Aviseringar
Rensa alla

En Muslim Blir Uppläxad


Ämnesstartare

Leopardpojken: All religion har har fred i grunden. Religionen gör oss till bättre människor, folk som är religösa brukar inte ställa till en massa problem eller snata i butiker eftersom de vet att även fastän butiksägaren eller personalen inte ser så ser Gud och det kommer komma upp bland det dåliga på domedagen

 

 

Nej. Knappast i grunden. Gamla testamentet påstår att homosexuella bör mördas. Samma sak med koranen. att du låter bli att snatta enbart för att gud säger det är ju hemskt. själv låter jag bli att snatta för att det har dåliga konsekvenser för den som äger butiken. inte för att en auktoritet säger det. om gud avgör vad som är moraliskt rätt så är det i praktiken moraliskt rätt att döda oskyldiga barn om gud säger det. helt sjukt.

Leopardpojken: Sen så har du folk som skriker "YOLO" och supar sig fulla och ställer till trubbel. Ett av anledningar till att det tillkommer en massa konflikter när religion diskuteras är för att det är ett väldigt känsligt ämne. Sen kan du inte dra alla över en kant för att nån gör något dumt om en muslim dricker sig full och gör något skamligt kan du inte säga att alla muslimer är fyllo det är fel

ja, det håller jag såklart med om.

Leopardpojken: Jag tycker absolut att man ska stifta den lagen och det gäller alla religioner man ska inte skämta om religioner det den dansken eller svensken gjorde var otroligt respektlöst och jag hoppas han kommer brinna för det.

Sverige är ett sekulärt land. Om du anser att koranen eller någon annan skrift står över svensk lagstiftning - varsågod att flytta ifrån Sverige - och ta med dig Jimmie åkesson också. Ni båda förtjänar en fet tårta i ansiktet för era anti-demokratiska åsikter. 

Nu visar du din sanna sida. Du är riktigt människofientlig. Inte ens Jimmie Åkesson hade önskat att någon skulle brännas till döds. Möjligtvis att Nazistiska rörelser skulle göra det. Dom sysslade ju med att bränna människor i ugnar under andra världskriget.  Och du såklart, eftersom du påstod att Lars Vilks förtjänar att brinna för att han avtecknade Muhammed.  Du påstår att jag ska respektera dig samtidigt som du skriver att religion ska styra över andra. du klagar över att DU blir kränkt. sedan spyr du ut dig massor av hat. jag får skämta precis om vad jag vill, oavsett om det handlar om fredrik ollonfeldt, pedofil muhammed, eller eller gayjesus, eller ''magnetpatrick'' på UM.

Som sagt, sånna som dig vill man inte ha i samhället.

Ska vi förbjuda folk att äta spaghetti och köttbullar också eftersom att det kränker människor som tror på det flygande spaghettimonstret?

Ska vi förbjuda människor att gå runt med blåa skor för att det kränker människor som inte tror på blåa skor?

Vad du hur många olika jävla gudar det finns? Det finns TUSENTALS. Ska vi stifta lagar efter religion så blir det samma konflikter som förr: vad som är den den sanna religionen, den sanna tron, den sanna tolkningen.

Det är just därför som man inte tillåter att religion och annan vidskeplighet styr lagstiftningen. Var och en får ha sin tro så länge det inte skadar andra. Men det är vad du vill göra. Skada andra.

 

Leopardpojken: Jag valde ett citat som jag tyckte var passande dy är hemskt välkommen att ta ett citat ur Koranen, Bibeln, Tora eller någon annan helig bok eller skrift och vända det mot mig. Det finns övernaturliga saker som vi inte är menade att förstå sånt som vi ska kunna finns tillgängligt att läsa sånt som vi inte ska veta vet vi inte, inte svårare än så.

               

varför skulle jag göra det?

du tar det som passar i din koran, precis som alla andra kristna i Sverige.


