Aviseringar
Rensa alla

En ovana jag har


Ämnesstartare

är att jag alltför ofta spelar dum eller oförstående eller låtsas att jag inte minns saker, trots att det mer sällan än vad jag är ödmjuk nog att erkänna faktiskt är fallet. Jag antar att det är för att, som en vän beskrev det, "folk tycker bättre om dummare människor, de är roligare att umgås med", om jag vore en mer bittert narcissistiskt lagd person så skulle jag nog hävdat att det är för att det är lättare för dem att relatera till än någon som alltid har koll på läget och tänker tre steg före.

Stundtals så stör det mig att folk kan, i kombination med min sociala tillbakadragenhet, få uppfattningen att jag är totalt bakom flötet och jag försöker kringgå det hela genom att istället för att tala mig varm med precision om vad ämne som diskuteras, istället uttrycka mig på beskrivande vis som gör saken totalt omöjlig att relatera till för någon, även om det egentligen är något som alla är bekanta med och upplever på daglig basis. Det är väldigt effektivt och kan istället förmodligen summeras av andra som "konstig", en något mer värdig tolkning.

"Men", säger någon som är hyfsat medveten om sin omvärld, "är det inte nu populärt att vara intellektuell/nörd/sofistikerad?". Nej, det är det inte, hipsters vill ha populism och känsloargument varvat med en liten dos kultur som är tillgänglig för alla men tidigare lätt förskjuten från det populära folket, de avskyr mig för att jag talar om saker med substans utan att ha någon pop-politisk agenda bakom det hela och är på det stora hela svårare att ha att göra med än det alldagliga folket.

Ensamhet är en patologisk störning, en alienation frambringad av betraktarnas generella ointresse över allt som inte är underhållande via direkt gratifikation.

PS. Kan någon fixa um? Att backspace i nio fall av tio bara avmarkerar textrutan istället för att radera är otroligt frustrerande DS.

PPS. Skärp er med den där jävla hårknuten, det ser förjävligt ut och gör ert anlete mycket mer välkomnande för en käftsmäll. Och till er objekt, om ni låter er charmas av någon med ett sådant stilmässigt snedtramp skulle ni lika gärna kunna låta er charmas av Pinochet. DDS.


   
Citera
Ämnesstartare

Jungman: Skärp er med den där jävla hårknuten

ja, den är vedervärdig (liksom tillhörande skäggväxt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm jobbigt när man ska vara lite skönt dum för att främja diskussion och så ska alla hacka på en istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är mycket grejer folk inte säger för att de inte vill verka som om insikten just slog dem

folk spelar texas holdem som livsstil

eugenik pls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
mm jobbigt när man ska vara lite skönt dum för att främja diskussion och så ska alla hacka på en istället

du är inte dum du är ELAK och ljuger bara för att slippa stå för det du sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så fegt diskutera en sak sen när du hade fel då fick man inte diskutera om det längre ska det glömmas ner... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni är så omogna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fhffewgwef:
så fegt diskutera en sak sen när du hade fel då fick man inte diskutera om det längre ska det glömmas ner... 

detta har exakt aldrig hänt men kul att du kör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

detta har exakt aldrig hänt men kul att du kör

happ du kör på med racer bilen kör över allt o sladdar sönder i ett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det känns inte okej att du bara kör över alla 


   
SvaraCitera