Aviseringar
Rensa alla

En period


Ämnesstartare

Tjo! [smile]

Jag hoppar bland olika intresseperioder, Träna, fotboll, tv, radio, musik, osv men nu är det att klara ut Diablo 2 med flera karaktärer, 3 st en av dem är paladin.

Så min paladin har lvl 17 skills 17 vad ska jag välja
För och överleva den andra världen och en bra gund på den sista 3:e världen??

Hjälp [crazy]


   
Citera
Ämnesetiketter

Satsa på CC och CD skills


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns 5 akter i Diablo 2 om du har expansionen, 4 annars.

Vad som är bra och lätt beror väldigt mycket på vilken patch du har, men om det bara är normal du ska klara så går det på de flesta sätt. Kom bara ihåg att lägga många poäng i några enstaka skills.

Vill minnas att något jag tyckte var lätt när jag spelade LoD var en frost zealot; maxa zeal och holy frost (tror jag den heter, auran som gör cold damage). Lägg ett bra gäng poäng i holy shield när du får den.
Du kommer inte döda speciellt fort, men det är en väldigt säker build då alla i närheten kommer röra sig i slow-motion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Satsa på CC och CD skills

Stringburka:

Du kommer inte döda speciellt fort, men det är en väldigt säker build då alla i närheten kommer röra sig i slow-motion

Har inte expansionen Jag är på andra akten med paladin. Så det är bra och cold damage. Zeal verkar inte finnas utan ex. Men jag har 250 liv str 50. Cold damage + shield elr magic shield ?
Måste ha något slags skydd annars måste jag fega hela 2 akten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frasse:

Har inte expansionen

Skaffa den. Kostar nog inte mer än en hundring (även borträknat gratis metoder, som man ju inte ska uppmana till) och är verkligen femtielva gånger bättre. Du kommer inte ångra dig.

Frasse:

. Zeal verkar inte finnas utan ex.

?

Frasse:

str 50.

Det är inte värt att lägga mycket poäng på strength, det kan du få från items. Lägg i första hand på vitality, använd en sköld, och se till att ha +dex items så du har 75% block.

Frasse:

Måste ha något slags skydd annars måste jag fega hela 2 akten.

Holy Freeze slowar alla motståndare, även cold immunes, det är jättebra def bara det. Pansar och en sköld (när du dingar 24 får du holy shield som gör din sköld bättre) kommer räcka i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Du kommer inte ångra dig.

Ska kolla upp det idag på stan[smile]

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Pansar och en sköld

Menade du ?

****

Obs, såg inte Zeal skillen ,men använde Zeal till 5 slag. Skillnad blev det.
Then cold damage får jag om 1 lvl.
Är det någon resist man ska öka för någon speciell boss ? Ex bossen i 2-4 akten, för 2 akten så blir man fryst och den 3:e så är det kommer inte ihåg men mycket magi. Ska man öka fire resist på slutet för diablo?

tacksam för svar[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frasse:

Är det någon resist man ska öka för någon speciell boss ? Ex bossen i 2-4 akten, för 2 akten så blir man fryst och den 3:e så är det kommer inte ihåg men mycket magi. Ska man öka fire resist på slutet för diablo?

Resist-aurorna är inte värda över huvud taget, med undantag av möjligen ett poäng i Salvation på lvl 30 (som ger resist alla utom poison IIRC). Om du har en resist-aura på så gör du alldeles för lite skada. Maxa din cold damage och din fysiska skada så kommer det gå finfint ska du se. Spelet är inte så svårt på normal ändå.
Vad gäller items så håll utkik efter lite +fire resist och +lightning resist. Poison och cold är inte så farliga generellt sett.
Försök skaffa något item med % life stolen per hit, behöver inte vara mer än 4-5%. Försök dock skaffa ett vapen med bra skada i första hand, life leech kan du nog ha på något annat item (var längesen jag spelade utan modar, men tror det finns ett par unika handskar med life leech).

Tips på bossarna:
Duriel: Slå, slå, slå, slå, slå, slå och så vidare. Han tål ett ton och slowar, men är inte jättefarlig. Ha bara lite potions så.
Mephisto: Bara slå ihjäl'na. Borde vara sketenkelt på normal. Möjligen kan du få akta dig för Charged Bolt på nära håll, men har du en 30-40% lightning resist ska det inte vara några problem alls.
Diablo: När han gör en rörelse som att han ställer sig framåtlutad och sprutar blixtar med munnen, spring i sidled. Det är enda riktigt farliga attacken han har. Och försök ha lightning och fire resistance 40%+.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Diablo

Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd defense auras har hört de är bra


   
SvaraCitera