   
SvaraCitera

Leopardpojken: Har du nån som helst bevis för att det som sår i Koranen är falskt?

pajasargumentet nummer 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

tevepro:

pajasargumentet nummer 1

pajar nummer 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

richard dawkins är typ den mest efterblivna av religiösa ledare.

hipster


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

hipster

bög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

bög.

robot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

robot

inte än, dessvärre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

inte än, dessvärre.

kalla mig nåt då, jävla icke-propeller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

kalla mig nåt då, jävla icke-propeller

propeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tycker ni om lax grabbar


   
SvaraCitera

Patrick:

 Nej. Knappast i grunden. Gamla testamentet påstår att homosexuella bör mördas. Samma sak med koranen. att du låter bli att snatta enbart för att gud säger det är ju hemskt. själv låter jag bli att snatta för att det har dåliga konsekvenser för den som äger butiken. inte för att en auktoritet säger det. om gud avgör vad som är moraliskt rätt så är det i praktiken moraliskt rätt att döda oskyldiga barn om gud säger det. helt sjukt.

Hur tror du världen hade sett ut om alla var homosexuella? hur skulle man naturligt fortplanta sig, det går inte och sen så är det så att vissa kyrkor går till och med på att homosexuella får gifta sig i en kyrka, det har utvecklats, men det som står i Koranen är Guds ord för oss muslimer och den kan man inte ändra utan bara tolka på olika sätt och diskutera kring tolkningen.
Du ser ''min vän'' religion har gjort mig till en bättre person jag snattar inte, jag ställer inte till med trubbel och sköter mina studier, utan religion hade jag kanske hamnat på gatan och rökt gräs istället. Gud har alla gett oss en gärna så att vi kan tänka och ta egna besluta om du går runt och slår folk exempelvis kan du inte skylla på att Gud ''ville'' utan det var ditt eget beslut. Sen så finns det extremister i alla religioner och utanför religioner.

Patrick:

 Sverige är ett sekulärt land. Om du anser att koranen eller någon annan skrift står över svensk lagstiftning - varsågod att flytta ifrån Sverige - och ta med dig Jimmie åkesson också. Ni båda förtjänar en fet tårta i ansiktet för era anti-demokratiska åsikter. 

Nu visar du din sanna sida. Du är riktigt människofientlig. Inte ens Jimmie Åkesson hade önskat att någon skulle brännas till döds. Möjligtvis att Nazistiska rörelser skulle göra det. Dom sysslade ju med att bränna människor i ugnar under andra världskriget.  Och du såklart, eftersom du påstod att Lars Vilks förtjänar att brinna för att han avtecknade Muhammed.  Du påstår att jag ska respektera dig samtidigt som du skriver att religion ska styra över andra. du klagar över att DU blir kränkt. sedan spyr du ut dig massor av hat. jag får skämta precis om vad jag vill, oavsett om det handlar om fredrik ollonfeldt, pedofil muhammed, eller eller gayjesus, eller ''magnetpatrick'' på UM.

Som sagt, sånna som dig vill man inte ha i samhället.

Ska vi förbjuda folk att äta spaghetti och köttbullar också eftersom att det kränker människor som tror på det flygande spaghettimonstret?

Ska vi förbjuda människor att gå runt med blåa skor för att det kränker människor som inte tror på blåa skor?

Vad du hur många olika jävla gudar det finns? Det finns TUSENTALS. Ska vi stifta lagar efter religion så blir det samma konflikter som förr: vad som är den den sanna religionen, den sanna tron, den sanna tolkningen.

Det är just därför som man inte tillåter att religion och annan vidskeplighet styr lagstiftningen. Var och en får ha sin tro så länge det inte skadar andra. Men det är vad du vill göra. Skada andra.

