Aviseringar
Rensa alla

en rädd 16 åring


Ämnesstartare

Idag hade jag sex första gången, oskyddat, killen jag hade det med sa att han inte kom i mig men jag är rädd, jag ska ha min mens snart men vet inte när håller inte reda på det, är rädd att bli gravid.

Skulle gå till ungdomsmottagningen men dom hade stängt, vill veta om chansen är stor att jag kan vara gravid! vill inte ta grav-test och ungdomsmottagningen här där jag bor öppnar på onsdag, vad ska jag göra för att få reda på svar. vill verkligen att mina föräldrar inte ska veta. 


   
Citera

Abort


   
SvaraCitera

men varför i ALLSIN DAR ligger ni utan kondom ifall ni INTE vill ha barn?????? ni vet ju hur barn blir till liksom. skärpning


   
SvaraCitera

Finns det en hjärna därinne inuti skallen?


   
SvaraCitera

eh, använde du p-piller?


   
SvaraCitera

Ja chansen finns ju att du kan bli gravid men för att vara på den säkra sidan tycker jag att du ska Köpa p-piller. Den är skitdyr dock. Hoppas du har lärt dig något. <3 


   
SvaraCitera

Du vill inte ha barn men har oskyddat sex. DAT LOGIC 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet att det var ett riktigt dumt misstag jag gjorde, ne använde inte p-piller. 


   
SvaraCitera

eliin96:
jag vet att det var ett riktigt dumt misstag jag gjorde, ne använde inte p-piller. 

sry, misstag?????

sex första gången är ju generellt en stor grej. snoppen halkar inte bara in utan att man tänker sig för första ggn :SSSSSSSSSSSSSSSSSS

spring och ta dagen-efterpiller nu, kostar typ massor på apoteket eller vänta 2-3 v och ta gravtest då + boka tid på um för information, undersökning, test försjukdomar o grav + preventivmedelsrådgivning. 


   
SvaraCitera

Ungdomsmottagningen var i min skola idag och sa att man kan ta dagenefterpiller 72 timmar efter ett oskyddat sex man får de gratis hos de eller om de som i detta fallet har stängt kan man köpa det på ett apotek för 159:-


   
SvaraCitera

dagen efter-piller, ja. ta ett sådant om det är inom 72 timmar. apoteket erbjuder även ibland vatten till de unga töserna som köper.

för övrig, för lite emotionellt stöd, det som händer - det händer. blir du gravid så är du gravid. du kan korrigera det i efterhand. du är ändå medveten om vad som må försigå och därmed har du nog med tid att titta upp åtgärder. personal på ungdomsmottagningen har sett allt, sett dig och ännu värre fall. det är ingen fara, håll bara koll på vad som händer.


   
SvaraCitera

Drömde att jag hade oskyddat i natt och hon blev gravid, vaknade i panik. 


   
SvaraCitera

eliin96:
Idag hade jag sex första gången, oskyddat, killen jag hade det med sa att han inte kom i mig men jag är rädd, jag ska ha min mens snart men vet inte när håller inte reda på det, är rädd att bli gravid.

Skulle gå till ungdomsmottagningen men dom hade stängt, vill veta om chansen är stor att jag kan vara gravid! vill inte ta grav-test och ungdomsmottagningen här där jag bor öppnar på onsdag, vad ska jag göra för att få reda på svar. vill verkligen att mina föräldrar inte ska veta. 

De är inte så let att bli gravid du kan komma i en tjej och hon bihöver inte bli gravid för det så ta de bara lungt och hopas att allt blir bra


   
SvaraCitera

allt kommer att bli bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för stödet!<3 Har fått min mens så det verkar nästan säkert att jag inte gravid! Har lärt mig något viktigt från detta och ska gå och prata med ungdomsmottagningen om att skaffa p-piller! 🙂 


   
SvaraCitera