt emot vedertagen vetenskap precis som bibeln som påstår att en död människa kan återuppstå och att vi har en själ.

Leopardpojken: Har du nån som helst bevis för att det som sår i Koranen är falskt?

Beror på vad du exakt syftar på.

men i det stora hela: NEJ. jag har heller inget bevis för att tomtar, troll, spöken, demoner, häxor inte existerar.

 


   
SvaraCitera

Patrick:

Nej.

All religion är farlig. Därför att religion handlar om vidskepelse. Vidskepelse är farligt. ALL religion är en grogrund för extremism. Det är vidskepelse som gör att vi bränner häxor och dylikt.

För ett tag sedan var det en demostration i Stockholm där muslimer ville göra så att svensk lagstiftning förbjuder att man ''kränker'' profeten muhammed genom att exempelvis skämta om honom eller avbilda honom. Det är dårskap och hör inte hemma i Sverige.

Vad TYCKER DU om det? står koranen över svensk lagstiftning?

Ja, därför att du väljer ut citat som du gillar.

 Det är just därför någon annan muslim kan hävda motsatsen.

det förnekar jag inte. faktum kvarstår att koranen går direkt emot vedertagen vetenskap precis som bibeln som påstår att en död människa kan återuppstå och att vi har en själ.

Beror på vad du exakt syftar på.

men i det stora hela: NEJ. jag har heller inget bevis för att tomtar, troll, spöken, demoner, häxor inte existerar.

 

All religion har har fred i grunden. Religionen gör oss till bättre människor, folk som är religösa brukar inte ställa till en massa problem eller snata i butiker eftersom de vet att även fastän butiksägaren eller personalen inte ser så ser Gud och det kommer komma upp bland det dåliga på domedagen.Sen så har du folk som skriker "YOLO" och supar sig fulla och ställer till trubbel. Ett av anledningar till att det tillkommer en massa konflikter när religion diskuteras är för att det är ett väldigt känsligt ämne. Sen kan du inte dra alla över en kant för att nån gör något dumt om en muslim dricker sig full och gör något skamligt kan du inte säga att alla muslimer är fyllo det är fel.Jag tycker absolut att man ska stifta den lagen och det gäller alla religioner man ska inte skämta om religioner det den dansken eller svensken gjorde var otroligt respektlöst och jag hoppas han kommer brinna för det.  Man ska inte skämta om religion oavsett om vi snackar Islam eller Kristendom eller någon annan religion. Jag valde ett citat som jag tyckte var passande dy är hemskt välkommen att ta ett citat ur Koranen, Bibeln, Tora eller någon annan helig bok eller skrift och vända det mot mig. Det finns övernaturliga saker som vi inte är menade att förstå sånt som vi ska kunna finns tillgängligt att läsa sånt som vi inte ska veta vet vi inte, inte svårare än så. 


   
SvaraCitera