Du läser inte vad jag skriver, jag snackar om att det borde stiftas lag för att man inte får kränka andra religioner. Religion är ett oerhört känsligt ämne och det räcker man att man gör något fel och man kan få en massa människor emot sig. För att slippa riskera att en massa människor kommer till skada i onödan kan man stifta en lag som säger att det är olagligt att kränka andra religioner och det ska vara hög straff på så sätt undviker vi alla dessa onödiga konflikter.
Jag är en ganska trevlig person och om du inte märkt så har jag ståt ut med dig hela tiden och inte förolämpat dig en enda gång, de flesta hade kanske spottat dig i ansiktet om de fick chansen och spammat dig med en massa kränkningar och hot. Och en sak till blanda mig ALDRIG med nazister, det är ett av det mest fruktansvärda jag vet  om du påstår att jag är lika dålig som nazister som dödade sex miljoner judar under andra världens kriget och ytterligare sex miljoner andra har vi inget att snacka om.
I Koranen står det att det är strängt förbjudet att avteckna Allah och Mohammed a.s. och han gjorde det av en simpel anledning att reta upp hela den muslimska världen, det ligger ett högt pris på hans huvud och om du försvarar honom så är du lika vilseled som han.
Jag kräver ingen respekt utan jag vill att du helt enkelt inte kränker min religion och jag har inte sagt ett enda förolämpande ord till dig, det är du som har hatet inom dig och tar ut den över mig och min religion. 
Nej det får du inte yttrandefrihet och opinionsfrihet tillåter en säga vad man vill i Sverige så länge det inte är kränkande, om du kränker mig anmäler jag dig. End of the story
Det är såna som dig som man inte vill ha i samhället, jag kom hit med min familj för ett bättre liv och kämpar för den. Jag är en trevlig och smart person som inte har något emot någon ras, det är såna som dig som man inte vill ha i samhället såna  som tänker som du, såna som tror att de är så smarta och vet allt. Vi är samma ras och på 1800 talet emigrerade ca 1 800 00 svenskar till USA så kom inte till mig och säg att jag ska sticka från Sverige, du har svenskar som flyttar från Sverige hela tiden, det räcker.
Du kan alltid försöka men jag tror inte att politikerna är så intresserade av dina spagettimonster och när det gäller blåa skor fråga smurfarna hur de överlevde i New York när folk hade på sig blåa skor så kanske du får lite tips.
Nej, det finns en Gud.
Det är olagligt att kränka andra religioner, kränkning är olaglig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken

Personer som blint förlitar sig på vad en osynlig gud säger eller vad en fejkad bok som är skriven för flera tusen år sedan är alltid farliga. Jag begår inte omoraliska handlingar eftersom jag anser att det är omoraliskt. Inte för att en påhittad gud säger det. Detta är precis felet med religion, att folk inte går efter sin inre moral utan på vad den eventuella religionen säger. Något som inte blir skadligt när folk får för sig att guden vill gott, men när folk får för sig att guden fel onda saker, exempelvis som många muslimer men också kristna osv, så får detta katastrofala följder som krig och förtryck. Det är just på grund av detta jag avskyr religion och just därför jag framförallt avskyr den mest odemokratiska religion av dem alla Islam. När det gäller skämt får man skämta om precis vad man vill. Det är precis det demokrati handlar om. Allas rätt att tycka vad man vill och säga vad man vill. Känner du att du inte kan anpassa dig till den västerländska kulturen och att våra demokratiska värderingar inte passar dig föreslår jag att du flyttar. Ett land som Saudiarabien eller varför inte Nordkorea kanske passar dig bättre.

Avslutningsvis undrar jag om du tror på tomten? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leopardpojken: Hur tror du världen hade sett ut om alla var homosexuella? hur skulle man naturligt fortplanta sig, det går inte och sen så är det så att vissa kyrkor går till och med på att homosexuella får gifta sig i en kyrka, det har utvecklats, men det som står i Koranen är Guds ord för oss muslimer och den kan man inte ändra utan bara tolka på olika sätt och diskutera kring tolkningen.

Du tycker med andra ord att homosexualitet är fel och att det är rimligt att utesluta homosexuella från Islam. Du är alltså intolerant.

Anser du att homosexuella förtjänar att mördas förresten?

Leopardpojken: Du ser ''min vän'' religion har gjort mig till en bättre person jag snattar inte, jag ställer inte till med trubbel och sköter mina studier, utan religion hade jag kanske hamnat på gatan och rökt gräs istället. Gud har alla gett oss en gärna så att vi kan tänka och ta egna besluta om du går runt och slår folk exempelvis kan du inte skylla på att Gud ''ville'' utan det var ditt eget beslut. Sen så finns det extremister i alla religioner och utanför religioner.

din definition av en ''bättre person'' är också allmänt jävla skev. jag ser inte en person som är homofobisk, vill inskränka yttrandefriheten, stifta religiösa lagar, och se folk brinna som en ''bättre person''. det är för övrigt helt irrelevant.

min poäng var att du inte begår en moralisk handlingar bara för att du är rädd för konsekvenserna av din handling (dvs att gud straffar dig)

Leopardpojken: Du läser inte vad jag skriver, jag snackar om att det borde stiftas lag för att man inte får kränka andra religioner. Religion är ett oerhört känsligt ämne och det räcker man att man gör något fel och man kan få en massa människor emot sig. För att slippa riskera att en massa människor kommer till skada i onödan kan man stifta en lag som säger att det är olagligt att kränka andra religioner och det ska vara hög straff på så sätt undviker vi alla dessa onödiga konflikter.

Jo, jag läste vad du skrev.

Du vill att lagen ska förbjuda att man kränker religion och att det ska vara stränga straff
för att göra det. Nu argumenterar du att på grund av att många muslimer kan gå
emot den som kränker deras religion så ska man stifta en lag som förbjudet det.
Rasister kan gå emot muslimer. Alltså måste vi grunda en lag som förbjuder
muslimer. det låter urbota dumt, förstår du inte det?

Jag skiter fullständigt i om religion är ett känsligt ämne eller inte. Demokrati står över din religion. svensk lagstiftning står över din religion.

Leopardpojken: Jag är en ganska trevlig person och om du inte märkt så har jag ståt ut med dig hela tiden och inte förolämpat dig en enda gång, de flesta hade kanske spottat dig i ansiktet om de fick chansen och spammat dig med en massa kränkningar och hot. Och en sak till blanda mig ALDRIG med nazister, det är ett av det mest fruktansvärda jag vet om du påstår att jag är lika dålig som nazister som dödade sex miljoner judar under andra världens kriget och ytterligare sex miljoner andra har vi inget att snacka om.

Det skulle inte förvåna mig om de flesta religiösa - mer specifikt muslimer - hade spottat mig i ansiktet för att ha kritiserat deras religion. Jag har aldrig blandat ihop dig med nazister.

 jag påpekade bara att det enbart och oftast bara är religiösa och nazister som gillar tanken
på att se människor brinna. För det var ju exakt vad du sa. Att lars vilks förtjänar att brinna. Hade jag sagt att du förtjänar att brinna i en ugn för att du går emot demokratiska värderingar hade du blivit enormt kränkt och börjat tjuta.

någon som säger nåt sånt är en extremist. inte mycket bättre än nazisterna i svenskarnas parti. båda står för våld och förtryck.

Leopardpojken: I Koranen står det att det är strängt förbjudet att avteckna Allah och Mohammed a.s. och han gjorde det av en simpel anledning att reta upp hela den muslimska världen, det ligger ett högt pris på hans huvud och om du försvarar honom så är du lika vilseled som han.Jag kräver ingen respekt utan jag vill att du helt enkelt inte kränker min religion och jag har inte sagt ett enda förolämpande ord till dig, det är du som har hatet inom dig och tar ut den över mig och min religion.

Jaha?

jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad det står i koranen. jag är inte muslim. fattar du inte det? Vi har religionsfrihet i sverige. Det innebär även att ingen kan tvinga på mig sin religion. Du har all rätt till din tro men du har ingen jävla rätt att kasta din tro i mitt ansikte
och förvänta dig att jag ska följa det som står i koranen. dessutom är Sverige en sekulärt land. så du kan inte förvänta dig att lagar ska styras efter vad som står i religiösa böcker.

 

Leopardpojken: Nej det får du inte yttrandefrihet och opinionsfrihet tillåter en säga vad man vill i Sverige så länge det inte är kränkande, om du kränker mig anmäler jag dig. End of the storyDet är såna som dig som man inte vill ha i samhället, jag kom hit med min familj för ett bättre liv och kämpar för den. Jag är en trevlig och smart person som inte har något emot någon ras, det är såna som dig som man inte vill ha i samhället såna som tänker som du, såna som tror att de är så smarta och vet allt. Vi är samma ras och på 1800 talet emigrerade ca 1 800 00 svenskar till USA så kom inte till mig och säg att jag ska sticka från Sverige, du har svenskar som flyttar från Sverige hela tiden, det räcker.

jo, jag får säga i princip vad jag vill. såvida det inte kränker andra. att avbilda muhammed kan enbart anses som en kränkning om man utgår ifrån koranen. lagen i Sverige utgår inte från koranen. det är ett sekulärt land.

du kan inte använda koranen som utgångspunkt för vad som är rätt och orätt.

 

vad har förresten raser med saken att göra? helt irrelevant. det finns för övrigt enbart en levande ''ras'' på jorden: homosapiens.

Leopardpojken: Du kan alltid försöka men jag tror inte att politikerna är så intresserade av dina spagettimonster och när det gäller blåa skor fråga smurfarna hur de överlevde i New York när folk hade på sig blåa skor så kanske du får lite tips.Nej, det finns en Gud.Det är olagligt att kränka andra religioner, kränkning är olaglig.

du förstod uppenbarligen inte ens vad jag menade.

min poäng var att alla människor har sin tro. oavsett om den baseras på koranen, bibeln, ett partiprogram, fantasier, åsikter, eller vad det nu är. det finns folk som ogillar muslimer. det är inget argument för att förbjuda muslimer. det finns folk som ogillar blåa skor. det är inget argument för att förbjuda blåa skor.

däremot får jag säga i princip vad jag vill om islam. precis som med allt annat. eller ska vi instifta i lagen att det är en kränkning att säga något negativt om Sverigedemokraterna? att det ska vara ett hårt straff för den som avbildar eller skämtar om Jimmie Åkesson?  religion är och ska inte vara priviligerad.

och nej, det finns inte EN gud. det finns för fan tusentals olika gudar, olika tolkningar av koranen, av bibeln. hade du varit född i Sverige hade du med största sannolikhet inte varit religiös, eller hade du varit kristen. hade du varit född någon annanstans hade du förmodligen trott på någon annan gud. det finns inte bara en gud.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: en vidskeplig muslim (tror man på saker som att att muhammed flög upp till himlen på en häst är man vidskeplig eftersom det inte finns bevis för det)

Då är även alla kristna vidskepliga.

Jag har sagt det förr och säger det igen - kristendom och islam är lika löjliga. Eller vad nu har för religion.

Det är bara idioter som säger "min religion är den rätta din religion är dum", lyssna själv på vilken sandlådenivå det ligger på. Ännu större är idioterna som dödar andra för att ha "fel" religion.

Det finns ingen "rätt" eller "fel" religion. Väx upp och fatta det nån jävla gång.

Du angriper islam och bara islam. Ge dig på kristendomen någon gång. Eller är du för feg för det? Jag utgår ifrån att du är för feg tills du bevisat motsatsen.

Hjärta


   
SvaraCitera